1) Anna Kozłowska
2) Temat: Parasol dobry na słońce i słotę . Klasa V Czas: 45 minut
3) Cele nauczania:
a) Cele ogólne:
· Zapoznanie z tekstem „Parasol”
· Kształcenie języka uczniów
· Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów
b) Cele operacyjne:
Uczniowie:
· Opisują parasol przedstawiony na ilustracji w książce
· Poznają definicję wyrazów prototyp, rydwan, morwa
· Zapoznają się z treścią utworu
· Streszczają tekst
· Wymieniają dwa rodzaje materiałów, z których wyrabiane były parasole w Chinach
· Zaznaczają na mapie w książce trasę rozpowszechniania się parasola
· Układają do tekstu jedno pytanie z czterema odpowiedziami, z których tylko jedna będzie poprawna
4) Metody pracy:
· Pogadanka
· Poszukująca
· Zajęć praktycznych
5) Formy pracy:
· Zbiorowa
· Indywidualna
6) Środki dydaktyczne:
a) Podręcznik
b) Zeszyt ćwiczeń
7) Tok lekcji:
a) Faza wstępna:
· Przywitanie się z uczniami
· Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji
· Przypomnienie definicji słowa słota
b) Faza właściwa:
· Zapisują definicję wyrazów prototyp, rydwan, morwa
· Wymieniają dwa rodzaje materiałów, z których wyrabiane były parasole w Chinach- praca z tekstem
c) Faza końcowa:
INSPIRACJE