uklad_chlodzenia_odpowietrzanie.pdf

(226 KB) Pobierz
Odpowietrzanie
Odpowietrzanie
Wskazówka na pewno nie powinna tak tańczyć.
Może winę ponoszą słynne styki ale najpierw odpowietrzanie:
robiłem to w ten sposób:
wszystkie zawory pozakręcane, odpalam silnik ogrzewanie i nawiew na max.
Odkręcam zawór
i czekam aż silnik osiągnie temp. i włączy się wiatrak.
W między czasie "szarpie " trochę za linkę gazu (2500-3000obr.)
Kiedy zacznie sikać płyn, zakręcam, i odkręcam ten przy chłodnicy
Kiedy zacznie sikać płyn, zakręcam.
Sprawdzam też poziom płynu w zbiorniq uważnie odkręcając korek wlewu.
Gdy silnik/płyn ostygnie sprawdzam poziom płynu/uzupełniam i cały proces zaczynam od nowa.
Po trzech razach wyglądało że jest ok. a mimo to na drugi dzień musiałem jeszcze dolać płynu ok 0,5L.
Ciekawostką jest to że duży obieg ( i pompa) włączał się szybciej gdy gazowałem na biegu (przód zawieszony był
na drewnianych belkach). Może mi się tylko wydawało.
ps silniki z 96' do 99' nie maja więcej zaworków do odpowietrzania
Sikanie z przerwami ? : praktycznie ciągle, a podczas gazowania może być z przerwami.
Ja gazowałem kilka razy poczekałem aż obr. spadną i będzie ciągle sikać, dopiero wtedy zakręcałem.
89227601.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin