piątek 20.01 str.1.doc

(41 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

Data:  20.01.2012 r.

 

Klasa:  II b

 

Prowadzący: Justyna Momot

 

Temat bloku: Zimowe zabawy.

 

Temat dnia: Zimowy spacer.

 

Rodzaj edukacji: matematyczna, polonistyczna, przyrodnicza, plastyczna, fizyczna.

 

Czas zajęć zintegrowanych: 135 min.

 

Temat zajęć (zapis w dzienniku): 

Opisywanie zimowego krajobrazu na podstawie doświadczenia dzieci i obrazka „Zimowy spacer”. Układanie pytań i treści do obrazka. Rozwiązywanie działań na mnożenie w zakresie 30. Powtórzenie wiadomości. Test sprawdzający poznane wiadomości- część polonistyczna i matematyczna. Naśladowanie czynności związanych z zabawami na śniegu. Wykonanie kolorowego krawata z tektury dla dziadka.

Cele ogólne:

Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci. Wyrażanie własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach plastycznych. Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci i edukacja zdrowotna.

 

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

·         dodaje i mnoży w zakresie 30, mnoży przemiennie, potrafi zamienić dodawanie na mnożenie i odwrotnie,

·         nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,

·         samodzielnie układa i czyta pytania i treść do obrazka,

·         wypowiada się na określony temat, potrafi wyrazić swoje zdanie i uczucia,

·         samodzielnie rozwiązuje test sprawdzający z wiedzy polonistycznej i matematycznej:

1.       czyta ze zrozumieniem, odpowiada na pytania do tekstu,

2.       poprawnie układa i zapisuje zdania,

3.       zna zasady pisowni wyrazów z „ó” i potrafi je zastosować,

4.       stosuje znaki interpunkcyjne odpowiednio do treści i sensu zdania,

5.       dopasowuje przymiotniki do podanych rzeczowników,

6.       zna zapis dziesiątkowy i jednostkowy cyfr,

7.       dodaje i mnoży w zakresie 30,

8.       potrafi zmierzyć odcinek,

9.       zna znaki większości, mniejszości i równości i potrafi je zastosować,

10.    rozwiązuje zadanie tekstowe,

11.    zna się na zegarze, potrafi obliczyć godzinę,

12.    zna miary –kg, cm, min i zł , wie co oznaczają i stosuje je w zdaniach,

13.    zna odpowiedniki zapisu cyfr rzymskich poszczególnych miesięcy,

·         tworzy według własnej inwencji krawat dla dziadka, metodą wyklejania oraz odczuwa radość z wykonanej pracy,

·         uczestniczy w zabawach ruchowych- naśladuje czynności związane z zabawami na śniegu,

·         zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej.

 

Metody: słowna, podająca, praktyczna, programowa.

 

Formy pracy: zbiorowa, grupowa – w parach, indywidualna

 

Środki dydaktyczne:  karta pracy, ks. Str. 2-5, karta pracy (załącznik), testy (załącznik), blok techniczny, nożyczki, klej, papier kolorowy, kredki, włóczka, książka Grzegorza Kasdepke, pt. „Ostrożnie!- Wszystko co powinno wiedzieć  dziecko, żeby mogło bezpiecznie bawić się w domu”.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin