Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego edukacji wczesnoszkolnej na stopień nauczyciela mianowanego.doc

(109 KB) Pobierz
Nauczyciel kontraktowy

Nauczyciel kontraktowy

mgr Joanna Ciosek

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

 

 

 

Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 im. Bohaterów Warszawy

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010r.

Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2013r.

Opiekun stażu:

 

 

 

 

 

 

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian w tych działaniach

 

Lp.

Zadania do wykonania

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

 

1.

 

Poznanie procedury awansu zawodowego.         

 

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli  (z późn. zmianami)

 

IX 2010r.

 

·         przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu

·         opracowanie planu rozwoju zawodowego

·         zbiór dokumentacji (biblioteczka)

 

2.

 

Współpraca
z opiekunem stażu.

 

Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram)

 

IX  2010r.

 

·         kontrakt

·         harmonogram współpracy

 

3.

 

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna
i innych nauczycieli.

 

·         obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) i innych nauczycieli

·         omówienie obserwowanych zajęć

 

 

cały okres stażu

 

·         wnioski z obserwowanych zajęć (notatka)

 

4.

 

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.

 

·         przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące)

·         omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna (konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza)

 

cały okres stażu

 

·         scenariusze zajęć

·         wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka)

 

5.

 

Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenie własnego warsztatu pracy.

 

·         analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego przez nauczyciela warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena)

·         analiza efektów pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela poprzez ogląd osiągnięć uczniów

 

cały okres stażu

 

 

 

·         plan rozwoju zawodowego

 

 

6..

 

Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnętrznym doskonaleniu.

 

·         udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia
w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej)

·         uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego

·         uczestniczenie w szkoleniowych radach pedagogicznych

·         udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli,

·         ukończenie studiów podyplomowych

 

cały okres stażu

 

 

 

 

 

    VI  2011r.

 

·         zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale
w szkoleniach

·         potwierdzenie udziału
w spotkaniach

 

·         dyplom

 

 

 

7.

 

Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych.

 

·         współpraca z doradcą metodycznym ds. nauczanego przedmiotu w zakresie organizacji lub współorganizowania zajęć otwartych

·         konsultacje z metodykami w sprawie nowych metod pracy z zakresu nauczania własnego przedmiotu

 

 

okres stażu

 

·         potwierdzenie zadań zrealizowanych wspólnie        z doradcą oraz udziału w konsultacjach

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozbudowa własnego warsztatu pracy.

 

 

 

 

 

·         gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej

·         stosowanie aktywnych metod nauczania,

·         opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy, flashcards, itp.

·         dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania,

·         samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej

·         opracowanie planu możliwych do przeprowadzenia zmian w pracowni, uwzględniającego potrzeby, możliwości i osobiste zaangażowanie nauczyciela

 

systematycznie w okresie całego stażu

 

 

 

 

 

 

XI  2010

XI   2011...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin