Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela konraktowego.docx

(29 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imię i nazwisko: Anna Słaby

Obejmowane stanowisko: nauczyciel matematyki

Szkoła: Szkoła Podstawowa w Boguszy

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 r.

Czas trwania stażu: 9 miesięcy

Opiekun stażu:

 

Kwalifikacje:

·         ukończone studia pierwszego stopnia i uzyskanie tytułu licencjata w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Sączu na kierunku Matematyka, specjalność: matematyka z przyrodą.

·         ukończone studia drugiego stopnia i uzyskanie tytułu magistra na Wydziale Matematyki i Fizyki Stosowanej Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Matematyka, specjalizacja: zastosowania matematyki w ekonomii.

 

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe: 

1.      Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 

2.      Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia. 

3.      Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych.

4.      Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.

5.      Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 

6.      Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:

a)      wewnątrzszkolnych

b)     samokształcenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                    PLAN DZIAŁANIA

1.     Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 1).

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI

TERMINY

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego.

Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego.

wrzesień 2012

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

Rozmowa,  zawarcie kontraktu z opiekunem.

Opracowanie zasad współpracy.

wrzesień 2012

Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły.

Analiza dokumentacji szkoły:

·      Statutu Szkoły

·      Programu Rozwoju Szkoły

·      Programu Wychowawczego  

     Szkoły

·      Programu Profilaktycznego Szkoły.

Notatki własne. Potwierdzenie opiekuna o analizie tych dokumentów.

wrzesień 2012 oraz cały okres stażu

Zapoznanie się z rodzajem oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej: dziennik lekcyjny, arkusze ocen itp..

Dokonywanie samodzielnych wpisów w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen itp..

Prawidłowe prowadzenie dokumentacji szkolnej.

wrzesień 2012 oraz cały okres stażu

Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

Obserwacja, udział w pracach:

·      Rady Pedagogicznej

·      Zespołu Kształcenia Zintegrowanego,

Odbywanie dyżurów w trakcie przerw między lekcjami

 

Lista obecności

Potwierdzenie Dyrektora

Szkoły

 

wrzesień 2012 oraz cały okres stażu

Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole.

Udział w szkoleniu, lektura obowiązujących aktów prawnych.

Zaświadczenie o ukończeniu kursu. Notatki własne.

 

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy itp..

Dokumentacja stażysty (zaświadczenia, scenariusze lekcyjne).

cały okres stażu

Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Opis realizacji planu rozwoju zawodowego.

Sprawozdanie z realizacji stażu.

maj 2012

Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego.

Sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji.

Wniosek oraz dokumentacja z realizacji stażu.

maj 2012

 

 

2.     Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 2).

 

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

DOWODY REALIZACJI

TERMINY

Tworzenie własnego warsztatu pracy.

Analiza podręczników, rozkładów materiału, programów nauczania oraz podstawy programowej.  Opracowanie Planu Pracy Wychowawcy klasowego dla kl. IV

Notatki własne.

wrzesień 2011

Opracowanie Przedmiotowych Systemów Oceniania dla poszczególnych klas z uwzględnieniem uczniów z opiniami i orzeczeniami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Opracowanie samodzielne i modyfikacja istniejących Wymagań Edukacyjnych na poszczególne oceny w oparciu o program nauczania, podstawę programową oraz Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania.

Przedstawienie opracowanych Wymagań Edukacyjnych na poszczególne oceny z matematyki.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin