…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci. Dziecko jest pogodne i interesuje się czynnościami szkolnymi.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka – Dziecko bardzo ambitne. Jest aktywna na zajęciach. Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej w pamięci. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Czyta zdania.
b) zauważone trudności – Ma szybkie tempo pracy i czasami karty pracy wykonuje niestarannie i niedokładnie.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcanie do większej staranności przy wykonywaniu zadania.
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem. Zdarza się że nieprawidłowo siedzi przy stoliku podczas rysowania, pisania. Rysowane szlaczki zazwyczaj mieszczą się w liniaturze. Prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami. Prace plastyczne są bogate w szczegóły, ale brakuje w nich staranności. Chętnie podejmuje wykonania się trudnych prac plastyczno-technicznych. Bardzo ładnie śpiewa, chętnie uczy się wierszyków na pamięć.
a) zauważone trudności – Szlaczki, rysowanie po śladzie nie zawsze wykonuje dokładnie, aczkolwiek jak jej bardzo zależy to potrafi od razu wykonać je perfekcyjnie.
b) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
c) wskazówki dla rodziców – brak
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Chętnie pomaga nauczycielowi.
a) zauważone trudności – Bardzo często nie potrafi utrzymać porządku wokół siebie oraz w szafce.
b) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcanie do utrzymywania porządku wokół siebie.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Dziewczynka bardzo lubi prace plastyczne. Ma doskonałą pamięć i dobrze rozwiniętą umiejętność logicznego myślenia. Jest bardzo sprawna fizycznie. Uczęszcza na dodatkowe zajęcia z tenisa.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw. Reprezentowała klasę w dzielnicowych zawodach „Turniej Sześciolatka”.
c) wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Dziewczynka ma dużą wiedzę ogólną, chętnie i często dzieli się nią z innymi dziećmi. Czasami rozmawia na zajęciach. Interesując się poczynaniami kolegów z klasy np. podczas prac plastyczno-technicznych, dekoncentruje się i zapomina o wykonaniu swojej pracy.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
justyna.k62