Mig-29M Super Fulcrum.doc

(53 KB) Pobierz

 

Mikojan Gurewicz

MiG-29M Super Fulcrum



 

MiG-29M jest zaawansowanym taktycznym myśliwcem wielozadaniowym, przeznaczonym do wykonywania misji myśliwskich na dużym pułapie, atakowania celów naziemnych oraz morskich z wykorzystaniem uzbrojenia precyzyjnego (w odróżnieniu od MiG-29, który mógł atakować cele naziemne tylko z wykorzystaniem uzbrojenie niekierowanego).

Konstrukcja kadłuba została przekonstruowana. Zamontowano dwa silniki turbowentylatorowe z dopalaniem RD-33K Klimowa o mocy 86,3 kN. Powierzchnie sterowe kontrolowane są poczwórną magistralą cyfrową (Fly-by-Wire). Pilot korzysta ze "szklanego kokpitu" z dwoma wyświetlaczami CRT.
Pierwszy z sześciu prototypów odbył dziewiczy lot 25 kwietnia 1986 r. Prototyp po raz pierwszy zaprezentowano w lutym 1992 r.

MiG-29M wyposażony jest w radar wielofunkcyjny N010 Żuk oraz czujnik termiczny IRST (wykrywająco - śledzący). Dodano także desygnator laserowy. MiG-29M dzięki cyfrowemu sterowaniu odznacza się dużo większą manewrowością niż orginalny MiG-29. Może latać przy dużo większych kątach natarcia.

Wzmocniona konstrukcja pozwala na podwieszenie 4500 kg na ośmiu pylonach podskrzydłowych, w tym pociski powietrze - ziemia kierowane laserowo Kh-25ML (AS-10 Karen), Kh-29L (AS-14 Kedge), kierowane radarowo Kh-31P/A (AS-17 Krypton) oraz kierowane telewizyjnie Kh-29T (AS-14 Kedge), bomby kierowane telewizyjnie KAB-500. Modyfikacje awioniki pozwalają uzbroić MiG-29M w rakiety powietrze - powietrze R-77 (AA-12). Oczywiści możliwe jest stosowanie wszystkich typów uzbrojenia 
stosowanego w MiG-29. 


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin