Pytania_na_zaliczenie.doc

(22 KB) Pobierz

1.       Celem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest

a)      Opracowanie szczegółowych rozwiązań ulic i skrzyżowań

b)      Zarezerwowanie terenu dla korytarzy

c)      Wskazanie które z istniejących budynków nie powinny być remontowane

d)      Określenie powierzchni gruntów do wykupienia przez gmine

2.       Komunikacja samochodowa w przewozie osób:

a)      Jest bezpieczna

b)      Zapewnia wysoki komfort podróży

c)      Charakteryzuje się niską dyspozycyjnością

d)      Zapewnia wysoką dostępność

3.       Układ sieczny osiedla mieszkaniowego charakteryzuje się

a)      Dogodnością do kształtowania bezkolizyjnych stref ruchu pieszych

b)      Równomiernością obciążeń ulic

c)      Dobrą ochroną przed ruchem tranzytowym

d)      Występowaniem alternatywnych powiązań

4.       Więźba ruchu

a)      Pozwala ocenić zgodność przebiegu ulic z kierunkami głównych …

b)      Wskazuje na ważność niektórych relacji

c)      Ma postać macierzy kwadratowej

d)      Nie jest macierzą ilością pojazdów zarejestrowanych  w rejonie komunikacyjnym

e)      Jest to liczba podróży rozpoczynających się w danym rejonie

5.       Cechy tramwaju: ….

6.       Dogodny do eliminacji ruchu tranzytowego w osiedlu układy komunikacyjny:

a)      Rastrowy

b)      Sięgaczowy

c)      Kleszczowy

d)      Sieczny

7.       Celem przeciwstawienie się tendencjom sprzecznym z zrównoważonym transportem konieczne jest:

a)      Ograniczenie wzrostu pracy przewozowej

b)      Integracja transportu publicznego i indywidualnego

c)      Rozwój komunikacji autobusowej w dużych miastach

d)      Zmniejszenie udziału w przewozach kosztowego transportu wodnego

8.       Obciążenie sieci drogowej potokami ruchu powinno być poprzedzone

a)      Zaprojektowaniem skrzyżowań

b)      Obliczeniem potencjałów ruchotwórczych

c)      Wyznaczeniem podziału zadań przewozowych

d)      Porównaniem wariantów sieci komunikacji zbiorowej

9.       W przewozach osób w miastach stopień udziału komunikacji zbiorowej rośnie razem z :

a)      Wielkością miasta

b)      Wskaźnikiem motoryzacji indywidualnej

c)      Ilości miejsc parkingowych w centrum

d)      Ograniczeń ruchu samochodów osobowych

10.   Trakcyjność towarowego transportu samochodowego wynika z jego cech:

a)      Niskie koszty społeczne

b)      Istnienie dużych rezerw w istniejącej infrastrukturze drogowej

c)      Elastyczność funkcjonalna

d)      Realizacja przewozu od drzwi do drzwi

11.   Kompleksowe badanie ruchu(KBR) prowadzone są w celu określenia:

a)      Wielkości potencjałów ruchotwórczych w poszczególnych rejonach komunikacyjnych

b)      Przestrzennego rozkładu ruchu

c)      Przez ankietowanych najpilniejszych inwestycji komunikacyjnych

d)      Udziału komunikacji zbiorowej w podróżach

e)      Obciążenia poszczególnych odcinków sieci ulicznej

12.   Metoda ekstrapolacyjna modelowania podróży może być stosowana:

a)      Do prognozowania ruchu w sieci ulic wewnątrz miasta

b)      Do prognozowania ruchu na wlotach do miasta

c)      Do prognozowania ruchu w sieci ulic zamiejskich

d)      Także wówczas gdy nastąpi zmiana zagospodarowania przestrzennego

e)      Nawet w przypadku braku pomiarów przeprowadzonych wcześniej

13.   Zmiennymi objaśniającymi stosowanymi w modelu regresyjnym  są:

a)      Liczba mieszkańców

b)      Liczba miejsc pracy ogółem

c)      Liczba miejsc w podstawówkach

d)      Liczba podróży rozpoczynających się w danym rejonie kom.

14.   Model proporcjonalny rozkładu przestrzennego ruchu polega na:

a)      Elementy więźby ruchu są proporcjonalne do potencjału ruchotwórczego

b)      Elementy więźby ruchu są niezależne od potencjału ruchotwórczego

c)      Elementy więźby ruchu są proporcjonalne do czasu podróży

d)      Elementy więźby ruchu są proporcjonalne do odległości podróży

15.   Model grawitacyjny więźby ruchu:

a)      W porównaniu z proporcjonalnym zawyża potoki ruchu

b)      Powinien być stosowany do modelowania w miastach dużych

c)      Powinien być stosowany do modelowania w miastach małych i średnich

d)      Umożliwia uwzględnienie odległości lub czasu przy określeniu….

16.   Rozkład ruchu na sieć drogowo-uliczną według modelu wielości:

a)      Musi być poprzedzony określeniem tylko potencjałów ruchotwórczych

b)      Musi być poprzedzony określeniem więźby ruchu

c)      Daje w wyniku wielkość natężenia ruchu na poszczególnych odcinkach

d)      Daje w wyniku wielkość potoków pojazdów między poszczególnymi rejonami

e)      Wymaga znajomości charakterystyki sieci komunikacyjnej

17.   Koordynacja polityki przestrzennej i komunikacyjnej polega na:

a)      Tworzeniu struktur urbanistycznych monofunkcyjnych dla uczytelnienia podróży

b)      Nielokalizowaniu nowego programu wzdłuż korytarzy transportowych. Których możliwości efektywnego udostępnienia komunikacją zbiorową.

c)      Lokalizacji nowych osiedli , uwzględniającej dostępność komunikacji transportem

d)      Preferowanie rozwoju osadnictwa w tych strefach peryferyjnych i podmiejskich, które są dogodnie powiązane drogami zwłaszcza szybkiego ruchu

e)      Wzmocnienie autonomii gospodarczej i usługowej obszarów peryferyjnych

18.   Ochronna w stosunku do substancji zabytkowych – funkcja komunikacyjna:

a)      Poprawienie walorów estetycznych infrastruktury transportowej w obszarach

b)      Przeciwdziałaniu uciążliwościom funkcjonalnych intensywnego ruchu samochodowego

c)      Przeciwdziałaniu niepożądanym przekształceniom tej struktury

d)      Ograniczeniu dostępności obiektów zabytkowych

e)      Uzupełnieniu niegdyś zaplanowanych lecz dotychczas niedokończonych inwestycji

19.   Dla potrzeb analizy ruchu w mieście przejazd mikrobusem z obszaru podmiejskiego do miasta można traktowac jako ruch

a)      Zewnętrzny

b)      Źródłowy

c)      Tranzytowy

d)      Docelowy

e)      Publiczny

f)       Indywidualny

g)      Zbiorowy

h)      Wewnętrzny

20.   Funkcja ulicy głównej jest:

a)      Powiązanie dzielnic w dużym mieście

b)      Przeprowadzenie zamiejskiej drogi w mieście

c)      Połączeniu układu lic miasta z drogą ekspresową

d)      Wewnętrzna obsługa dzielnic przemysłowych

21.   Układ z obwodnicą wewnętrzną sieci ulic osiedlowa mieszkaniowego jest:

a)      Dogodnością do kształtowania wewnątrz osiedla bezkolizyjnego

b)      Dogodnością do prowadzenia komunikacji zbiorowej

c)      Niskim kosztem inwestycji

d)      Dobrą ochroną przed ruchem tranzytowym wobec tego osiedla

e)      Występowaniem alternatywnych rozwiązań

22.   Strategia rozwoju województwa w zakresie transportu powinna:

a)      Być zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego

b)      Uwzględniać wszystkie inwestycje celu publicznego o znaczeniu krajowym

c)      Uwzględniać wszystkie inwestycje celu publicznego wynikające z zagospodarowania przestrzennego

d)      Określać rozmieszczenie inwestycji celu publicznego o znaczeniu podstawowym dla województwa

23.   Kształtując układ transportowy miasta pod kątem jak najwyższej jakości centrum miasta:

a)      Możliwy jak najkrótszy dostęp do kom. Indywidualnej

b)      Możliwy jak najkrótszy dostęp do kom. Zbiorowej

c)      Jak największa eliminacja ruchu tranzytowego z obszaru centrum

d)      Możliwie duża przepustowością ulic wykorzystywanych przez pojazdy

24.   Stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania:

a)      Wskazuje kierunki zagospodarowania terenu dla obszaru na mapie

b)      Jest niezbędnym dokumentem uchwalanym przez gminę

c)      Musi być zgodne z planem miejscowym pod rygorem nieważności studium

d)      Reguluję politykę przestrzenną gminy

e)      Jest uchwalane tylko na szczeblu gminnym

25.   Sieć drogowo-uliczna charakteryzująca się zawodnością:

a)      Prowadzi linie komunikacji miejskiej najkrótszą ścieżką

b)      Zapewnia zdolność ciągłej pracy nawet w przypadku awarii elementu

c)      Zwalnia użytkowników z wyboru trasy przejazdu dzięki redukcji możliwości wyboru ścieżki

d)      Skupia ruch wielu relacji na jednej ścieżce

e)      Oznacza konieczność dublowania się linii autobusowej z tramwajową

f)       Nie powinna mieć wąskich gardeł jak np. jeden most w mieście

26.   Budowa drogi między dzielnicowej o wysokim standardzie:

a)      Może wpłynąć na podział za...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin