Wiedza o tańcu - arkusz podst.pdf
(
399 KB
)
Pobierz
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu.
WPISUJE ZDAJĄCY
Miejsce
na naklejkę
z kodem
KOD
PESEL
EGZAMIN MATURALNY
Z WIEDZY O TAŃCU
POZIOM PODSTAWOWY
MAJ 2012
Instrukcja dla zdającego
Czas pracy:
120 minut
1.
Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 12 stron
(zadania 1 – 14). Ewentualny brak zgłoś
przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin.
2.
Odpowiedzi zapisz w miejscu na to przeznaczonym
przy każdym zadaniu.
3.
Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
4.
Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
5.
Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie będą oceniane.
6.
Na tej stronie oraz na karcie odpowiedzi wpisz swój
numer PESEL i przyklej naklejkę z kodem.
7.
Nie wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej
dla egzaminatora.
Liczba punktów
do uzyskania: 50
MWT-P1_1P-122
Egzamin maturalny z wiedzy o tańcu
poziom podstawowy
2
1
Zadanie 1.
(2 pkt)
Trzy z poniższych fotografii dotyczą jednego baletu, lecz różnych jego wersji
choreograficznych. Podaj tytuł baletu i wybierz właściwe ilustracje.
A.
B.
C.
D.
1.1. Tytuł baletu
.......................................................
1.2. Ilustracje
.......................................................
Egzamin maturalny z wiedzy o tańcu
poziom podstawowy
3
1
Zadanie 2.
(5 pkt)
Uzupełnij poniższe zdania.
Pierwszy polski zespół baletowy wywodził się z baletu pańszczyźnianego założonego przez
2.1.
............................................................................... . Tancerze kształcili się pod kierunkiem
francuskiego baletmistrza
2.2.
................................................................................. .
Król Polski
2.3.
................................................................ nadał baletowi status narodowego
zespołu pod nazwą
2.4.
............................................................................................................ .
Zespół ten wystąpił po raz pierwszy w roku 1785 w sielance pod tytułem
2.5
................................................................................. .
Zadanie 3.
(2 pkt)
Podaj nazwę tańca przedstawionego na ilustracjach i napisz na czym polegała jego cecha
charakterystyczna związana z pracą rąk.
3.1. Nazwa tańca:
.......................................................................................................................
3.2. Cecha charakterystyczna:
..................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Nr zadania
1.
2.
3.
Wypełnia
egzaminator
Maks. liczba pkt
2
5
2
Uzyskana liczba pkt
Egzamin maturalny z wiedzy o tańcu
poziom podstawowy
4
1
Zadanie 4.
(6 pkt)
Spośród nazwisk artystów wybierz i zaznacz nazwisko twórcy choreografii
przedstawionej na ilustracji i podaj jej tytuł.
4.1. Twórca
A.
George Balanchine
B. Michaił Fokin
C. Wacław Niżyński
D. Leonid Miasin
4.2. Tytuł
............................................................
4.3. Twórca
A. Alvin Nikolais
B. Karol Armitage
C. Doris Humphrey
D. Kurt Jooss
4.4. Tytuł
............................................................
4.5. Twórca
A. Pina Bausch
B. Mary Wigman
C. Martha Graham
D. Loïe Fuller
4.6. Tytuł
............................................................
Egzamin maturalny z wiedzy o tańcu
poziom podstawowy
5
1
Zadanie 5.
(4 pkt )
5.1.
Podaj nazwy polskich strojów regionalnych.
A.
..................................................................
B.
..................................................................
5.2.
Spośród podanych poniżej opisów wybierz po dwie cechy charakterystyczne
dla tańców tych regionów, z których pochodzą stroje.
a.
W tej części Polski dominują rytmy: 3/4 i 3/8.
b.
Dominują tańce oparte na rytmie walca, o charakterze lirycznym, a także żywe tańce
z podkładem muzycznym kontrabasu, klarnetu i trąbki.
c.
Na tym terenie występują liczne tańce wiejskie o dwudzielnym metrum
i synkopowanym rytmie.
d.
Pary tańczą jedna za drugą, potęgując ruch taneczny poprzez brzękadełka
przymocowane do pasa w stroju męskim.
e.
Charakterystyczną cechą tego regionu jest wiele tańców trójkowych oraz zabawowa
forma tańca, w której zawsze pojawia się część wolna i szybka.
f.
Charakterystyczną cechą tańców jest przejście od nastroju lirycznego do radosnego,
dynamicznego.
A.
............................................................
B.
............................................................
Nr zadania
4.
5.
Wypełnia
egzaminator
Maks. liczba pkt
6
4
Uzyskana liczba pkt
Plik z chomika:
LeStrange19
Inne pliki z tego folderu:
Język włoski - transkrypcja rozsz.pdf
(44 KB)
Język włoski - arkusz rozsz. cz. II.pdf
(310 KB)
Język włoski - arkusz rozsz. cz. I.pdf
(301 KB)
Język włoski - transkrypcja podst.pdf
(75 KB)
Język włoski - arkusz podst.pdf
(386 KB)
Inne foldery tego chomika:
2010
2011
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin