efekt_z1970.pdf
(
553 KB
)
Pobierz
106458874 UNPDF
fotograia cyfrowa
z 1970 roku
efekt vintage
Efekt vintage (ang. klasyczny) to wynik blaknięcia wierzchniej warstwy papieru
fotograicznego. Po jakimś czasie, zwłaszcza na kiepskich jakościowo papierach
ostatnia warstwa - żółta odchodzi w zapomnienie, a na zdjęcia w czerń wdzierają
się magenty bądź cyjany. Photoshop to nowoczesny program, jak się jednak za
chwilę okaże, bez problemu znajdziemy w jego zasobach stary papier fotograiczny.
zanim napsocimy
Otwieramy plik
Słoneczniki.jpg
. Zanim zaczniemy psuć dobre
zdjęcie, poprawmy odrobinę ekspozycję surowego pliku. Polece-
nia
Auto Levels
,
Auto Contrast
i
Auto Color
w zupełności wystarczą
- znajdziemy je w zakładce
Image
>
Adjustment
. Na nowej warstwie
zamalujmy zielonym pędzlem obszar tęczówki, następnie zmieńmy
tryb krycia na
Nakładka
(
Overlay
) i
Krycie
warstwy na 50%.
wyostrzanie
Tworzymy nową warstwę poprzez kopiowanie [
Ctrl
]+[
J
] i wybie-
ramy iltr
Górnoprzepustowy
(
High Pass
) z menu
Filters
>
Other
.
Wartość
Promień
(
Radius
) ustawiamy na 3 px. Tryb mieszania war-
stwy zmieniamy na
Nakładka
(
Overlay
) i zakładamy na nią maskę.
Czarnym pędzlem maskujemy obszary, które mają pozostać niewy-
raźne – policzki, nos, czoło.
cera i make up
Wizażystka wykonała kawał dobrej roboty rysując rzęsy. My, mi-
mo wszystko, nieco je poprawimy narzędziem
Ściemnianie
(
Burn
Tool
) o parametrze
Siła
(
Strengh
): 50%. Po korekcie rzęs utwórzmy no-
wą warstwę, na której za pomocą
Stempla
(
Stamp
) o
Kryciu
20% wy-
gładzimy cerę. Przypominam, że powinniśmy zaznaczyć opcję
Sam-
ple: Current and Below
. Punkt źródłowy pobieramy z wciśniętym kla-
wiszem [
Alt
].
kontrast i nasycenie
Wybieramy warstwę dopasowania
Jasność/Nasycenie
(
Brightness/
Contrast
) z rozwijanego menu na dole palety warstw. Zmieniamy
wartość
Kontrast
(
Contrast
) na +20%. Podobnie wybieramy warstwę
nasycenia
Barwa/Nasycenie
(
Hue/Saturation
) tym razem zmieniając
Nasycenie
(
Saturation
) na +20%.
.psd 06/2009 » www.psdmag.org
37
zdjęcie jak
0
1
0
3
0
2
0
4
fotograia cyfrowa
kanały
Kolejną warstwą dopasowania w naszym przypadku jest
Kanały
(
Channels
), również ją wybieramy z menu na dole palety warstw.
Zaczniemy od zwiększenia jasności, klikając mniej więcej na środku
krzywej i przeciągając ją do góry. Można także wpisać wartości wyj-
ściowe (
Out
): 145 i wejściowe (
In
): 120.
błękit cieni
Przechodzimy teraz do kanału
Niebieskiego
(
Blue
) odpowie-
dzialnego za niebieskości w cieniach. W tym przypadku nie do-
dajemy żadnych punktów, tylko zmieniamy wartości już istnieją-
cych. Dla punktu w lewym dolnym rogu ustawmy wartości
Output
i
Input
na 25 i 0, a dla punktu znajdującego się w prawym górnym
rogu 215 i 155.
czerwień ust
Przejdziemy teraz do edycji kanału
Czerwonego
(
Red
). Jako
pierwszy przesuniemy punkt z prawego górnego rogu krzywej.
Przesuńmy go w lewo, tak by wartości
Output
i
Input
były równe, od-
powiednio 255 i 225. Następnie kliknijmy krzywą, dodając punkt,
dla którego wpiszemy wartości
Output
: 70 i
Input
: 90.
winieta
Zamieniamy naszą warstwę na
Smart
–
Filters
>
Convert for
Smart Filters
. Następnie wybieramy iltr
Lens Cirrection
i usta-
wiamy następujące parametry:
Fix Red/Cyan Fringe
: +21;
Fix Blue/
Yellow Fringe
: - 22;
Midpoint
: +62;
Vignette Amount
: -100.
zieleń listków słonecznika
Przy edycji kanału
Zielonego
(
Green
) dodamy dwa punkty na
krzywej. Dla pierwszego punktu wartości
Output
i
Input
powinny
wynosić 62 i 66, a dla drugiego 200 i 190.
sepia
Zakładamy kolejną warstwę dopasowania, którą wybieramy
z rozwijanego menu na dole palety warstw. Tym razem będzie
to
Barwa/Nasycenie
(
Hue/Saturation
). Zmieniamy oba te para-
metry kolejno na 28 i 25 odznaczając oczywiście opcję
Koloryzuj
(
Colorize
). Na masce delikatnie przecieramy oczy i płatki słoneczni-
ka znajdujące się blisko twarzy.
38
.psd 06/2009 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
różowa poświata
Tworzymy nową warstwę ponad wszystkimi warstwami dopa-
sowania i wypełniamy ja kolorem różowym #ff00c2. Możemy
to zrobić za pomocą skrótu [
Alt
]+[
Backspace
], wypełniając kolorem
narzędzia lub używając
Wiadra z farbą
(
Paint Bucket Tool
). Zmienia-
my
Krycie
(
Opacity
) na 6%.
gradient
Na koniec tworzymy nową warstwę i za pomocą narzędzia
Gra-
dient
(
Gradient Tool
) rozciągamy gradient od jej prawego górne-
go rogu do lewego dolnego. Zanim to zrobimy, musimy najpierw zde-
iniować gradient. Wchodzimy w
Gradient Editor
i tworzymy gradient
typu
Solid
;
Smoothness
: 100% od magenty #ff00c2 do czerni.Mój oj-
ciec nie był zadowolony, widząc, jak niszczę jego zdjęcie w Photo-
shopie. Mam jednak nadzieję, że Wam się podobało i zainspiruje to
Was do odkrywania uroków starych fotograii, bo przecież sztuką
jest się ładnie zestarzeć.
Zuzanna Patocka
1
1
1
2
Plik z chomika:
farral
Inne pliki z tego folderu:
Fotogea01_2012.pdf
(23682 KB)
Digital Photographer's Handbook Special Effects, Retouching, and Restoration.pdf
(14315 KB)
Do It Yuself Wedding Photography.Complete Course (2004) - Booth J.pdf
(4999 KB)
For Wedding Photographers.doc
(4816 KB)
How to Take Great Family Portraits.pdf
(13513 KB)
Inne foldery tego chomika:
Photography
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin