sroda przebieg.doc

(71 KB) Pobierz

Przebieg zajęć:

Czynności nauczyciela

Czynności dzieci

Rodzaje edukacji

Metody

Formy pracy/

organizacyjne

Środki dydaktyczne

Czas

1. N. wita się z dziećmi, sprawdza obecność.

Potwierdzają obecność

 

słowna

Zbiorowa

 

5 min.

2. N. zaprasza dzieci do kręgu i pyta:

- Jak myślicie, co to jest pogoda?

- Jakie mamy składniki pogody?

- Jaką teraz mamy pogodę za oknem?

- Jaka pora roku?

- Jakie jeszcze inne mamy pory

   roku?

- Jaki to miesiąc?

- Jak należy się ubierać w zimową

   pogodę?

Zgłaszają się i odpowiadają. Swobodne wypowiedzi dzieci -

„burza mózgów”.

polonistyczna i

przyrodnicza

Słowna,

Podająca

 

Zbiorowa i

indywidualna

 

7min.

3.N. dziękuje uczniom za wypowiedzi i prosi, aby usiedli w ławkach i otworzyli książki na str. 34 i przeczytali  tekst pt.  „Gawronek” na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „Gawronek poznaje zimę”. Prosi chętne dzieci do odczytania po fragmencie tekstu.

Chętne dzieci czytają tekst opowiadania, a pozostałe uważnie słuchają i „śledzą wzrokiem” tekst czytany przez kolegów z klasy.

polonistyczna

Podająca,

praktyczna

Zbiorowa,

Indywidualna,

praktyczna

opowiadanie pt.  „Gawronek” na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „Gawronek poznaje zimę”. Książka, str.34

5 min.

4. Pyta dzieci:

O czym jest to opowiadanie?

Dlaczego gawronek nie mógł spać?

Dlaczego gawronek zmarzł?

Co wydarzyło się nad stawem?

Czy gawronek lubi porę roku jaką jest zima? Dlaczego?

N. zwraca uwagę na poprawność wypowiedzi.

Zgłaszają się i podają swoje odpowiedzi,

„burza mózgów”

polonistyczna

słowna,

programowa

 

Zbiorowa,

indywidualna

 

3 min.

5.  Prosi dzieci , aby otworzyły książki na str. 35. Odczytuje treść ćwiczenia zamieszczonego pod tekstem, tłumaczy na czym ono polega i prosi aby zapisali w liniaturze poniżej tekstu dwóch samodzielnie ułożonych zdań do gawronka co wiedzą o zimie, czym jest zima.

Prosi uczniów, aby podali ustnie kilka propozycji zdań. (N. sprawdza i ocenia, w razie potrzeby koryguje błędy ortograficzne lub stylistyczne w propozycjach zdań  uczniów).

N. Zwraca uwagę na użycie wielkiej litery, kropki na końcu zdania i pisownie wyrazów z trudnościami ortograf. (W czasie gdy uczniowie zapisują zdania w zeszycie, N. przechadza się po klasie, obserwuje poczynania uczniów, w razie potrzeby pomaga).

Otwierają książki, słuchają i czytają treść zadania.

 

 

 

 

 

Zgłaszające się dzieci podają ustnie kilka propozycji zdań.

 

 

Przystępują do samodzielnej pracy - układają dwa zdania na temat zimowej pogody i zapisują je w liniaturze pod tekstem.

polonistyczna

Programowa,

praktyczna

Zbiorowa,

indywidualna

Karta pracy, ks. Str.35

7 min.

6. N. prosi chętnych uczniów o odczytanie zdań jakie wymyślili i zapisali w liniaturze.

Zgłaszają się i odczytują swoje propozycje zdań.

polonistyczna

Praktyczna,

słowna

Indywidualna

Karta pracy, str.35

2 min.

7. Zaprasza dzieci do zabawy ruchowej.

Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Gawronki”.

 

Wykonują podskoki, zatrzymują się na sygnał.

zdrowotna

Słowna,

praktyczna

zbiorowa

Tamburyno

 

4 min.

8. Prosi uczniów, aby otworzyli książeczki na str.85, gdzie odnajdą wycinankę przeznaczoną do naszego opowiadania. Prosi by  wycięli poszczególne elementy, a następnie spróbowały dopasować  i przykleić te obrazki do poszczególnych fragmentów tekstu.

N. przechadza się po klasie, obserwuje poczynania uczniów, w razie potrzeby pomaga).

Zapisuje temat zajęć na tablicy : Jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla zimy? I prosi uczniów aby zapisali go w zeszycie w linię. A następnie napisali hasło :ZIMA . Tworzy z dziećmi na tablicy mapę mentalna- z czym kojarzy się nam zima? Zapisuje ich propozycje na tablicy. Następnie prosi aby przepisali kilka z tych propozycji do zeszytu również w formie mapy mentalnej.(Podsumowanie zajęć.)

 

Wycinają obrazki z karty pracy i próbują je samodzielnie dopasować i przykleić do poszczególnych fragmentów tekstu

 

 

 

 

 

Zapisują temat lekcji w zeszycie,

Podają swoje propozycje, tworzą z nauczycielem mapę mentalna, a następnie przepisują ją do zeszytu pod tematem lekcji.

polonistyczna

Słowna,

praktyczna

indywidualna

karta pracy, str.85,

zeszyty w linie

tablica

kreda

15 min.

9. N. pokazuje termometr zaokienny z komentarzem: „Popatrz za okno, odczytaj temperaturę powietrza.

- Kto z was robi to w domu?

- Czy potraficie to zrobić?”

Odpowiedzi dzieci

przyrodnicza

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin