Błąd 24 – antidotum.doc

(25 KB) Pobierz

Błąd 24 antidotum.

Witam. Chciałem podzielić się z Wami jak zwalczyć błąd 24 w asterce.

Objawy: Podczas jazdy przy większej prędkości, przy dynamicznej jeździe, lub czasami samo z siebie wywala błąd 24. Obroty podczas jazdy, gdy wciśniemy sprzęgło spadają do 500obr/min potem wzrastają do 900obr/min lub silnik czasami potrafi zgasnąć.

Naprawa:

Najpierw sprawdzamy czy linka prędkościomierza jest sprawna jak prędkościomierz chodzi to wszystko z linką powinno być ok. Demontujemy deskę rozdzielczą i demontujemy impulsator-trzeba zdjąć metalową klamerkę, która dociska folię do styków impulsatora, potem odkręcamy jedną śrubkę mocującą impulsator i wyjmujemy go. Zdejmujemy przykrywkę osłaniającą elektronikę impulsatora, która jest na zaczepach, odlutowujemy i odsysamy 3 nóżki foto diody -dioda pozostaje w zacisku obudowy a płytkę wyjmujemy z obudowy. Lokalizujemy jedyny w układzie tranzystor BC547 wymieniamy go na nowy (po wylutowaniu w jednym przypadku tranzystor we wszystkie strony gwizdał pod miernikiem a w drugim puszczał między kolektorem a emiterem). I wszystko gotowe. Nie zaszkodzi wymienić układziku 8-mio-nóżkowego LM741 i kondensatora 47 mikro/16v-wymiana tych elementów nie zaszkodzi-koszt wszystkich części 1.50Zł, (bo nie wiadomo, od czego tranzystor poleciał, a kondensatorek ma na pewno troszkę latek i może być już wyschnięty. Składamy wszystko do kupy, zdejmujemy klemę z akumulatora na 30min by wymazać błąd i JEDZIEMY. Ja już jeżdżę ze 4 dni i wszystko jest ładnie i pięknie. Obroty spadają i zatrzymują się na 900obr/na min. Autko nie gaśnie.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin