ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE NA POSZCZEGÓLNYCH SZCZEBLACH ADMINISTRACYJNYCH
GMINA
WOJEWÓDZTWO
KRAJ
Kto wprowadza
Wójt, burmistrz, prezydent miasta
Marszałek Województwa
Sejmik wojewódzki
Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej
Nazwa aktu
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
Plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego
Plan zagospodarowania przestrzennego województwa
Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju (KPZK)
Jak się wprowadza
poprzez uchwałę Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia
Uchwała sejmiku województwa
Uchwała Sejmu RP
Charakter aktu
nie jest aktem prawa miejscowego
jest aktem prawa miejscowego
Nie jest aktem prawa miejscowego
Zasięg aktu
całe terytorium gminy
wycinek / część terytorium gminy
Obszar całego województwa
Obszar całego kraju
Etapy procesu uchwalania
STUDIUM:
1. podjęcie przez radę gminy uchwały o przystąpieniu do sporządzania studium.
Wójt, burmistrz albo prezydent miasta:
2. ogłasza w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie
3. zawiadamia instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania projektu studium;
4. rozpatruje wnioski
6. sporządza projekt studium,
7. uzyskuje od komisji urbanistyczno-architektonicznej opinię o projekcie studium;
8. uzgadnia projekt studium z zarządem województwa i z wojewodą
9. występuje o opinie dotyczące rozwiązań
10. wprowadza zmiany wynikające z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień;
11. ogłasza do publicznego wglądu oraz organizuje dyskusję publiczną nad przyjętymi w tym projekcie studium rozwiązaniami;
12. wyznacza w ogłoszeniu, termin, w którym można wnosić uwagi dotyczące projektu studium, nie krótszy niż 21 dni od dnia zakończenia okresu wyłożenia studium;
13. przedstawia radzie gminy do uchwalenia projekt studium
14.Rada gminy uchwala studium
15. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przedstawia wojewodzie uchwałę z załącznikami w celu oceny zgodności z przepisami prawnymi.
PLAN MIEJSCOWY:
Wszystkie etapy takie same z wyjątkiem:
6.sporządzenie skutków finansowych planu
1. Sejmik Województwa - podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu
Marszałek:
2. ogłasza w prasie ogólnopolskiej oraz przez obwieszczenie w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędzie marszałkowskim i urzędzie wojewódzkim podjęciu uchwały, określając formę, miejsce i termin składania wniosków, nie krótszy niż 3 miesiące od dnia ogłoszenia;
3. zawiadamia na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania planu;
4. rozpatruje wnioski;
5. sporządza projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;
6. uzyskuje opinię od wojewódzkiej komisji urbanistyczno-architektonicznej
7. występuje o opinię o projekcie planu do właściwych instytucji i organów, a także do wojewody, zarządów powiatów, wójtów, burmistrzów gmin i prezydentów miast położonych na terenie województwa oraz rządowych i samorządowych organów administracji publicznej na terenach przyległych do granic województwa
8. przedstawia projekt planu ministrowi właściwemu do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w celu stwierdzenia jego zgodności z koncepcją przestrzennego zagospodarowania kraju
9. przedstawia projekt planu sejmikowi województwa do uchwalenia,
10. Uchwalenie planu – Sejmik Województwa
11. Uchwałę sejmiku województwa o uchwaleniu planu wraz z dokumentacją prac planistycznych marszałek województwa przekazuje wojewodzie w celu oceny zgodności z przepisami prawnymi oraz ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym
1. Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego sporządza koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz prowadzi analizy i studia, opracowuje koncepcje oraz sporządza programy
odnoszące się do obszarów i zagadnień pozostających w zakresie programowania
strategicznego oraz prognozowania rozwoju gospodarczego i społecznego,
współpracując z właściwymi ministrami oraz z centralnymi organami
administracji rządowej.
2.Rada Ministrów przyjmuje koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz okresowe raporty o stanie zagospodarowania kraju.
Przyjmując koncepcję, Rada Ministrów ustala, w jakim zakresie koncepcja ta będzie stanowiła podstawę sporządzania programów.
3. Prezes Rady Ministrów przedstawia sejmowi RP koncepcję przestrzennego zagospodarowania kraju oraz okresowe raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego kraju.
4.Prezes Rady Ministrów może powołać Państwową Radę Gospodarki Przestrzennej jako organ doradczy.
5.Ministrowie i centralne organy administracji rządowej sporządzają programy zawierające zadania rządowe, które służą realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym.
6.Programy podlegają zaopiniowaniu przez sejmiki właściwych województw.
7. Rada Ministrów przyjmuje, w drodze rozporządzenia, programy, uwzględniając
w szczególności cele i kierunki.
7. Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej prowadzi rejestr programów.
8.Minister właściwy do spraw budownictwa, gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej występuje do marszałka właściwego województwa z wnioskiem o wprowadzenie programu do planu zagospodarowania przestrzennego województwa.
OnlyFalubaz