środa str.1.doc

(32 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

Data:  11.01.2012 r.

 

Klasa:  II c

 

Prowadzący: Cecylia Kacorzyk.

 

Temat bloku: Zwierzęta zimą.

 

Temat dnia: Jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla zimy?

 

Rodzaj edukacji: matematyczna, polonistyczna, przyrodnicza, społeczna, plastyczna

 

Czas zajęć zintegrowanych: 180 min.

 

Temat zajęć (zapis w dzienniku): 

Nazywanie i opisywanie składników pogody. Swobodne wypowiedzi na temat zimowej pogody. Czytanie ze zrozumieniem opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gawronek poznaje zimę”. Wielozdaniowe wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu. Dopasowanie obrazków czynności ptaków do poszczególnych fragmentów w opowiadaniu. Układanie i zapisywanie zdań na temat zimowej pogody. Odczytywanie temperatury z termometru. Ćwiczenia w utrwalaniu zasad pisowni wyrazów z „rz” i „ż”. Wykonywanie działań matematycznych - dodawanie i mnożenie w zakresie 10. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Malowanie „zimowej pogody” techniką „rysowanie świecą”.

 

 

Cele ogólne:

Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych dzieci. Wychowanie do rozumienia i poszanowania przyrody ożywionej

i nieożywionej. Wyrażanie własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach plastycznych.

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

- dodaje i mnoży w zakresie 10, wykonuje działania na zbiorach,

- potrafi odczytać temperaturę z termometru,

- nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,

-czyta ze zrozumieniem tekst opowiadania i potrafi o nim opowiedzieć,

- poprawnie dopasowuje ilustracje do poszczególnych fragmentów opowiadania,

- tworzy mapę mentalną na temat „zimy”,

- wypowiada się na określony temat, potrafi wyrazić swoje zdanie i uczucia,

- poprawnie układa i zapisuje zdania,

- zna zasady pisowni wyrazów z „rz” i „ż” i potrafi je zastosować- rozwiązuje karty pracy,

- tworzy według własnej inwencji „zimowy obraz ” techniką „rysowanie świecą” oraz odczuwa radość z wykonanej pracy,

- uczestniczy w zabawach ruchowych- naśladuje ptaki, próbuje wczuć się w ich sytuację, by lepiej ją zrozumieć,

- zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej.

 

Metody: Podające – objaśnienia, Praktyczne – pokaz z objaśnieniem, ćwiczenia przedmiotowe, Programowe – z użyciem podręcznika programowego

Formy pracy: zbiorowa, grupowa – w parach, indywidualna

Środki dydaktyczne:  Plakietki z imieniem dla każdego dziecka, opowiadanie pt.  „Gawronek” na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „Gawronek poznaje zimę”. Książka, str.34, Karta pracy, ks. Str.35, 36, 37 i 85, zeszyty przedmiotowe w linię i w kratkę, klej, tamburyno, termometr zaokienny, karty pracy na utrwalenie pisowni wyrazów z „rz” i „ż”, karta pracy „Odczytywanie temperatury” z kilkoma termometrami dla każdego dziecka, Kartki z bloku A4, Świeczki, Farby plakatowe, Pędzelki, Kubeczki na wodę, Podkładki pod kartki.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin