wielki_format.pdf
(
677 KB
)
Pobierz
50750960 UNPDF
fotomontaż
trudny
|
30 min.
Photoshop CS
124
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
124
fotomontaż
dwie twarze
W większości moich osobistych prac, często nie mam absolutnie pojęcia,
jaki będzie ostateczny efekt. W trakcie tworzenia kształt ilustracji nadają
najczęściej wybrane obrazy. Interesującym punktem mojej pracy jest
fakt, że wystarczy mieć cztery obrazki, aby uzyskać zaskakujący wynik.
Przyjemność wykonania tej ilustracji wynika z równowagi, którą udało mi się
znaleźć pomiędzy proporcjami, zniekształceniami i chromem.
przygotowanie i kadrowanie
Płaszczyzna pracy odpowiada plikowi, na którym wykonasz
swój montaż aż do ostatecznego rezultatu. Otwórz
Nowy plik
[
Ctrl
]+[
N
]. Nazwa pliku
Black
: L 2239px, H 3307px, 200px/cali,
CMYK, 8 bit. W trakcie wykonywania wszystkich tych etapów re-
gularnie zapisuj swoją pracę. Otwórz zdjęcia (
Visu 1, Visu 2 i Visu
3
) i zacznij kadrowanie za pomocą
Piórka
[
P
]. Po wykonaniu kre-
ski piórkiem, przekształć ją w
Zaznaczenie
. Aby tego dokonać , mu-
sisz wcisnąć i przytrzymać [
Ctrl
] a następnie [
Enter
]. Twój wybór
wyświetli się wtedy w formie przerywanej kreski.
cieniowanie koloru i chrom
Wybierz kalkę i wypełnij ją kolorem. Kliknij pierwszy kwa-
drat koloru Twojej palety, wpisz następujące wartości w części
CMYK – C 67%, M 67, J 91%, N 28%. Wypełnij tło kalki tym kolorem,
Menu Edycja
>
Wypełnij
>
Kolor pierwszego planu
. Wykonaj cieniowa-
nie koloru w górnym lewym kącie - C 4%, M 14%, J 44%, N 2%. Na-
stępnie wybierz kalkę
visu 1,
umieść kursor myszy nad kalką i na-
ciśnij przycisk [
Ctrl
]; następnie wybierz opcję
Odcień>Nasycenie
w menu na dole palety i wpisz następujące wartości (
Odcień
+3;
Nasycenie
+50;
Jasność
0).
stopniowy kontur
Skopiuj wybór swoich trzech kadrowań na płaszczyźnie mon-
tażu. Przed ich skopiowaniem, narysuj lekki stopniowy kontur
o grubości 1 piksela na wyborze ([
Ctrl
]+[
Alt
]+[
D
]) lub skorzystaj
z menu
Wybierz>Stopniowy kontur.
Skopiuj swój wybór na płasz-
czyźnie pracy
Black
([
Ctrl
]+[
C
]) a następnie ([
Ctrl
]+[
V
]). Umiesz-
czenie stopniowego konturu na wyborze pozwoli na uniknięcie
wrażenia kształtu wyciętego nożyczkami i pozwoli otrzymać bar-
dziej miękkie brzegi.
używanie iltru Zaakcentowanie
Skopiuj kalkę
Odcień>Nasycenie,
którą właśnie stworzyłeś
[
Ctrl
]+[
J
]. Jeśli dobrze się przyjrzysz, zauważysz, że dzięki wy-
braniu kalki i ustawieniu kalki dopasowań, pojawiła się obok kalka
[
Ctrl
]+[
E
]. Zastosuj iltr
Zaakcentowanie
w obrazach (
Zysk
35,
Pro-
mień
5.8,
Próg
0). Po wykonaniu pierwszego iltru
Zaakcentowa-
nie
, naciśnij [
Ctrl
]+[
F
], aby zastosować go w pozostałych kalkach
zachowując identyczne ustawienia.
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
125
0
1
0
3
0
2
0
4
fotomontaż
maska połączenia
Przejdź do kalki
visu 2
(zdjęcie proilu) i wybierz nos i oczy, usta
i ucho na oddzielnych kalkach za pomocą narzędzia
Lasso
[
L
].
Umieść je nad kalką
visu 1
(zgodnie z ostateczną ilustracją) i na-
łóż maskę połączenia na te trzy kalki. Przekształć i połącz elemen-
ty między sobą.
Przekształć
każdy fragment [
Ctrl
]+[
T
], przechyl je
i użyj uchwytów przekształcenia, aby nadać im zaokrąglony kształt,
tak aby były idealnie dopasowane do wypukłości czaszki. Po umiesz-
czeniu tych elementów, połączymy je między sobą za pomocą ma-
ski połączenia, która została im przyporządkowana na etapie 7.
wykonaj dwa cienie
Teraz wykonasz dwa cienie. Wybierz kalkę
visu 1
, wypełnij ją
brązowym kolorem (C 40%, M 70%, J 100%, N 50%) na nowej kal-
ce. Wykonaj to w
trybie Produkt,
nadaj jej
rozmycie gaussowskie
(64px), przenosząc ją jednocześnie na prawą stronę. W przypadku
ucha wybierz kontur i odwróć wybór [
Ctrl
]+[
I
] za pomocą stopnio-
wego konturu o szerokości 1 piksela. Użyj pędzla z czarnym kolo-
rem i lekko go pomaluj. Wykonaj kalkę w
trybie Produkt
.
więcej realizmu
Wybierz narzędzie
Pędzel
[
B
] i wypełnij maski połączenia ko-
lorem czarnym, ustawiając jednocześnie
przepływ
(12%),
kry-
cie
(100%) oraz
kształt
(120px) Twojego narzędzia. Realistyczna
strona tego montażu opiera się na jakości połączenia, nie śpiesz
się więc i postępuj zgodnie z etapami. Jeśli usunąłeś zbyt dużo
substancji
czarny,
aby usunąć +
biały,
aby odzyskać substancję).
Odejmij substancję czaszki z tyłu ust na masce połączenia kalki
(
visu 1
), aby zobaczyć kolor tła.
nadaj aspekt ilustracji
A teraz będziesz mógł nadać swojemu montażowi zdjęcia
aspekt ilustracji. Otwórz plik
Substancja
, umieść go na pierw-
szym planie rozciągając go na cały widok
Inkrustacja
(
Krycie
100%
et
Tło
47%).
Sylvain Binet
dodanie innych elementów
Pobierz wybór oka oraz ucha kalki
visu 3
i wykonaj tą samą
czynność
Chrom
, przekształcenie i maskę połączenia (przy-
pomnij sobie, jak wyglądały poprzednie etapy). Utwórz nową kal-
kę nad okiem i lekko ją zaczerń za pomocą pędzla w trybie
Produkt,
aby ją dobrze scalić.
126
.psd Extra 01/2009 » www.psdmag.org
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
Plik z chomika:
farral
Inne pliki z tego folderu:
Fotogea01_2012.pdf
(23682 KB)
Digital Photographer's Handbook Special Effects, Retouching, and Restoration.pdf
(14315 KB)
Do It Yuself Wedding Photography.Complete Course (2004) - Booth J.pdf
(4999 KB)
For Wedding Photographers.doc
(4816 KB)
How to Take Great Family Portraits.pdf
(13513 KB)
Inne foldery tego chomika:
Photography
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin