efekt_z1970.pdf

(553 KB) Pobierz
106458874 UNPDF
fotograia cyfrowa
z 1970 roku
efekt vintage
Efekt vintage (ang. klasyczny) to wynik blaknięcia wierzchniej warstwy papieru
fotograicznego. Po jakimś czasie, zwłaszcza na kiepskich jakościowo papierach
ostatnia warstwa - żółta odchodzi w zapomnienie, a na zdjęcia w czerń wdzierają
się magenty bądź cyjany. Photoshop to nowoczesny program, jak się jednak za
chwilę okaże, bez problemu znajdziemy w jego zasobach stary papier fotograiczny.
zanim napsocimy
Otwieramy plik Słoneczniki.jpg . Zanim zaczniemy psuć dobre
zdjęcie, poprawmy odrobinę ekspozycję surowego pliku. Polece-
nia Auto Levels , Auto Contrast i Auto Color w zupełności wystarczą
- znajdziemy je w zakładce Image > Adjustment . Na nowej warstwie
zamalujmy zielonym pędzlem obszar tęczówki, następnie zmieńmy
tryb krycia na Nakładka ( Overlay ) i Krycie warstwy na 50%.
wyostrzanie
Tworzymy nową warstwę poprzez kopiowanie [ Ctrl ]+[ J ] i wybie-
ramy iltr Górnoprzepustowy ( High Pass ) z menu Filters > Other .
Wartość Promień ( Radius ) ustawiamy na 3 px. Tryb mieszania war-
stwy zmieniamy na Nakładka ( Overlay ) i zakładamy na nią maskę.
Czarnym pędzlem maskujemy obszary, które mają pozostać niewy-
raźne – policzki, nos, czoło.
cera i make up
Wizażystka wykonała kawał dobrej roboty rysując rzęsy. My, mi-
mo wszystko, nieco je poprawimy narzędziem Ściemnianie ( Burn
Tool ) o parametrze Siła ( Strengh ): 50%. Po korekcie rzęs utwórzmy no-
wą warstwę, na której za pomocą Stempla ( Stamp ) o Kryciu 20% wy-
gładzimy cerę. Przypominam, że powinniśmy zaznaczyć opcję Sam-
ple: Current and Below . Punkt źródłowy pobieramy z wciśniętym kla-
wiszem [ Alt ].
kontrast i nasycenie
Wybieramy warstwę dopasowania Jasność/Nasycenie ( Brightness/
Contrast ) z rozwijanego menu na dole palety warstw. Zmieniamy
wartość Kontrast ( Contrast ) na +20%. Podobnie wybieramy warstwę
nasycenia Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ) tym razem zmieniając
Nasycenie ( Saturation ) na +20%.
.psd 06/2009 » www.psdmag.org
37
zdjęcie jak
0 1
0 3
0 2
0 4
106458874.038.png 106458874.039.png 106458874.040.png 106458874.041.png 106458874.001.png 106458874.002.png 106458874.003.png 106458874.004.png 106458874.005.png 106458874.006.png 106458874.007.png 106458874.008.png 106458874.009.png 106458874.010.png 106458874.011.png
fotograia cyfrowa
kanały
Kolejną warstwą dopasowania w naszym przypadku jest Kanały
( Channels ), również ją wybieramy z menu na dole palety warstw.
Zaczniemy od zwiększenia jasności, klikając mniej więcej na środku
krzywej i przeciągając ją do góry. Można także wpisać wartości wyj-
ściowe ( Out ): 145 i wejściowe ( In ): 120.
błękit cieni
Przechodzimy teraz do kanału Niebieskiego ( Blue ) odpowie-
dzialnego za niebieskości w cieniach. W tym przypadku nie do-
dajemy żadnych punktów, tylko zmieniamy wartości już istnieją-
cych. Dla punktu w lewym dolnym rogu ustawmy wartości Output
i Input na 25 i 0, a dla punktu znajdującego się w prawym górnym
rogu 215 i 155.
czerwień ust
Przejdziemy teraz do edycji kanału Czerwonego ( Red ). Jako
pierwszy przesuniemy punkt z prawego górnego rogu krzywej.
Przesuńmy go w lewo, tak by wartości Output i Input były równe, od-
powiednio 255 i 225. Następnie kliknijmy krzywą, dodając punkt,
dla którego wpiszemy wartości Output : 70 i Input : 90.
winieta
Zamieniamy naszą warstwę na Smart Filters > Convert for
Smart Filters . Następnie wybieramy iltr Lens Cirrection i usta-
wiamy następujące parametry: Fix Red/Cyan Fringe : +21; Fix Blue/
Yellow Fringe : - 22; Midpoint : +62; Vignette Amount : -100.
zieleń listków słonecznika
Przy edycji kanału Zielonego ( Green ) dodamy dwa punkty na
krzywej. Dla pierwszego punktu wartości Output i Input powinny
wynosić 62 i 66, a dla drugiego 200 i 190.
sepia
Zakładamy kolejną warstwę dopasowania, którą wybieramy
z rozwijanego menu na dole palety warstw. Tym razem będzie
to Barwa/Nasycenie ( Hue/Saturation ). Zmieniamy oba te para-
metry kolejno na 28 i 25 odznaczając oczywiście opcję Koloryzuj
( Colorize ). Na masce delikatnie przecieramy oczy i płatki słoneczni-
ka znajdujące się blisko twarzy.
38
.psd 06/2009 » www.psdmag.org
0 5
0 8
0 6
0 9
0 7
1 0
106458874.012.png 106458874.013.png 106458874.014.png 106458874.015.png 106458874.016.png 106458874.017.png 106458874.018.png 106458874.019.png 106458874.020.png 106458874.021.png 106458874.022.png 106458874.023.png 106458874.024.png 106458874.025.png 106458874.026.png 106458874.027.png 106458874.028.png 106458874.029.png 106458874.030.png 106458874.031.png 106458874.032.png
różowa poświata
Tworzymy nową warstwę ponad wszystkimi warstwami dopa-
sowania i wypełniamy ja kolorem różowym #ff00c2. Możemy
to zrobić za pomocą skrótu [ Alt ]+[ Backspace ], wypełniając kolorem
narzędzia lub używając Wiadra z farbą ( Paint Bucket Tool ). Zmienia-
my Krycie ( Opacity ) na 6%.
gradient
Na koniec tworzymy nową warstwę i za pomocą narzędzia Gra-
dient ( Gradient Tool ) rozciągamy gradient od jej prawego górne-
go rogu do lewego dolnego. Zanim to zrobimy, musimy najpierw zde-
iniować gradient. Wchodzimy w Gradient Editor i tworzymy gradient
typu Solid ; Smoothness : 100% od magenty #ff00c2 do czerni.Mój oj-
ciec nie był zadowolony, widząc, jak niszczę jego zdjęcie w Photo-
shopie. Mam jednak nadzieję, że Wam się podobało i zainspiruje to
Was do odkrywania uroków starych fotograii, bo przecież sztuką
jest się ładnie zestarzeć.
Zuzanna Patocka
1 1
1 2
106458874.033.png 106458874.034.png 106458874.035.png 106458874.036.png 106458874.037.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin