wielki_format.pdf

(677 KB) Pobierz
50750960 UNPDF
fotomontaż
trudny | 30 min.
Photoshop CS
124
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
124
50750960.027.png
fotomontaż
dwie twarze
W większości moich osobistych prac, często nie mam absolutnie pojęcia,
jaki będzie ostateczny efekt. W trakcie tworzenia kształt ilustracji nadają
najczęściej wybrane obrazy. Interesującym punktem mojej pracy jest
fakt, że wystarczy mieć cztery obrazki, aby uzyskać zaskakujący wynik.
Przyjemność wykonania tej ilustracji wynika z równowagi, którą udało mi się
znaleźć pomiędzy proporcjami, zniekształceniami i chromem.
przygotowanie i kadrowanie
Płaszczyzna pracy odpowiada plikowi, na którym wykonasz
swój montaż aż do ostatecznego rezultatu. Otwórz Nowy plik
[ Ctrl ]+[ N ]. Nazwa pliku Black : L 2239px, H 3307px, 200px/cali,
CMYK, 8 bit. W trakcie wykonywania wszystkich tych etapów re-
gularnie zapisuj swoją pracę. Otwórz zdjęcia ( Visu 1, Visu 2 i Visu
3 ) i zacznij kadrowanie za pomocą Piórka [ P ]. Po wykonaniu kre-
ski piórkiem, przekształć ją w Zaznaczenie . Aby tego dokonać , mu-
sisz wcisnąć i przytrzymać [ Ctrl ] a następnie [ Enter ]. Twój wybór
wyświetli się wtedy w formie przerywanej kreski.
cieniowanie koloru i chrom
Wybierz kalkę i wypełnij ją kolorem. Kliknij pierwszy kwa-
drat koloru Twojej palety, wpisz następujące wartości w części
CMYK – C 67%, M 67, J 91%, N 28%. Wypełnij tło kalki tym kolorem,
Menu Edycja > Wypełnij > Kolor pierwszego planu . Wykonaj cieniowa-
nie koloru w górnym lewym kącie - C 4%, M 14%, J 44%, N 2%. Na-
stępnie wybierz kalkę visu 1, umieść kursor myszy nad kalką i na-
ciśnij przycisk [ Ctrl ]; następnie wybierz opcję Odcień>Nasycenie
w menu na dole palety i wpisz następujące wartości ( Odcień +3;
Nasycenie +50; Jasność 0).
stopniowy kontur
Skopiuj wybór swoich trzech kadrowań na płaszczyźnie mon-
tażu. Przed ich skopiowaniem, narysuj lekki stopniowy kontur
o grubości 1 piksela na wyborze ([ Ctrl ]+[ Alt ]+[ D ]) lub skorzystaj
z menu Wybierz>Stopniowy kontur. Skopiuj swój wybór na płasz-
czyźnie pracy Black ([ Ctrl ]+[ C ]) a następnie ([ Ctrl ]+[ V ]). Umiesz-
czenie stopniowego konturu na wyborze pozwoli na uniknięcie
wrażenia kształtu wyciętego nożyczkami i pozwoli otrzymać bar-
dziej miękkie brzegi.
używanie iltru Zaakcentowanie
Skopiuj kalkę Odcień>Nasycenie, którą właśnie stworzyłeś
[ Ctrl ]+[ J ]. Jeśli dobrze się przyjrzysz, zauważysz, że dzięki wy-
braniu kalki i ustawieniu kalki dopasowań, pojawiła się obok kalka
[ Ctrl ]+[ E ]. Zastosuj iltr Zaakcentowanie w obrazach ( Zysk 35, Pro-
mień 5.8, Próg 0). Po wykonaniu pierwszego iltru Zaakcentowa-
nie , naciśnij [ Ctrl ]+[ F ], aby zastosować go w pozostałych kalkach
zachowując identyczne ustawienia.
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
125
0 1
0 3
0 2
0 4
50750960.028.png 50750960.029.png 50750960.030.png 50750960.001.png 50750960.002.png 50750960.003.png 50750960.004.png 50750960.005.png 50750960.006.png 50750960.007.png 50750960.008.png 50750960.009.png 50750960.010.png 50750960.011.png 50750960.012.png
fotomontaż
maska połączenia
Przejdź do kalki visu 2 (zdjęcie proilu) i wybierz nos i oczy, usta
i ucho na oddzielnych kalkach za pomocą narzędzia Lasso [ L ].
Umieść je nad kalką visu 1 (zgodnie z ostateczną ilustracją) i na-
łóż maskę połączenia na te trzy kalki. Przekształć i połącz elemen-
ty między sobą. Przekształć każdy fragment [ Ctrl ]+[ T ], przechyl je
i użyj uchwytów przekształcenia, aby nadać im zaokrąglony kształt,
tak aby były idealnie dopasowane do wypukłości czaszki. Po umiesz-
czeniu tych elementów, połączymy je między sobą za pomocą ma-
ski połączenia, która została im przyporządkowana na etapie 7.
wykonaj dwa cienie
Teraz wykonasz dwa cienie. Wybierz kalkę visu 1 , wypełnij ją
brązowym kolorem (C 40%, M 70%, J 100%, N 50%) na nowej kal-
ce. Wykonaj to w trybie Produkt, nadaj jej rozmycie gaussowskie
(64px), przenosząc ją jednocześnie na prawą stronę. W przypadku
ucha wybierz kontur i odwróć wybór [ Ctrl ]+[ I ] za pomocą stopnio-
wego konturu o szerokości 1 piksela. Użyj pędzla z czarnym kolo-
rem i lekko go pomaluj. Wykonaj kalkę w trybie Produkt .
więcej realizmu
Wybierz narzędzie Pędzel [ B ] i wypełnij maski połączenia ko-
lorem czarnym, ustawiając jednocześnie przepływ (12%), kry-
cie (100%) oraz kształt (120px) Twojego narzędzia. Realistyczna
strona tego montażu opiera się na jakości połączenia, nie śpiesz
się więc i postępuj zgodnie z etapami. Jeśli usunąłeś zbyt dużo
substancji czarny, aby usunąć + biały, aby odzyskać substancję).
Odejmij substancję czaszki z tyłu ust na masce połączenia kalki
( visu 1 ), aby zobaczyć kolor tła.
nadaj aspekt ilustracji
A teraz będziesz mógł nadać swojemu montażowi zdjęcia
aspekt ilustracji. Otwórz plik Substancja , umieść go na pierw-
szym planie rozciągając go na cały widok Inkrustacja ( Krycie 100%
et Tło 47%).
Sylvain Binet
dodanie innych elementów
Pobierz wybór oka oraz ucha kalki visu 3 i wykonaj tą samą
czynność Chrom , przekształcenie i maskę połączenia (przy-
pomnij sobie, jak wyglądały poprzednie etapy). Utwórz nową kal-
kę nad okiem i lekko ją zaczerń za pomocą pędzla w trybie Produkt,
aby ją dobrze scalić.
126
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
0 5
0 8
0 6
0 9
0 7
50750960.013.png 50750960.014.png 50750960.015.png 50750960.016.png 50750960.017.png 50750960.018.png 50750960.019.png 50750960.020.png 50750960.021.png 50750960.022.png 50750960.023.png 50750960.024.png 50750960.025.png 50750960.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin