Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego - jezyk angielski.doc

(100 KB) Pobierz

Zespół Publicznych Szkół w Gąsawie, roku szkolny 2009/2010

Marta Nowaczyk

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Marta Nowaczyk

Nauczany przedmiot: język angielski

Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Wandy Dobaczewskiej w Gąsawie

CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

RODZAJ DZIAŁAŃ I PRZEDSIĘWZIĘĆ WYNIKAJĄCYCH Z WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA MENiS Z DNIA 01.12 2004 R.

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI

§ 7.1.1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1.     Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

 

2.     Współpraca z Samorządem Uczniowskim:

·   współorganizacja dyskotek, zabaw, uroczystości oraz imprez szkolnych dla dzieci.

 

3.     Współorganizowanie uroczystości szkolnych, apeli, np.:

·  Rozpoczęcie i Zakończenie Roku Szkolnego

·  Dzień Kobiet

·  Dzień Wiosny

·  Jasełka

·  Walentynki, itp.

 

4.     Opieka nad uczniami podczas wycieczek i wyjść pozaszkolnych.

 

 

 

 

 

5.     Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami, rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych.

 

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej

 

Na bieżąco, wg harmonogramu

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco, wg harmonogramu

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

Obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej

 

Wpisy na stronie internetowej szkoły oraz dokumentacja własna

 

 

 

Wpisy do kroniki szkolnej oraz dokumentacja własna, scenariusze

 

 

 

 

 

Potwierdzenia, ewaluacja wycieczki przez uczniów

 

 

 

 

Notatki

§ 7.1.2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie, lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

1.     Doskonalenie własnego warsztatu pedagogicznego; udział w warsztatach metodycznych, kursach, konferencjach i szkoleniach.

 

2.     Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu – obecność na radach szkoleniowych.

 

3.     Tworzenie własnego warsztatu pracy poprzez wybór podręczników, zeszytów ćwiczeń, czasopism, słowników; budowanie bazy materiałów dydaktycznych: książek, testów, dodatkowych materiałów dydaktycznych, pomocy multimedialnych, linków do stron z metodyką nauczania języka angielskiego, itp.

 

 

Na bieżąco

 

 

 

Na bieżąco

 

Na bieżąco

Potwierdzenia, zaświadczenia i dyplomy

 

 

 

 

 

 

Potwierdzenia obecności

 

 

Wybrane i zakupione przez uczniów podręczniki i zeszyty ćwiczeń, zestawy testów dostosowane do odpowiednich grup, wybrane czasopisma i słowniki, plany wynikowe, własna biblioteczka,

spis bazy materiałów

§ 7.1.3

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty

1. Analiza dokumentacji dotyczącej aktów prawnych:

·   Rozporządzenie MEN               z dnia 1 grudnia 2004 r.              w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

·   Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.

·   Ustawa z dnia 15 lipca 2004r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela

·   Rozporządzenie MEN            z  7 września 2004 r.                w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów                  i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów  i sprawdzianów w szkołach publicznych.

·   Ustawa o systemie oświaty.

 

Na bieżąco

Potwierdzenia, notatki, spis aktów prawnych

§ 7.2.1  Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach

1.  Współpraca z opiekunem stażu.

a)    Określenie zasad współpracy z opiekunem stażu.

b)    Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

c)     Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.

d)    Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.

e)    Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu -konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.

f)      Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności; autorefleksja, analiza własnej pracy i możliwości samorozwoju, wnioski; analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych.

 

2. Doskonalenie warsztatu                  i metod pracy pedagogicznej.

·         Analiza i wybór programów nauczania

·         Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego.

·         Stosowanie aktywnych metod nauczania (projekty).

 

 

·         Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, wystrój sali lekcyjnej.

·         Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.

·         Współpraca z wydawnictwami, dyrekcją szkoły i nauczycielami j. angielskiego z innych szkół.

·         Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka angielskiego z edukacją kulturalną, medialną, regionalną, prozdrowotną, ekologiczną, proeuropejską, itp.

 

3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne

 

Wrzesień 2009

 

Wrzesień 2009

 

 

Wrzesień 2009

 

 

 

Raz w miesiącu

 

 

 

 

 

 

 

 

Koniec roku szkolnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień 2009

 

Wrzesień 2009

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na bieżąco

 

 

 

 

 

Plan rozwoju zawodowego

 

 

Arkusze obserwacji lekcji, własne wnioski i refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy dydaktycznej

 

Wdrażanie wniosków do planu rozwoju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dokumentacja szkolna

Dokumentacja szkolna

 

 

Wyeksponowane prace uczniów zdobiące salę lekcyjną i hol szkolny

 

 

 

 

Konspekty

 

 

 

 

Potwierdzenia

 

 

 

 

 

Zapisy w dziennikach lekcyjnych

 

 

 

 

 

 

 

Zapisy w dziennikach lekcyjnych

§ 7.2.2  Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1.     Współpraca z Dyrekcją szkoły i gronem pedagogicznym w rozwiązywaniu bieżących spraw i problemów uczniów.

 

2.     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin