wodka.pdf

(1080 KB) Pobierz
97369759 UNPDF
FOTOMONTAŻ
Zadaniem agencji było stworzenie kampanii reklamowej dla nowego smaku Finlandii. Pomysł był taki, aby
pokazać produkt, jak najbardziej podkreślając jego grapefruitowy smak oraz czystość wódki. Został stworzo-
ny projekt przezroczystej butelki na mroźnym tle, kojarzącym się z oszronionymi szybami co miało być wizuali-
zacją czystości wódki. Gwiazdki szronu na szybie zastąpiłem grapefruitami co miało nawiązywać do smaku wódki.
1
listopad/grudzień 2006 www.psdmag.org
97369759.043.png 97369759.044.png 97369759.045.png 97369759.046.png 97369759.001.png
 
Stworzenie visuala
do kampanii reklamowej
o autorze
Ryszard Kruk, Saatchi & Saatchi
DTP operator. Zdeklarowany macuser, kiedy się tyl-
ko da jeździ motocyklem, w wolnych chwilach słucha
metalu. Lubi fotografować. Zawsze ubrany w czarny
kolor, co odzwierciedla jego czarny humor.
www.psdmag.org listopad/grudzień 2006 2
 
97369759.002.png 97369759.003.png 97369759.004.png 97369759.005.png 97369759.006.png 97369759.007.png
FOTOMONTAŻ
0 1
tło
Tło powstało ze zdjęcia plasterka grapefruita, który został zmultipliko-
wany. Kolor jasnoniebieski został uzyskany przy użyciu warstw ko-
rekcyjnych ( Barwa/Nasycenie ) ( Hue/Saturation ) , Krzywe ( Curves ) , Ko-
lor selektywny ( Selective Color ). Udostępniony na CD plik ze zdjęciem
grapefruita jest już po wstępnej korekcji kolorystycznej. Zostały też do-
konane poprawki za pomocą Ścieżek ( Path ) i Stylów warstw ( Layer Style )
oraz operowałem trybami mieszania warstw i Kryciem ( Opacity ).
korekcja butelki – Kolor Selektywny
Zmieniłem wartości wszystkich kanałów CMYK dla bieli na 100%, a dla
kolorów neutralnych CMYK (0%; %; 80%; 90%). Dla uzyskania czystszej
bieli napisów (warstwa selcitve color 1 ) i bardziej nasyconych grapefruitów
zmieniłem wartości dla czerwieni C 42% ( selective color2 ). Nierównomier-
ne oświetlenie poprawiłem za pomocą kilku warstw dopasowania selective
color oraz wymaskowania ich części (wartości w oryginalnym pliku .psd na
CD). Kolor nakrętki też był modyfikowany dwoma warstwami selective color.
Wszystkie warstwy korekcyjne zostały przyporządkowane do warstwy
z nadrukami przez utworzenie Maski odcinania ( Create clipping mask ).
0 2
grapefruit
Wykorzystane w projekcie zdjęcie połówki grapefruita wymagało je-
dynie korekcji Krzywymi ( Curves ) na kanałach Cyjan, Magenta, Czar-
ny ( CMK ) . Pod grapefruitem dodałem też cień zakładając nową warstwę
[ Shift ]+[ Ctrl ]+[ N ] i malując na niej miękkim pędzlem z czarnym wypeł-
nieniem. Dodałem też filtr Rozmycie gaussowskie ( Gaussian Blur ) wi-
zualnie dobierając jego promień. Tryb mieszanie warstwy ustawiłem na
Mnożenie ( Mulitiply ) z Kryciem ( Opacity ) 83% .
korekta konturów
Dla warstwy z właściwą butelką (bez napisów) zostało ustawione Kry-
cie ( Opacity ) na 26% oraz dodana maska, na której pędzlem odsłoniłem
środek butelki. Na tym etapie butelka straciła kontury. Zduplikowałem więc
warstwę z butelką i nadałem jej tryb mieszania Mnożenie ( Multiply ). Następ-
nie na masce zostało odsłonięte wszystko poza konturem. Warstwa z kon-
turem została wzmocniona przez warstwy korekcyjne Jasność/Kontrast
( Brightness/Contrast ) (wzmocniłem tylko kontrast na +18%) i Kolor Selek-
tywny , gdzie zmieniłem wartości dla Cyjanów CMYK(+5;+24;0;+30) i dla Ko-
loru Niebieskiego CMYK (+16;+24;0;+33) metodą Bezwzględnie ( Absolute ).
0 3
butelka
Otrzymaliśmy od klienta packshot butelki, który jak to zwykle by-
wa po sesji fotograficznej, wymaga sporej obróbki. Musiałem doko-
nać mozolnej korekcji w celu uzyskania jak największej przezroczysto-
ści, bez utraty charakteru i kształtu butelki. Na początku skopiowałem
warstwy z butelką [ Ctrl ]+[ J ] i wyselekcjonowałem pędzlem na Maskach
Warstw ( Layer mask ) wszystkie nadruki na butelce, korek, cienie butel-
ki przy szyjce. Nadruki wymagały korekcji na warstwie korekcyjnej Kolor
selektywny ( Selective Color ).
denko od butelki
Następnie trzeba było się zająć denkiem. Znów zduplikowałem
warstwę z butelką, tym razem zostawiając tryb mieszania Zwykły
( Normal ) z Kryciem 100%. Maską odsłoniłem cała zbędną resztę i doda-
łem warstwę korekcyjną Krzywe ( Curves ). Denko lekko rozjaśniłem.
3
listopad/grudzień 2006 www.psdmag.org
0 4
0 5
0 6
97369759.008.png 97369759.009.png 97369759.010.png 97369759.011.png 97369759.012.png 97369759.013.png 97369759.014.png 97369759.015.png 97369759.016.png 97369759.017.png 97369759.018.png 97369759.019.png 97369759.020.png 97369759.021.png 97369759.022.png 97369759.023.png 97369759.024.png 97369759.025.png 97369759.026.png 97369759.027.png 97369759.028.png 97369759.029.png 97369759.030.png 97369759.031.png 97369759.032.png
Stworzenie visuala
do kampanii reklamowej
domalowywanie
Dla wzmocnienia konturów na nowych warstwach namalowałem je
ręcznie, oraz dorysowałem biały „śnieg” na dnie butelki. Dodałem też
cień pod butelką oraz odbicie w podłożu. Odbicie to zdupilikowane i obró-
cone dno butelki w trybie Zwykły ( Normal ) z Kryciem (Opacity) 25%. Od-
bicie wymaskowałem gradientem, co dało naturalny efekt.
ostatnie poprawki
Całości dopełniają cztery warstwy korekcyjne, dodane już po prób-
nych wydrukach, oraz dwa białe paski na dole i na górze grafiki. Tak
też prezentuje się finalny layout.
Całość zajęła dobre parę godzin i kilkanaście próbnych wydruków na ska-
librowanej drukarce laserowej. Produkcyjny plik .psd waży 543,4 MB, ma
wymiary 644 na 549 mm i rozdzielczość 300 dpi.
www.psdmag.org listopad/grudzień 2006 4
0 7
0 8
 
97369759.033.png 97369759.034.png 97369759.035.png 97369759.036.png 97369759.037.png 97369759.038.png 97369759.039.png 97369759.040.png 97369759.041.png 97369759.042.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin