LISTOPAD.doc

(139 KB) Pobierz
LISTOPAD-miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych

 

LISTOPAD-miesięczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie dzieci 6-letnich -wych. M.Żmuda (gr.VIII)

 

Temat dnia

Cele ogólne

Plan pracy-tematyka

Obszary aktywności

Przewidywane osiągnięcia- dziecko:

                                              Cykl tematyczny: „Późna jesień”

1.„Muzyczny berek”

-poznawanie zasad gier planszowych;

-utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych;

-kształcenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych;

-kształcenie umiejętności ilustrowania treści wiersza grą na instrumentach;

-rozbudzanie wyobraźni dzieci;

I. Zabawy i ćwiczenia metodą kinezjologii edukacyjnej;

-gry stolikowe z kostką –rozgrywanie gier w parach;

II.„ Czy znasz te instrumenty? -zgadywanka muzyczna CD.23-30;

-zabawa muzyczna przy piosence „Orkiestra” CD.31;

-ilustracja dźwiękowa wiersza Józefa Solińskiego „Perkusyjny berek”, inscenizacja muzyczno-ruchowa;

-zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana;

 

ruchowa

 

matematyczna

 

muzyczna

 

 

-potrafi rozgrywać grę na planszy, umie posługiwać się kostką do gry;

-sprawnie przelicza oczka kostki i pola na planszy;

-zna nazwy podstawowych instrumentów perkusyjnych;

-potrafi grać różne dźwięki na instrumentach perkusyjnych;

-potrafi zilustrować dźwiękami różne sytuacje: rozmowę, kłótnię itp.

2.„Jesienne muzykowanie”

-utrwalenie obrazu graficznego poznanych liter;

-kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania –manipulowanie przedmiotami, ustalanie wyników działań;

-ćwiczenie koncentracji uwagi;

-usprawnianie koncentracji wzrokowo-ruchowej;

-rozwijanie słuchu fonemowego;

-kształcenie umiejętności dostrzegania zmian pogody;

-kształcenie umiejętności zgodnego współdziałania podczas zabawy i różnych sytuacji zadaniowych;

-konstruowanie gier dydaktycznych –przestrzeganie zasad gry;

I. „Powitanie” –zabawa integracyjna;

-ćwiczenia oddechowe wg instrukcji N.

II. „Literki” –zabawa integracyjna;

-manipulowanie przedmiotami wg instrukcji N. w celu ustalenia wyników dodawania i odejmowania;

-„Rzucamy do celu” –zabawa doskonaląca koordynację wzrokowo-ruchową;

-ćwiczenia w przeliczaniu Ćw.s.3 z.1-2;

-obserwacja pogody –wypowiedzi dzieci na temat zjawisk atmosferycznych;

-improwizacje muzyczne na instrumentach perkusyjnych Ćw.s.4 z.1-2;

-„Symbole pogody” –rysowanie symboli kojarzących się z deszczem, gradem, burzą, pogodą słoneczną, pochmurną itp.

-śpiew piosenki „Jesienny deszcz” –zabawa rytmiczno- ruchowa;

-„Co słyszę?” –zabawa doskonaląca odbiór bodźców słuchowych;

 

 

społeczna

 

 

językowa

 

 

matematyczna

 

 

muzyczna

 

 

plastyczna

-identyfikuje poznane litery z odpowiadającymi im głoskami;

-ustala wynik czynności dokładania i zabierania, przeliczając przedmioty;

-potrafi podzielić wybrane wyrazy na sylaby;

-odróżnia dźwięki płynące z otoczenia i potrafi nazwać ich źródło;

-dostrzega i umie opisać zaobserwowane zjawiska pogody;

-potrafi zilustrować ruchem sytuacje zaobserwowane w środowisku przyrodniczym;

-potrafi rzucić do celu;

-wymyśla symbole kojarzące się ze zjawiskami atmosferycznymi, umie je narysować;

-śpiewa piosenkę „Jesienny deszcz”;

3.„Barwy jesiennych dni”

-kształcenie umiejętności wyrażania uczuć w różnych formach: językowej, muzycznej, plastycznej;

-kształtowanie postaw społecznych –tworzenie w grupie pracy plastycznej

-budzenie wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa w grupie;

-doskonalenie umiejętności przeliczania –kształtowanie pojęcia dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów;

-poznawanie literatury dla dzieci;

-formułowanie ustnych wypowiedzi na podany temat;

I. „Dłonie” –zabawa integracyjna;

-odczytywanie znaczenia barw i skojarzeń koloru z nastrojem –zabawy twórcze;

II. „Jesienny wietrzyk” –zabawa przy muzyce CD.11, 14, 20, 39;

-prezentacja wierszy M.Głogowskiego „Pora wesoła” i W. Grodzieńskiej „Jesień” –omówienie treści, określanie jesiennego nastroju, wskazywanie rymów K.s.46,47;

-„Każdy jest poetą” –zabawa w układanie rymowanek;

-„Jesienna kompozycja” –praca plastyczna;

-„Jesienne listki” –zabawa ruchowa CD.16,22;

-„Liczymy grzyby” –doskonalenie liczenia Ćw. s.5z.1;

-rozpoznawanie grzybów jadalnych i trujących, ćwiczenia w przeliczaniu Ćw.s.5 z.2;

-„Kaprysy pogody” –zabawa integracyjna;

 

społeczna

 

muzyczna

 

językowa

 

matematyczna

 

ruchowa

 

plastyczna

 

 

-wyraża swoje emocje, ilustrując różne nastroje ruchem, barwą;

-interpretuje ruchem muzykę skoczną i wesołą oraz wolną, spokojną;

-próbuje ułożyć własną rymowankę;

-określa, o ile jest więcej przedmiotów w wyniku czynności dodawania;

-uczestniczy w zabawach integracyjnych;

-wypowiada się na temat treści poznanych wierszy i ilustracji;

-potrafi współdziałać w grupie tworząc wspólną pracę;

-rozpoznaje wybrane grzyby jadalne i trujące;

-coraz sprawniej przelicza obiekty;

4. „Kto się nie boi deszczu?”

-poznawanie zjawisk zachodzących w przyrodzie (parowania wody i skraplania pary wodnej;

-kształtowanie pojęcia liczby 3;

-tworzenie zbiorów wg określonych kryteriów;

-kształcenie myślenia przyczynowo-skutkowego (uświadamianie odwracalności i nieodwracalności zmian);

-integrowanie grupy;

-estetyczne wykonywanie prac plastycznych;

I. „Zamiana miejsc” –zabawa integracyjna;

-ćwiczenia naprzemienne metodą kinezjologii edukacyjnej;

II. Doświadczenia z parą wodną –zabawa badawcza;

-rozwiązywanie jesiennych zagadek;

-słuchanie wiersza L.Krzemienieckiej „Idzie Tola do przedszkola” K.s.52 –omówienie treści;

-redagowanie opowiadania o dzieciach i deszczu na podstawie ilustracji K.s.52;

-„Obserwatorzy” –zabawa ruchowa metodą dramy;

-kształtowanie pojęcia liczby 3 Ćw.s.12,13;

-zauważanie powtarzalności układu elementów i uzupełnianie go Ćw. s.13 z.3, utrwalenie pojęcia „para” Ćw.s.13 z.4;

-„Przyjaciele pod parasolem” -praca plastyczno-techniczna W.

-przyczyna i skutek –ocenianie, które zmiany są odwracalne, a które nie –zabawa badawcza, Ćw.s.14,15;

ruchowa

 

przyrodnicza

 

 

językowa

 

 

matematyczna

 

 

plastyczno-techniczna

 

 

-uczestniczy w zabawach integracyjnych;

-przeprowadza doświadczenia fizyczne, wie skąd się bierze deszcz;

-potrafi ułożyć opowiadanie na podstawie ilustracji;

-naśladuje zachowanie ludzi, wybranych zwierząt i roślin w czasie deszczu;

-umie utworzyć zbiory trzyelementowe wg określonego kryterium;

-identyfikuje liczbę 3 z cyfrą;

-potrafi połączyć przyczyny i skutki zachowań i wydarzeń;

-estetycznie i precyzyjnie wykonuje prace plastyczne;

5.„Jesień w lesie”

-zachęcanie do obserwowania zmian w przyrodzie jesienią;

-wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „l”, „L”;

-ćwiczenie słuchu fonemowego;

-doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych;

-określanie cech spółgłoski „l”;

-kształcenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter;

-ćwiczenia grafomotoryczne;

-ćwiczenia koncentracji uwagi;

-uwrażliwianie na bodźce dotykowe;

-kształcenie motoryki;

-kształtowanie postaw społecznych –wdrażanie do przestrzegania reguł gry;

-kształcenie umiejętności twórczego myślenia;

I. „Zaczarowane dłonie” -zabawa integracyjna;

-rozmowa o różnych rodzajach lamp –zagadki, zabawa badawcza w cienie;        -rysowanie obiema rękami Ćw.s.6 z.1;

II. Prezentacja i nauka rymowanki, klaskanie w dłonie, gdy dzieci usłyszą głoskę „l”;

-prezentacja tekstu „Z pamiętnika Agaty”K.s.50, rozmowa na temat zmian, jakie zachodzą w lesie późną jesienią;

-ćwiczenia w analizie i syntezie fonemowej wyrazów zawierających głoskę „l”, poszukiwanie przez dzieci wyrazów z głoską „l”;

-budowanie modelu wyrazu „las” z uwzględnieniem podziału na samogłoski i spółgłoski, usytuowanie wprowadzanej litery w miejscu odpowiadającej jej głoski;

-omówienie cech różnicujących małą i wielką literę „l”, „L” K.s.48; prezentacja liter „l”, „L”;

-ćwiczenia wprowadzające do nauki czytania –konstruowanie zdań z wykorzystaniem obrazków i litery „l” K.s.48;

-wskazywanie liter „l”, „L” w zestawach wyrazów Ćw.s.7 z.1;

-czytanie zdań z poznanymi literami Ćw.s.7 z.2;

-podział wyrazów dwusylabowych na sylaby Ćw.s.7 z.3;

-„Leśna sylabinka” –gra planszowa doskonaląca słuch fonemowy;

-zestaw ćwiczeń gimnastycznych;

 

 

ruchowa

 

 

techniczna

 

 

graficzna

 

 

językowa

 

 

przyrodnicza

 

 

matematyczna

-aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;

-prezentuje cienie wg własnych pomysłów;

-potrafi wyjaśnić, kiedy powstaje cień;

-rozpoznaje i nazywa zjawiska zachodzące w przyrodzie jesienią;

-wysłuchuje w wyrazach głoskę „l”;

-wyszukuje wyrazy zawierające głoskę „l”;

-rozpoznaje graficzny obraz litery „l”, „L” i identyfikuje go z głoską „l”;

-intuicyjnie rozpoznaje głoskę „l” jako spółgłoskę;

-czyta wyrazy zawierające literę „l”, „L”, łącząc ją z literami poznanymi wcześniej;

-uczestniczy w zabawach integracyjnych;

-rysuje po śladzie oburącz;

-poprawnie wykonuje ćwiczenia fizyczne;

-potrafi rozegrać grę planszową, rozumie instrukcję, dzieli nazwę obrazka na sylaby;

6.„Mieszkańcy lasu

-utrwalenie obrazu graficznego litery „l”, „L”;

-kształcenie umiejętności interpretowania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat;

-kształcenie słuchu fonemowego;

-ćwiczenia grafomotoryczne;

-ćwiczenia w liczeniu;

-estetyczne wykonywanie prac plastycznych;

-zabawy integrujące grupę –tworzenie poczucia bezpieczeństwa i dobrej atmosfery;

-wdrażanie do przestrzegania zasad gier i zabaw zespołowych;

-kształcenie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała;

I. „Lokomotywa” –zabawa ruchowa;

-„Bitwa na kule” –zabawa ruchowa;

II. Utrwalenie obrazu graficznego litery „l”, „L” Ćw.s.8, próba formowania małej i wielkiej litery z plasteliny, pisanie po śladzie;

-ćwiczenie słuchu fonemowego –rozpoznawanie w wyrazie wybranej sylaby i określenie miejsca jej położenia W. „Memo”;

-rozpoznawanie wyrazu, gdy znana jest jedna sylaba i liczba pozostałych sylab Ćw.s.9 z.1;

-zabawa ruchowa „Lustra” i Ćw.s.10.z.2;

-omówienie reprodukcji obrazu J.Mc Neilla „Symfonia w bieli nr 2. Biała dziewczynka” Ćw.s.10 z.2;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin