Parasol dobry na słońce i słotę.doc

(22 KB) Pobierz
1)

1)     Anna Kozłowska

 

2)     Temat: Parasol dobry na słońce i słotę .  Klasa V Czas: 45 minut

 

3)     Cele nauczania:

 

a)     Cele ogólne:

 

·         Zapoznanie z tekstem „Parasol”

·         Kształcenie języka uczniów

·         Kształcenie wrażliwości poetyckiej uczniów

 

b)     Cele operacyjne:

 

Uczniowie:

·         Opisują parasol przedstawiony na ilustracji w książce

·         Poznają definicję wyrazów prototyp, rydwan, morwa

·         Zapoznają się z treścią utworu

·         Streszczają tekst

·         Wymieniają dwa rodzaje materiałów, z których wyrabiane były parasole w Chinach

·         Zaznaczają na mapie w książce trasę rozpowszechniania się parasola

·         Układają do tekstu jedno pytanie z czterema odpowiedziami, z których tylko jedna będzie poprawna

 

4)     Metody pracy:

 

·         Pogadanka

·         Poszukująca

·         Zajęć praktycznych

 

5)     Formy pracy:

 

·         Zbiorowa

·         Indywidualna

 

6)     Środki dydaktyczne:

 

a)     Podręcznik

b)     Zeszyt ćwiczeń

 

7)     Tok lekcji:

 

a)     Faza wstępna:

 

·         Przywitanie się z uczniami

·         Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji

·         Przypomnienie definicji słowa słota

b)     Faza właściwa: 

 

Uczniowie:

·         Opisują parasol przedstawiony na ilustracji w książce

·         Zapisują definicję wyrazów prototyp, rydwan, morwa

·         Zapoznają się z treścią utworu

·         Streszczają tekst

·         Wymieniają dwa rodzaje materiałów, z których wyrabiane były parasole w Chinach- praca z tekstem

·         Zaznaczają na mapie w książce trasę rozpowszechniania się parasola 

 

c)     Faza końcowa: 

 

·         Układają do tekstu jedno pytanie z czterema odpowiedziami, z których tylko jedna będzie poprawna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin