Trzeciotescik_kartoteka_OPERON_10_11.pdf

(45 KB) Pobierz
OSKT11-kartoteka-1_2011
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN
KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY
„Dzielni jak Gutek”
KARTOTEKA
Numer
zadania
Sprawdzana umiejętność
Uczeń:
Numer
stand ardu
Punkt
podstawy
programowej
Maksymalna
liczba
punktów
Typ
zadania*
1.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
2.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
3.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
4.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
5.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
6.
wnioskuje na podstawie informacji
zawartych w tekście
I
20
1
WW
7.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
8.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
9.
wyszukuje informację zawartą
w tekście
I
20
1
WW
10.
rozpoznaje cyfrę rzymską
oznaczającą podany miesiąc
V
31e)
1
WW
11.
odczytuje datę z kalendarza
I
31f)
1
WW
12.
wykonuje działania na liczbach
(porównywanie różnicowe)
V
27a)
1
WW
13.
wykonuje proste obliczenia
zegarowe
V
31c), f)
1
WW
14.
wykonuje działania na liczbach
(porównywanie różnicowe)
V
27a)
1
WW
15.
wykonuje działania na liczbach
(mnożenie)
V
27a)
1
WW
16.
wybiera listę wyrazów
uporządkowanych alfabetycznie
IV
21
1
WW
17.
wskazuje źródło informacji
IV
21
1
WW
18.
porównuje liczby uzyskane
w wyniku obliczeń
III
26
1
WW
Sprawdzian opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w całości lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione.
Wydawca zezwala na kopiowanie zadań przez dyrektorów szkół biorących udział w programie
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z OPERONEM.
519805351.001.png
Kartoteka Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Sprawdzana umiejętność
Uczeń:
Numer
stand ardu
Punkt
podstawy
programowej
Maksymalna
liczba
punktów
Typ
zadania*
19.
wykonuje działania na liczbach
(odejmowanie)
V
27a)
1
WW
20.
wykonuje działania na liczbach
(dzielenie)
V
27a)
1
WW
21.
wykonuje działania na liczbach
w pamięci (mnożenie)
V
27a)
1
KO
22.
ustala sposób obliczenia różnicy
między wysokością masztu
i długością jachtu
III
34
3
KO
oblicza różnicę między wysokością
masztu i długością jachtu
(porównywanie różnicowe)
V
ustala i uzupełnia odpowiedź
na podstawie obliczeń
III
23.
ustala sposób obliczenia kwoty
oszczędności Stasia
III
34
6
RO
oblicza kwotę oszczędności Stasia
V
ustala sposób obliczenia kwoty
oszczędności Janka
III
oblicza kwotę oszczędności Janka
V
porównuje kwoty uzyskane
w wyniku obliczeń
V
ustala odpowiedź na podstawie
obliczeń i podaje ją w formie zdania
III
24.
wyjaśnia pisownię podanych wyrazów,
dopisując odpowiednie wyrazy
II
25
2
KO
25.
pisze kilkuzdaniową wypowiedź
II
24, 25
8
RO
redaguje pracę na zadany temat
II
buduje spójną wypowiedź
II
celowo dobiera środki językowe
II
redaguje tekst poprawny
pod względem językowym
II
stosuje podstawowe normy
ortograficzne
II
przestrzega podstawowych norm
interpunkcyjnych
II
zapisuje tekst czytelnie
II
* Skróty typów zadań:
WW – zadanie wyboru wielokrotnego
KO – zadanie krótkiej odpowiedzi
RO – zadanie rozszerzonej odpowiedzi
2
519805351.002.png
Kartoteka Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Plan testu „Dzielni jak Gutek”
Obszar standardów
Liczba
punktów
Waga
Numery zadań
1. Czytanie
10
25%
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11
2. Pisanie
10
25%
24, 25
3. Rozumowanie
6
15%
18, 22.I, 22.III, 23.I, 23.III, 23.VI
4. Korzystanie z informacji
2
5%
16, 17
5. Wykorzystywanie wiedzy
w praktyce
12
30%
10, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21, 22.II, 23.II,
23.IV, 23.V
3
519805351.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin