Cele dydaktyczne:
· Kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
· Doskonalenie pracy indywidualnej.
· Ćwiczenie pamięci.
Cele operacyjne: (co uczniowie będą potrafili i znali po lekcji)
· Uczniowie potrafią przypomnieć sobie najważniejsze informacje i wydarzenia z wcześniej przeczytanej lektury.
· Są w stanie wytłumaczyć innym, dlaczego podobała się im, bądź nie, przeczytana wcześniej książka.
· Potrafią pracować ze sobą w grupie.
· Dbają o punkty dla swojej drużyny, a także dla siebie.
· Kształtowanie „zdrowego współzawodnictwa”.
Metody:
· Quiz, konkurs.
Formy pracy:
· Indywidualna.
· Zbiorowa.
1. Nauczyciel przedstawia się uczniom i sprawdza listę obecności.
2. Mówi krótko o czym będzie dzisiejsza lekcja.
3. Wychowawca zadaje dzieciom pytania na temat lektury:
· Czy przeczytaliście „Opowieści z Narnii”?
· Czy ktoś nie przeczytał? Dlaczego?
· Co wam się podobało w książce?
· Co waszym zdaniem było w niej zbędne?
· Czy ktoś z was przeczytał dalsze tomy sagi?
· Kto był waszym ulubionym bohaterem?
· Czy polecilibyście tę książkę waszym przyjaciołom, znajomym?
4. Następnie nauczyciel dzieli klasę na trzy grupy. W każdej z nich wybiera lidera, który dba o porządek – pracę w ciszy i skupieniu, a także wyznacza osoby, które będą odpowiadały na pytania. Każda poprawna odpowiedź uzyskuje plusa, którego nauczyciel zapisuje na tablicy.
5. Każda z grup odpowiada na 5 pytań, które zadaje wychowawca.
6. Teraz, drużyny zadają sobie po jednym pytaniu, które sami przygotowali.
7. Ta grupa, która uzyska najwięcej plusów wygrywa i dostaje plusy do dziennika.
8. Następnie nauczyciel organizuje podobny quiz, ale klasa nie jest już podzielona na drużyny – każdy może się zgłaszać do odpowiedzi.
9. Osoba, która zdobędzie najwięcej punktów dostaje 5.
10. Nauczyciel wstawia „wygrane” plusy i oceny do dziennika.
· Quiz przygotowany wcześniej przez nauczyciela.
1
INSPIRACJE