konspekt afryka.doc

(38 KB) Pobierz

Lp.

Rodzaj ćwiczenia

Cel ćwiczenia

Przebieg

Pomoce

1.

„Podróż balonem”- zabawa ruchowa z kocem.

- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie

Nauczycielka zaprasza dzieci na wspólną podróż balonem, nie zdradzając celu podróży. Rozkłada na dywanie koc, który zamienia się w balon. Okazuje się jednak, że balon jest bardzo mały i dzieci muszą tak usiąść, aby zmieściły się wszystkie.

koc

2.

„Tacy sami, inni”

- rozwijanie percepcji wzrokowej

- doskonalenie umiejętności wypowiadania się

- pobudzanie otwartości i tolerancji dla ludzi o innym kolorze skóry

Po wylądowaniu balonu nauczycielka nadal nie zdradza dzieciom celu podróży. Wyjmuje z koperty zdjęcia małych Afrykańczyków i pyta, czy wiedzą na jakim kontynencie mieszkają te dzieci, czy wyglądają tak samo jak dzieci z naszego przedszkola, czym się różnią od nich. Po wskazaniu różnic w wyglądzie, dzieci przyczepiają zdjęcia do tablicy.

zdjęcia przedstawiające dzieci z Afryki

3.

„Palcem po mapie”

- rozbudzanie zainteresowań innymi kontynentami

- rozwijanie percepcji wzrokowej

Nauczycielka pokazuje dzieciom globus, tłumaczy im, że przedstawia on całą kulę ziemską, na której istnieje wiele kontynentów i krajów, proponuje, aby odszukali wspólnie Afrykę. Następnie w albumach przedstawiających ten kontynent dzieci oglądają murzyńskie wioski, namioty, stroje.

- globus

- albumy przedstawiające Afrykę

4.

„Murzynek Bambo”

- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

- doskonalenie umiejętności wypowiadania się

Nauczycielka czyta dziecim wierszyk pt. „Murzynek Bambo”, następnie zadaje dzieciom pytania:

- gdzie mieszka Murzynek Bambo?

- Co najbardziej lubi robić?

- Dlaczego boi się kąpieli?

 

Tekst wiersza J. Tuwima pt. „Murzynek Bambo”

5.

„Czarodziejskie korale”- praca plastyczna

- rozwijanie sprawności manualnej

- pobudzanie twórczości i kreatywności

Dzieci wykonują naszyjniki z makaronu, przypominające murzyńskie ozdoby.

- sznurek

- makaron

6.

„Tańce Murzynków”- swobodna ekspresja ruchowa

- pobudzanie własnej ekspresji ruchowej

 

Po wykonaniu naszyjników nauczycielka prosi dzieci, aby spróbowały zatańczyć jak ich afrykańscy rówieśnicy przy akompaniamencie muzyki afrykańskiej.

- płyta z muzyką afrykańską

- odtwarzacz CD

7.

„Pożegnanie z Afryką”

- rozwijanie umiejętności pracy w grupie

Po zatańczeniu afrykańskiego tańca nauczycielka mówi dzieciom, że ich podróż dobiega końca i pora wracać do przedszkola. Znów, tak jak na początku dzieci muszą zmieścić się do balonu, aby wszystkie dotarły do swojej sali.

koc

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin