focus2_wymiana_tarcz_klockow.pdf

(348 KB) Pobierz
Wymiana klockw i tarcz FAQ
Wkońcu dzisiaj zasiadlem i podzielilem PDFa, aby dalo sie to wrzucic tutaj.
MoŜe komuś się przyda relacja z wymiany:
UWAGA: Ta instrukcja moŜe zawierać błędy i niejasności, dlatego kaŜdy uŜywa ją na własną odpowiedzialność. Autor nie ponosi Ŝadnej odpowiedzialności w przypadku
uszkodzenia samochodu przez osobę korzystającą z tej instrukcji. JeŜeli ktoś nie ma doświadczenia, lepiej niech zleci to do warsztatu i zostawi „fachowcom”:).
I. Potrzebne rzeczy
Do sprawnej wymiany klocków i tarcz będziemy potrzebować:
instrukcja XQSa ( do ściągniecia w tym topic`u, są tam rysuneczki i wszystkie momenty dokręcenia),
klucz nasadka 15 i 13 – do odkręcenia jarzma przód i tył (ta 15 zaskoczyła mnie przyznam się) UWAGA: Najlepiej uŜywać kluczy nasadowych sześciokątnych, a nie nasadowych,
aby nie uszkodzić łba śruby,
klucz nimbusowy 7 :),
śrubokręt,
papier ścierny, średniej grubości,
szczotka druciana (najlepiej taka wąska, TOPEX, z Castoramy),
trochę smaru miedziowego,
klucz dynamometryczny,
kombinerki,
młotek ,
podnośnik – najlepiej Ŝaba,
taki magiczny przyrząd do tylnich cylinderków, o którym dalej.
II. Klocki i tarcze przód
Nie będę się rozpisywał, zatem w skrócie i obrazkowo:
799913905.003.png 799913905.004.png
11. Następnie opieramy zacisk o amortyzator trzonkiem od młotka wciskamy cylinderek do środka. Wcześniej sprawdzamy, czy nie ma uszkodzeń uszczelnienia cylinderka.
Uwaga: poziom płynu w zbiorniku będzie się zwiększał!!! – naleŜ kontrolować czy nie przelewa się.
12. UWAGA! Tarcze naleŜy porządnie oczyścić odtłuszczaczem do hamulców,
13. Wszystko składamy w kolejności odwrotnej, uŜywając odpowiednich momentów dokręcenia – patrz instrukcja serwisowa XQSa
UWAGA!
Przed montazem nalezy sprawdzic czy zacisk "chodzi" płynnie na prowadnicach. W środku są teflonowe tuleje zatem smarowanie zbędnema działać i juŜ/
NaleŜy równieŜ sprawdzić i wyeliminować wszelki wycieki i uszkodzenia uszczelnień przy uŜyciu zestawów naprawczych: przód Autofrena D4592 / tył Autofren D4612
*********************************
799913905.005.png 799913905.006.png 799913905.001.png
III. Klocki i tarcze tył
W niemal identyczny sposób zabieramy się za tył. To co róŜni go od tyłu, to:
1. Przed ściągnięciem zacisku odpinamy linkę hamulca ręcznego( nie jest to konieczne, ale ułatwia znacznie pracę),
2. Aby z powrotem wcisnąć cylinderek MUSIMY GO WKRĘCAĆ I WCISKAĆ! Ja na szybko zrobiłem sobie taki przyrząd serwisowydomowy:
3. To tyle. Wszystko składamy i gotowe.
Oczywiście stosujemy się do procedury testowej i docierania opisanej w instrukcji tarcz/klocków.
Na koniec momenty dokrecenia wedlug ETISa:
sruby mocujace docisk tyl (na imbus): 35Nm
sruby mocujace docisk przod (na imbus): 28 Nm
sruby mocujace jarzmo przod: 120 Nm
sruby mocujace jarzmo tyl: 70 Nm
799913905.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin