Cała prawda o nauce języka angielskiego.pdf

(665 KB) Pobierz
802932335.010.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Cała prawda o nauce języka
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Lidia Głowacka-Michejda, rok 2009
Autor: Lidia Głowacka-Michejda
Tytuł: Cała prawda o nauce języka angielskiego
Data: 25.03.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
OD AUTORKI .....................................................................................6
WSTĘP ...............................................................................................7
. .13
Sprawdź, czy masz zdolności językowe .......................................................................17
i
za granicę . ........................................................................................23
MIT TRZECI –
potem jest za późno .........................................................................28
MIT CZWARTY –
Naukę trzeba zaczynać w bardzo wczesnym wieku,
języków ............................................................................................32
MIT PIĄTY –
Po pięćdziesiątce nie warto inwestować w
naukę
można się nauczyć w kilka tygodni! .................................................40
Metoda SITA ...............................................................................................................40
Synchroniczna praca mózgu ...................................................................................41
Lewa półkula .....................................................................................................42
Prawa półkula ....................................................................................................42
Eksperyment w Hamburgu ....................................................................................43
Plusy uczenia się metodą SITA ..............................................................................44
Minusy uczenia się metodą SITA ...........................................................................45
Metoda Callana ...........................................................................................................46
Plusy metody ..........................................................................................................47
Wady metody .........................................................................................................48
Odmiany metody Callana .......................................................................................49
MIT SZÓSTY –
Istnieją rewelacyjne metody, dzięki którym języka
Najlepiej uczyć się z native speakerem, a nie
z
........................................................................................51
MIT SIÓDMY –
Polakiem
Ludzie dorośli nie mają czasu na uczenie się języków
..55
MIT ÓSMY –
. 63
Precyzyjna diagnoza ....................................................................................................65
Bądź optymistą ...........................................................................................................65
Nie idź na żywioł .........................................................................................................66
Myśl dobrze o sobie .....................................................................................................67
Bądź konkretny ...........................................................................................................67
Odwróć uwagę ............................................................................................................68
Zadbaj o siebie ............................................................................................................68
Zabaw się w aktora .....................................................................................................68
Plan tygodniowy .........................................................................................................69
Tylko spokojnie ...........................................................................................................69
MIT DZIEWIĄTY –
Osoby nieśmiałe nigdy nie przełamią bariery mówienia
dzieci ................................................................................................71
MIT DZIESIĄTY –
Języka obcego powinniśmy się uczyć tak jak
wszystko ...........................................................................................75
Europejski System Opisu Kształcenia Językowego ....................................................85
Translatory elektroniczne niedługo zrobią za nas
802932335.011.png 802932335.012.png 802932335.013.png 802932335.001.png 802932335.002.png 802932335.003.png
 
PRAWDA DRUGA –
Nie ucz się sam
................................................89
PRAWDA TRZECIA –
Zapisanie się na kurs nie zwalnia Cię
z
samodzielnej pracy w domu
..........................................................93
PRAWDA CZWARTA –
Nie próbuj być perfekcjonistą!
..................100
PRAWDA PIĄTA –
poważnie ........................................................................................103
Oglądaj filmy w wersji oryginalnej ............................................................................107
PRAWDA SZÓSTA –
Ucząc się języka, nie traktuj tego śmiertelnie
zapamiętać .....................................................................................110
Zrób sobie fiszki .........................................................................................................115
Mapy myśli ................................................................................................................120
PRAWDA SIÓDMA –
Musisz pięć razy zapomnieć, aby raz na zawsze
Nigdy nie odpuszczaj sobie dwóch dni z
rzędu!
.124
PRAWDA ÓSMA –
łatwiej niż uczenie się pierwszego ..................................................128
PRAWDA DZIEWIĄTA –
Uczenie się kolejnych języków przychodzi nam
jeżeli stosujesz ją systematycznie ...................................................132
PRAWDA DZIESIĄTA –
Każda metoda nauczania języka jest dobra,
..........................135
JAK ZNALEŹĆ DOBRĄ SZKOŁĘ JĘZYKOWĄ? ...............................140
TECHNIKA MAŁYCH KROKÓW, CZYLI FILOZOFIA KAIZEN ........143
Zadawaj małe pytania ...............................................................................................146
Negatywne pytania są zawsze toksyczne ...................................................................147
Myśl małe myśli ........................................................................................................148
Podejmuj małe działania ...........................................................................................150
Przyznawaj sobie małe nagrody ................................................................................152
ZAKOŃCZENIE ..............................................................................154
BIBLIOGRAFIA ..............................................................................155
Zrób z tego przyjemność
802932335.004.png 802932335.005.png 802932335.006.png 802932335.007.png
 
CAŁA PRAWDA O NAUCE ANGIELSKIEGO darmowy fragment – Złote Myśli
Lidia Głowacka-Michejda
5
Mit pierwszy
D O NAUKI
NAUKI JĘZYKÓW
JĘZYKÓW TRZEBA
TRZEBA MIEĆ
MIEĆ SPECJALNE
SPECJALNE
ZDOLNOŚCI
Jesteś jedyną osobą na świecie,
która może wykorzystać Twój potencjał.
Zig Ziglar
Amerykański psycholingwista, Carroll, definiuje zdolności językowe
jako umiejętność szybkiego uczenia się nowego języka i możliwość
osiągnięcia wysokiego stopnia jego znajomości. Uważa on, że zdolno-
ści językowe są odwrotnie proporcjonalne do ilości czasu poświęco-
nego na opanowanie danego języka lub jakiegoś problemu językowe-
go. Wyodrębnił on cztery rodzaje cech stanowiących o uzdolnieniach
językowych człowieka. Te cechy to:
umiejętność kojarzenia dźwięku i symbolu;
wrażliwość na strukturę gramatyczną;
pamięć skojarzeniowa;
umiejętność wnioskowania.
Pierwsza cecha to umiejętność rozróżniania nowych dźwięków, koja-
rzenia ich z symbolami reprezentującymi je w piśmie i przechowywa-
nie ich w pamięci. Druga – to umiejętność rozpoznania gramatycz-
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Lidia Głowacka-Michejda
802932335.008.png 802932335.009.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin