Tomb Raider 3.txt

(101 KB) Pobierz
Tomb Raider 3

Witamy w najnowszej przygodzie Lary. Je�li my�leli�cie, �e poprzednia by�a ekscytuj�ca, poczekajcie, a� zobaczycie co zaplanowano dla Was tym razem. Dziewi�tna�cie du�ych poziom�w w pi�ciu egzotycznych lokacjach, 59 Sekret�w, ukryty Bonus Level, nowe ruchy, wrogowie, pojazdy, czyli wszystko to, za co kochamy t� gr�... i oczywi�cie Lar�!

Jak zawsze ujawnimy Wam wszystko, co potrzebujecie wiedzie�, by wygra� gr� i to z jak najlepszym wynikiem. UWAGA! Do otwarcia Bonus Levela potrzeba wszystkich 59 sekret�w!

Tomb Raider 3 nie ma linearnej konstrukcji, podobnie niniejsza solucja. Mo�ecie gra� w trzy �rodkowe poziomy w dowolnej kolejno�ci. Na ekranie znajdziecie skr�ty: klikni�cie na logo Tomb Raidera III otwiera solucj�, na postaci Lary -powr�t do Menu. Indeks sekretnych miejsc ��czy si� z g��wnym tekstem opisuj�cym rozmieszczenie wszystkich sekret�w w grze.

Nowe ruchy

Tym razem mo�liwo�ci fizyczne Lary zosta�y poszerzone o kilka nowych ruch�w. Mo�e biec sprintem, pe�za� i hu�ta� si� jak ma�pa. Oczywi�cie jest du�o sytuacji, w kt�rych te umiej�tno�ci s� niezb�dne.

Nowe pojazdy

W trzeciej cz�ci Lara mo�e dodatkowo korzysta� z �odzi, kajaka, (Mine Cart), (Quad Bike [atv]) i podwodnej jednostki (propulsion).

Walka

Tu niewiele si� zmieni�o. Wa�n� rzecz� natomiast, zw�aszcza przy wielu celach, jest to, by pami�ta� o oszcz�dzaniu amunicji. Zaraz po powaleniu wroga puszczamy przycisk fire, bo jak wiemy, wobec trupa nie daje on �adnych wymiernych korzy�ci. Ponadto Lara mo�e bardzo dok�adnie celowa� w trakcie skakania, wi�c spr�bujcie strzela� w ruchu, co zminimalizuje jej problemy ze zdrowiem.

Bro� i amunicja

Bro� jest rozrzucona na r�nych poziomach. U�ycie pukawek jest dowolne, ale rozs�dnie jest zachowywa� wi�ksz� i lepsz� bro� dla wi�kszych i gorszych przeciwnik�w. Je�li znajdziesz bro�, kt�r� ju� masz, korzystasz ze znajduj�cej si� tam porcji amunicji.

Jeszcze raz mo�esz zwiedzi� rezydencj� Lary przed rozpocz�ciem gry. Jest wiele nowych rzeczy do zrobienia i nauczenia. Mo�na pogimnastykowa� si�, po�wiczy� strzelanie na lokaju, poje�dzi� na rowerze wok� posesji. Rozpoczynamy nasz� przygod� w Indiach. Lara prowadzi badania nad legendarnym artefaktem Infada. Skoro wi�c przebrn�li�my przez wst�p, przyszed� czas na gr�...

DOM LARY

Nie zrezygnowano z koncepcji z poprzedniej wersji, jednak rozbudowano znacznie atrakcje, jakie nas tam czekaj�, tak �e pobyt we w�asnym domu staje si� mini-uk�adem. Rezydencj� lekko przemodelowano, a niekt�re tereny wygl�daj� zupe�nie inaczej. Tory przeszk�d zmieni�y si� pod k�tem nowych umiej�tno�ci Lary. Zaczynasz w sypialni - szafa z broni� jest tym razem otwarta (tzn. jest zamkni�ta, ale nie na klucz:)). Otw�rz j�, we� pude�ko flar i skieruj si� do g��wnych schod�w. W rogu znajduj� si� drzwi na strych. Przechodz�c przez strych zapal flar�, by znale�� skrzyni�, kt�r� pchnij dwa razy. Teraz wracaj na d� do biblioteki - pok�j obok tego z telewizorem i fortepianem. Kiedy si� tam znajdziesz, obr�� si� w prawo i znajd� ksi��k� wystaj�c� z p�ki. Wci�nij j�, a ogie� w kominku zga�nie. Wejd� do �rodka i wspinaj si� w kominie. Na g�rze rusz pud�a i we� wi�cej flar. Otw�rz drzwi d�wigni� (szybko si� zamkn�). Drzwi te s� na dole holu prowadz�cego do sali treningowej wewn�trz domu (drugi tor treningowy jest na zewn�trz). Musisz wykorzysta� wszystkie skr�ty i szybko si� porusza�, by znale�� si� tam w okre�lonym czasie. Oto najszybsza trasa: Po w��czeniu guzika biegnij w d� z powrotem na strych i w d� na drugie pi�tro. Kiedy wyjdziesz, skacz przez por�cz i kontynuuj bieg w d� schodami (bokiem, by usun�� sztachety). Zr�b przewr�t i biegnij sprintem do drzwi. Jak d�ugo "u�ywasz" sprintu (tylko na prostej), nie powiniene� mie� k�opotu z dostaniem si� do piwnicy. Znajd� ruchome pud�o, przeci�gnij je pod dziur� w suficie i wejd� na g�r�. Przejd� korytarzem do akwarium. Mo�esz pop�ywa� z rybkami i zale�� klucz do toru wy�cigowego. Otwiera on labirynt z �ywop�otu, zmieniony na tor dla Lary.

Przed opuszczeniem domu mo�esz odwiedzi� sekretny pok�j. Id� na basen i wci�nij guzik trampolin�, kt�ry otworzy drzwi - znajdziesz za nimi d�wigni�. Poci�gni�cie jej otwiera wej�cie za tob� na bardzo kr�tki czas. Musisz pobiec sprintem i skoczy� z obrotem, by przej�� pod zamykaj�cymi si� drzwiami. Na zewn�trz jest par� rzeczy do zrobienia. Jest tor przeszk�d, lokaj w kuloodpornej kamizelce i kasku, jak zwykle z tac� - do postrzelania. Niestety mo�esz go tylko powali�, pozby� si� go na d�u�ej nie spos�b. Tyle ciekawostek. Jak ju� sobie potrenujecie i pozwiedzacie, id�cie do g��wnego wej�cia i wci�nijcie "EXIT".


INDIE - D�UNGLA (THE JUNGLE)

Przed zsuni�ciem si� ze wzg�rza skocz nad pochy�o�ci� na prawo i ze�lizgnij si� na skaln� p�k�. Przeskocz ��t� ska�� i kucnij, by znale�� Sekret #1: shotgun. Zjed� na d�, wskocz na kloc i zabij ma�p�. Przejd� na p�aszczyzn� mi�dzy kolcami i po lewej stronie znajdziesz apteczk�. Uwa�aj! Raczej na pewno wzruszysz kamienn� kul� nad tob�, wi�c jak tylko us�yszysz rumor, skacz do ty�u lub cofnij si�, a unikniesz nieprzyjemno�ci. Skocz mi�dzy drzewa i we� Save Gema (to taki zielony kryszta� - daje ci on full health - czyli du�o zdr�wka) oraz Sekret #2: naboje do shotguna. Zjed� na d� i skieruj si� przez �uk na lewo. Zbierz nast�pny Save Gem, za nim jest kolumna, po kt�rej musisz si� wspi��. We� naboje po lewej i wr�� do �ciany po Sekret #3. Flary s� w otworze po lewej, a amunicja w trzecim. Teraz ruszaj na prawo przez �uk na obszerny teren. B�dzie tam ma�pka, niezbyt szkodliwa, ale zabij j� jak poprzedni�. Powiniene� znale�� ma�y krzak, za kt�rym znajduje si� korytarz, a w nim d�wignia. Przekr�� ni� i wr�� do drzwi, kt�re s� ju� otwarte. Spadnij do ciemnego holu, ostrza s� po twojej lewej. Gdy przesuniesz d�wigni� po prawej, musisz szybko wspi�� si� do wn�ki, bo, niestety, �ciana z kolcami si� rusza. Kiedy si� z tym uporasz, wespnij si� po �cianie przy ko�cu korytarza do otworu. Tam spu�� si� po linie i wejd� na sze�cienny blok, z niego skocz w korytarz, a znajdziesz nast�pny teren. Je�li wpadniesz do rzeki, daj si� ponie�� pr�dowi, kt�ry zaniesie ci� do wyj�cia. Uwa�aj na piranie! Pi�kny, lecz niebezpieczny tygrys zaatakuje, wi�c wyci�gnij bro�. Znajd� wydr��one drzewo i rusz d�wigni� wewn�trz, a otworz� si� drzwi i ponadto okr�g�y kamie� ruszy wprost na ciebie. Zr�b unik i pod��aj jego tras� do d�wigni otwieraj�cej wrota wok� naro�nika. Wejd� do drugiego pomieszczenia i zabij tygrysa. P�jd� w prawo przez ro�liny i znajd� naboje na ma�ej platformie po lewej. Przejd� dalej, gdzie wyskoczy na ciebie tygrys. Id� ci�gle, a� zobaczysz mg�� unosz�c� si� z czarnej plamy na �rodku pomieszczenia. Nie podchod�, bo jest to �miertelna pu�apka. Okr�� to po prawej, wyci�gnij bro� i przeczo�gaj si� pod powalonym drzewem i, przed zebraniem Save Gema, zabij tygryska. Je�li staniesz na ko�cu drzewa, powinno ci si� uda� skoczy�, z�apa� i wspi�� si� na drzewo - schowa� si� tam sekret #4. Ale najlepsze jeszcze przed tob�! Spr�buj wr�ci� �ywy! Zawi�nij i spadnij do do�u ze szpicami pochylaj�c si�. Skocz do ty�u i do przodu, ruszaj si� w jedn� stron�, to unikniesz ostrzy. Kiedy chwycisz bro� (ko�o ska�), wpadnij w tunel i id� przez ostrza. Wyci�gnij si� stamt�d i wr�� na koniec drzewa, sk�d przyszed�e�.

Pod��aj korytarzem do p�ki z kolcami i zabij ma�p� (przed przej�ciem z kolcami). Skocz w biegu do zewn�trznego rogu pomieszczenia, wtedy przeskocz na pochy�o�� powy�ej holu i zjed�. We� "niespodziank�" jak spadniesz i id� na prawo, dop�ki nie b�dziesz m�g� podci�gn�� si� na g�r� (we� Save Gem.). Wejd� na g�r� ciemnym przej�ciem i u�yj flary do zabicia ma�py i zlokalizowania d�wigni na drugim ko�cu, otwieraj�cej bram� na dole. Zostanie uruchomiona tak�e pu�apka z wielkim otoczakiem, wi�c zr�b fiko�ka i wybiegnij z przej�cia. Kiedy si� stoczy, wr�� z powrotem i znajd� ukryt� p�k� nad przyciskiem, wejd� tam i we� Sekret #5: amunicj�. Zeskocz. Wr�� na d� do d�ungli, spotkasz tam ma�p�, kt�ra zaprowadzi ci� wprost do pu�apki. Kiedy b�dziesz bieg� przez ten teren, kilka kamieni stoczy si� na ciebie. Kiedy ostatni (trzeci) spadnie ci na plecy, mo�esz skierowa� si� w g�r�, ku krzakom. Trzymaj si� prawej, a powiniene� odkry� dziur� za nimi. We� apteczk� i spadnij do do�u, szybko �api�c si� p�ki (co by nie spa�� na kolce). Podci�gnij si� i w przej�ciu znajdziesz Sekret #6: flary i Save Gem. Obr�� si� i skacz na nast�pna p�k� i odwr�� si�. Skocz ponownie �api�c si� kraw�dzi. Wr�� na teren z trzema otoczakami i przejd� przez ten obszar, dop�ki nie znajdziesz rzeki. Skocz i p�y� na prawo, by znale�� troch� amunicji na brzegu. Skocz na ma�� wysepk�, z niej skocz i podci�gnij si� na p�k� nad d�wigni� (kt�r� masz prze�o�y�). W pewnej odleg�o�ci od ciebie otworz� si� drzwi. Skacz z rozbiegu (z wyspy) na p�k�, obok kolumny i zjed� na linie na d� - skieruj si� na lewo. Save Gem jest na szczycie kolumny i stamt�d mo�esz bezpiecznie ustrzeli� par� tygrys�w.

Twoje nast�pne zadanie zaczyna si� od wej�cia do tunelu na prawo od wodospadu. Musisz zatopi� pok�j, wi�c id� na lewo do ciemnego przej�cia. Znajd� flary na �redniej p�ce i id� na prawo, dop�ki nie dotrzesz do ko�ca. Poci�gnij kamienny blok, a� ukarze si� przej�cie. Wejd� i prze��cz d�wigni�, kt�ra otworzy inne drzwi, znajduj�ce si� za kamieniem, kt�ry ci�gn��e�. Wskocz do �rodka i wr�� do poprzedniego pokoju. Wespnij si� na w�ski most, gdzie b�dziesz m�g� prze��czy� d�wignie otwieraj�ce jeszcze inne drzwi w innym pomieszczeniu. Wr�� do tego pomieszczenia i wejd� w drzwi, a znajdziesz jeszcze jedn� d�wigni�, kt�ra zatopi wiadomy pok�j. Teraz pop�y� z powrotem do pierwszego pokoju, gdzie mo�esz przej�� przez drzwi mi�dzy pochodniami i wej�� do pokoju, kt�ry przed chwil� zatopi�e�. Przep�y� do wodospadu i wyjd� z wody, znajd� przej�cie za kaskad� i id� do drabiny: w�a�. Przejd� przez wodospad i wespnij si� na drugi przed skokiem na poprzedni (sorry, ale w�a�nie to musisz zrobi�:)). Powiniene� znale�� d�w...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin