karnawał.doc

(53 KB) Pobierz
2

2. KARNAWAŁ ( 8.II- 12.II.2010 )

 

CELE OGÓLNE:

 

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

 

SPOSOBY REALIZACJI TREŚCI PROGRAMOWYCH

CELE OPERACYJNE

Dziecko:

 

1.Przybliżenie znaczenia pojęć związanych z karnawałem, tworzenie mapy pojęciowej.

- zabawa przy piosence „Bal baloników” w parach, wprowadzenie elementów rywalizacji;

- gromadzenie słownictwa wokół tematu „Karnawał”, tworzenie mapy pojęciowej;

- analiza i synteza słuchowa podanych wyrazów;

- wizualizacja pod hasłem: „co może zobaczyć wędrujący balonik w oparciu o treść opowiadania o Kubusiu Puchatku;

 

2.  Ćwiczenia matematyczne, doskonalenie umiejętności dodawania;

-  odczytywanie liczb na balonikach, łączenie balonów i dodawanie naklejonych liczb, wyszukiwanie balonika z wynikiem działania;

- praca indywidualna, uzupełnianie działania odpowiednią liczbą;

- zabawa ruchowa: „latający balonik”;

 

 

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

- uczestniczy we wspólnych zabawach ( 18 );

- dzieli się wrażeniami, spostrzeżeniami z danego zdarzenia, sytuacji ( 18);

- odpowiada na zadawane pytania ( 18 );

- wspólnie wykonuje prace plastyczne ( 18);

- pełni rolę słuchacza i mówiącego ( 19 );

- bierze udział w przygotowaniach uroczystości ( 17 );

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.

- porządkuje po sobie miejsce pracy ( 19 );

-
3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

- porównuje słyszane dźwięki ( 24 );

- uczestniczy w zabawach ruchowo- słuchowych ( 25 );

- wypowiada się zdaniami złożonymi ( 26 );

- stosuje słowa przeciwstawne, zdrobnienia ( 26 );

4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia

- dzieli się swoimi zainteresowaniami ( 35 );

- uczestniczy w rozmowach ( 35 );

- uczestniczy w zabawach twórczych ( 36 );

- rozwija myślenie przyczynowo- skutkowe ( 37 );

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

- utrwala orientację w schemacie ciała i w przestrzeni ( 61 );

- uczestniczy w zabawach organizowanych ( 60 );

- uczestniczy w ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę ciała (60);

- bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych ( 60 );

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

- bezpiecznie posługuje się przyborami ( 63 );

- przewiduje skutki wynikające z niebezpiecznych zabaw i zachowań ( 63 );

7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.

- wykonuje ćwiczenia dykcyjne ( 53 );

- wzbogaca kącik w  maski ( 53 );

8. Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

-  uczestniczy w zabawach rytmicznych ( 49 );

- słucha utwory wokalne i instrumentalne ( 50 );

- reaguje na zmianę tempa i dynamiki utworu ( 49 );

- uczy się piosenek metodą ze słuchu ( 48 );

- śpiewa piosenki z całą grupą ( 48 );

9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.

- nazywa barwy podstawowe ( 51 );

- maluje z użyciem różnych materiałów ( 52 );

- odczuwa radość z tworzenia ( 52 );

- poznaje różne techniki plastyczne ( 52 );

10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk

atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.

12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

- liczy od dowolnego miejsca, od przodu i wspak ( 39 );

- klasyfikuje przedmioty pod względem jednej cechy, lub kilku cech wspólnych ( 39 );

- porównuje liczebność zbiorów ( 39 );

- posługuje się liczbami w aspekcie kardynalnym i porządkowym ( 40 );

- dodaje i odejmuje w zakresie 10 ( 40 );

- rozwiązuje zadania tekstowe ( 40 );

- układa kompozycje z figur geometrycznych ( 41 );

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

- rozwija koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową ( 31 );

- rozumie wybrane znaki umowne ( 31 );

- nabywa precyzję wykonywania ruchów dłońmi ( 31 );

- rozwija wyobraźnię przestrzenną ( 32 );

- wyodrębnia w słowach sylaby i dzieli wyrazy na sylaby ( 28 );

- wyodrębnia w słowach głoski ( 28 );

- całościowo rozpoznaje napisy ( 29 );

- czyta wyrazy ( 29 );

15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

1. Inspirowanie twórczego działania poprzez muzykę, rozwijanie wyobraźni.

- wysłuchanie fragmentów muzyki dawnej i współczesnej;

- wypowiedzi dotyczące charakteru utworów;

- zabawa z rytmem, powtarzanie sekwencji rytmicznych zagranych przez nauczyciela;

- słuchanie nagrania piosenki: „Bibułkowy walczyk”, nauka utworu małymi fragmentami metodą ze słuchu;

 

2. 25- minutowy zestaw ćwiczeń gimnastycznych według S. Owczarek.

 

1. Doskonalenie umiejętności liczenia, klasyfikowanie zbiorów ze względu na wyróżnione cechy, ustalanie zbioru wspólnego.

- oglądanie masek karnawałowych;

- klasyfikowanie ze względu na wyróżnione cechy, ustalanie zbioru wspólnego, przeliczanie elementów w zbiorach;

- zabawa ruchowa: „znajdź swoją parę”;

 

2. Praca plastyczna, wykonywanie masek karnawałowych z wykorzystaniem różnych materiałów.

- zapoznanie ze sposobem wykonania pracy;

- wycinanie masek z szablonów, ozdabianie według własnej inwencji twórczej;

- wystawa prac w kąciku dla rodziców;

 

1. Doskonalenie orientacji w przestrzeni, poruszanie się pod dyktando.

- odszukiwanie listu od pajacyka z zaproszeniem na bal, poruszanie się pod dyktando wybranej osoby;

- wyszukiwanie słów na podaną sylabę, praca w grupach;

- zabawa integracyjna: „pajacyki tańczą”;

- zabawa słuchowa: „co słyszysz?”;

 

2. Utrwalenie znajomości figur geometrycznych, układanie z figur postaci karnawałowych.

- nazywanie figur geometrycznych;

- układanie z figur postaci przedstawionych na ilustracjach;

- przeliczanie figur, klasyfikowanie według kształtu i wielkości;

 

1. Integrowanie grupy podczas wspólnej zabawy, wykonywanie zadań z elementami rywalizacji.

- powitanie dzieci tańcem na powitanie;

- rozmowa kierowana na temat rycerzy, ich kodeksu i postępowania;

- rozwiązywanie rycerskich zagadek, nagradzanie odpowiedzi brawami;

- ćwiczenia zręcznościowe z pokonywaniem przeszkód w dwóch drużynach;

- wspólny taniec dworski do melodii „Menuet”;

 

2. Doskonalenie myślenia, koncentracji uwagi i precyzji.

- zadanie w parach: układanie puzzli w określonym czasie;

- zabawa słowna: „prawda, czy fałsz?”, udzielanie odpowiedzi na temat bajkowych postaci za pomocą emblematów: „tak” i „nie”;

- praca plastyczna: bajkowy zamek;

 

 

 

09.02.2010- Zabawa Karnawałowa;

 


 

WIERSZE

1.           Jedną głowę masz na karku,

więc nie dawaj jej w podarku.

Jak nie wierzysz, spytaj sowy,                   nikt nie może żyć bez głowy.

 

2.           Dwie papużki w klatce siedzą,

     ziarna na swój obiad jedzą.

     Nie bądż taki jak papugi,

     przy jedzeniu myśl o drugich.

 

3.           Trzy ma listki koniczynka,

      która tym się chlubi,

      że choć nie ma więcej listków,

      to ją każdy lubi.

 

4.           Cztery małe, śliczne kotki

      co dzień wymyślają psotki.

      Możesz przykład brać z tych kotów,

      do zabawy wciąż bądź gotów.

 

5.           Pięć chmurek na niebie

     specjalnie dla ciebie.

     Wyglądają z ranka

     jak bita śmietanka.

 

6.           Sześć biedronek na łące

wącha kwiatki pachnące.

Każda z nich ma sześć kropeczek,

Taki los tych biedroneczek.

 

7.           Siedem lat ma pierwszak,

to poważna sprawa.

Odtąd się zaczyna

już szkolna zabawa.

 

8.           Osiem szyszek na jodełce,

czarownica na miotełce.

Gdy zaklęcie wypowiada

wszystkie osiem szyszek spada.

9.       Dziewięć róż w ogródku mam,

może jedną tobie dam.

Wybierz sobie taką ładną,

zanim płatki jej opadną.

 

10.   Dziesięć palców w rączkach obu

każde dziecko ma.

Dzięki nim rysuje, pisze,

je i w pionki gra.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin