Adaptacja przepustnicy.docx

(17 KB) Pobierz

Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak: 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: 
Brak błędów a pamięci sterownika silnika. 
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V 
Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). 
Przepustnica czysta! 
Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) 
Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG) 
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): 
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! 
[Wybór] 

[01 - Silnik] 

[Bloki pomiarowe - 08] 

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS 
i Marelli np. silniki ADY i AEE). 
[Idź!] 

[Przełącz na Nastawy - 04] 

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. 
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : 

[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:50 ]
Oczywiście ze trzeba przepustnice zaadaptowac bo w przeciwnym razie bedzie pływał obrotami i zachowywał się tak jak przed czyszczeniem. a to wygląda tak: 

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: 
Brak błędów a pamięci sterownika silnika. 
Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V 
Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). 
Przepustnica czysta! 
Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) 
Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC 

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (VAG) 
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego): 
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! 
[Wybór] 

[01 - Silnik] 

[Bloki pomiarowe - 08] 

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS 
i Marelli np. silniki ADY i AEE). 
[Idź!] 

[Przełącz na Nastawy - 04] 

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: 
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. 
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : 

[Bloki pomiarowe - 08] 
...i gotowe. 
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. 

[ Dodano: 23 Cze 2006 23:53 ]
Sorki coś nacisnąłem ze mi 3 razy się wgrało to samo. ale wiecie gdzie jest koniec. i jeszcze dodam jeszcze ze dotyczy to wielopunktów. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy. 
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-) 
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę: 
Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. 
Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. 
Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. 
Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin