Strona dla Naszych Rodziców
1. Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem oraz umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
2. Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta.
3. Kształtowanie podstawowych powinności moralnych.
4. Uświadomienie złożoności otaczającego świata i ukazanie miejsca i roli człowieka w tym świecie.
5. Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą. Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
6. Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umowne sygnały.
7. Uświadomienie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących tym światem – wywoływanie zaciekawienia światem przyrody.
8. Doprowadzenie do zrozumienia, że będąc najinteligentniejszym dzieckiem przyrody musi chronić ten świat i opiekować się nim.
9. Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania, rozumienia i mówienia.
10. Tworzenie okazji umożliwiających zdobycie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem.
11. Kształtowanie zainteresowań czytelniczych. Wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez ciągły kontakt z literaturą dziecięcą.
12. Rozwijanie gotowości do czytania i pisania.
13. Zapoznanie z 23 literami i rozwijanie umiejętności odczytywania zdań i prostych tekstów o zgodności graficzno-fonetycznej w obrębie poznanych liter.
14. Tworzenie warunków do osiągnięcia pełnej dojrzałości szkolnej.
15. Kształtowanie umiejętności logicznego, matematycznego myślenia i zdobycie orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych, związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
16. Rozumienie pojęcia liczb naturalnych w zakresie od 0 do 10 oraz reprezentujących je cyfr i matematycznych znaków graficznych służących do porównywania liczb.
17. Rozumienie czynności dodawania i odejmowania w ujęciu praktycznym.
18. Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć i zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
19. Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki, brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.
20. Tworzenie okazji do wyzwalania zainteresowań technicznych.
Nr 2 ( 32 ) 2008
podskakują
chłopcy ze szkoły biegną
z wesołym krzykiem
roztrzaskują wodę
tylko wróbel
nastroszony czarny
jak mały kominiarz
czeka na okruszyny
chleb słońca
wieczorem mgły się włóczą
po ulicach
W tym roku szkolnym będziemy brać udział w licznych konkursach (szczególnie plastycznych) na szczeblu ogólnopol skim. Teraz czekamy na wyniki konkursu pt. „Jesteśmy przyjaciółmi Kubusia Puchatka”. Kolejne to: „Jesienne pejzaże” oraz „Spotkanie w jesiennym lesie”. Prosimy o wsparcie nas w trzymaniu kciuków za naszych reprezentantów! J
14 października w Dniu Edukacji Narodowej uczestniczyliśmy w szkolnej dyskotece... kilka fotek pokaże jaka była fajna zabawa.
Niezwykłe miejsca i ludzie
Od tego czasu wielu innych polskich sportowców zdobywa złote medale w różnych dyscyplinach.
Jednym z najwybitniejszych jest Robert Korzeniowski. Dyscyplina, którą do niedawna uprawiał, to bardzo długi wyścig, w którym nie można biec, tylko trzeba iść! Korzeniowski na trzech olimpiadach zdobywał w tym maratonie złote medale.
veronaa