ZADANIE1 wg jednostek adm(1).doc

(46 KB) Pobierz

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE NA POSZCZEGÓLNYCH SZCZEBLACH ADMINISTRACYJNYCH

 

GMINA

WOJEWÓDZTWO

KRAJ

Kto wprowadza

Wójt, burmistrz, prezydent miasta

Marszałek Województwa

Sejmik wojewódzki

Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej

Nazwa aktu

 

 

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy

Plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego

Plan zagospodarowania przestrzennego województwa

Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju (KPZK)

Jak się wprowadza

poprzez uchwałę Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia

Uchwała sejmiku województwa

Uchwała Sejmu RP

Charakter aktu

nie jest aktem prawa miejscowego

jest aktem prawa miejscowego

Nie jest aktem prawa miejscowego

Nie jest aktem prawa miejscowego

Zasięg aktu

 

całe terytorium gminy

wycinek / część terytorium gminy

Obszar całego województwa

Obszar całego kraju

Etapy procesu uchwalania

 

STUDIUM:

1. podjęcie przez radę gminy uchwały o przystąpieniu do sporządzania studium.

Wójt, burmistrz albo prezydent miasta:

2. ogłasza w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie

3. zawiadamia instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania projektu studium;

4. rozpatruje wnioski

6. sporządza projekt studium,

7. uzyskuje od komisji urbanistyczno-architektonicznej opinię o projekcie studium;

8. uzgadnia projekt studium z zarządem województwa i z wojewodą

9. występuje o opinie dotyczące rozwiązań

10. wprowadza zmiany wynikające z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień;

11. ogłasza do publicznego wglądu oraz organizuje dyskusję publiczną nad przyjętymi w tym projekcie studium rozwiązaniami;

12. wyznacza w ogłoszeniu, termin, w którym można wnosić uwagi dotyczące projektu studium, nie krótszy niż 21 dni od dnia zakończenia okresu wyłożenia studium;

13. przedstawia radzie gminy do uchwalenia projekt studium

14.Rada gminy uchwala studium

15. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przedstawia wojewodzie uchwałę z załącznikami w celu oceny zgodności z przepisami prawnymi.

 

PLAN MIEJSCOWY:

Wszystkie etapy takie same z wyjątkiem:

6.sporządzenie skutków finansowych planu

1. Sejmik Województwa - podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu

Marszałek:

2. ogłasza w prasie ogólnopolskiej oraz przez obwieszczenie w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędzie marszałkowskim i urzędzie wojewódzkim podjęciu uchwały, określając formę, miejsce i termin składania wniosków, nie krótszy niż 3 miesiące od dnia ogłoszenia;

3.  zawiadamia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania planu;

4.  rozpatruje wnioski;

5. sporządza projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;

6.  uzyskuje opinię od wojewódzkiej komisji urbanistyczno-architektonicznej

7.  występuje o opinię o projekcie planu do właściwych instytucji i organów, a także do wojewody, zarządów powiatów, wójtów, burmistrzów gmin i prezydentów miast położonych na terenie województwa oraz rządowych i samorządowych organów administracji publicznej na terenach przyległych do granic województwa

8.  przedstawia projekt planu ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w celu stwierdzenia jego zgodności z koncepcją przestrzennego zagospodarowania kraju

9. przedstawia projekt planu sejmikowi województwa do uchwalenia,

10. Uchwalenie planu – Sejmik Województwa

11. Uchwałę sejmiku województwa o uchwaleniu planu wraz z dokumentacją prac planistycznych marszałek województwa przekazuje wojewodzie w celu oceny zgodności z przepisami prawnymi oraz ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym

1. Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego sporządza koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz prowadzi analizy i studia, opracowuje koncepcje oraz sporządza programy

odnoszące się do obszarów i zagadnień pozostających w zakresie programowania

strategicznego oraz prognozowania rozwoju gospodarczego i społecznego,

współpracując z właściwymi ministrami oraz z centralnymi organami

administracji rządowej.

2.Rada Ministrów przyjmuje koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz okresowe raporty o stanie zagospodarowania kraju.

Przyjmując koncepcję, Rada Ministrów ustala, w jakim zakresie koncepcja ta będzie stanowiła podstawę sporządzania programów.

3. Prezes Rady Ministrów przedstawia sejmowi RP koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz okresowe raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego kraju.

4.Prezes Rady Ministrów może powołać Państwową Radę Gospodarki Przestrzennej jako organ doradczy.

5.Ministrowie i centralne organy administracji  rządowej sporządzają programy zawierające zadania rządowe, które służą realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym.

6.Programy podlegają zaopiniowaniu przez sejmiki właściwych województw.

7. Rada Ministrów przyjmuje, w drodze rozporządzenia, programy, uwzględniając

w szczególności cele i kierunki.

7. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej prowadzi rejestr programów.

8.Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej występuje do marszałka właściwego województwa z wnioskiem o wprowadzenie programu do planu zagospodarowania przestrzennego województwa.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin