Temat kompleksowy: „Mały Europejczyk”
ZDROWIE
I AKTYWNOŚĆ RUCHOWA
DZIECKO – RODZINA - ŚRODOWISKO
AKTYWNOŚĆ INTELEKYUALNA – ROZWÓJ UMYSŁOWY
ESTETYKA
I AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA – ćw. graficzne
DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA AKTYWNOŚĆ TWÓRCZĄ DZIECKA – praca z książką
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA – praca indywidualna
F
O
R
M
Y
I
E
T
D
-Zestaw ćw. porannych nr. 22
-Zestaw ćw. gimnast.
„Tour de France”
-„Podróż po Europie” zab. ruch. naśladowcza
-„W gaju pomarańczy” zab. ruch. z elementem wspinania
i równowagi
-„Samoloty” zab. ruch. z zestawu KLANZA
-„Języczek na defiladzie” ćw. logopedyczne
-„Co się wydarzyło?” rozmowy w kont. indyw. nt. dni wolnych – ferii zimowych
-„Dobry dyżurny” wybór dyżurnych na nowy tydzień
-„Kulturalny przedszkolak” stosowanie zwrotów grzecznościowych
-Zab. dowolne w k. zainteresowań
-Zab. dowolne w
k. konstrukcyjnym
-„JESTEM POLAKIEM, MIESZKAM W EUROPIE”
zaj. w sali europejskiej przy mapie Europy. Wprow. lit. S,s
-„ZWIEDZAMY FRANCJĘ” opow. N. na podst. zdjęć i ilustracji
-„AUTOKAREM DO GRECJI” wycieczka multimedialna
-„SAMOLOTEM DO NIEMIEC” zab. dyd. Z wykorzystaniem „Kart Europy”, puzzli
-„WŁOCHY – KRAJ PAPIEŻA” przybliżenie kraju na podst. albumu fotograficznego
-„Jaki to kraj?” kolorowanie symboli narodowych
i popularnych zabytków wybranych krajów europejskich
-„Melodie krajów europejskich” słuchanie popularnych melodii charakterystycznych dla danego kraju
-„S – jak smok” utrwalenie nowopoznanej litery
-„Polowanie na literkę” wyszukiwanie litery
w tekście drukowanym
-„Europejskie puzzle” rozwijanie koncentracji uwagi, log. myślenia
-„Zgadywanka Misia Unisia” – rozwijanie spostrzegawczości, pamięci
C
Z
K
W
A
N
U
L
DZIECKO:
-szybko reaguje na sygnał dźwiękowy
-przestrzega zasady biegania w gromadce bez potrąceń
-wyrabia zmysł równowagi
-doskonali rytmiczny marsz po kole
-doskonali prawidłowe czworakowanie
-rozwija ogólną sprawność ruchową
-kształtuje motywacje do ćw. ruch.
-prawidłowo wyk. ćw. usprawniające język
-doskonali umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem
-przestrzega zasad dotyczących pełnienia dyżurów
-stosuje zwroty grzecznościowe wobec rówieśników
i dorosłych
-chętnie bawi się w
m. zespołach, dzieli się zabawkami
-zna nazwę swojego kraju, potrafi wskazać go na mapie Europy; wie, że stolica Polski jest Warszawa; wskazuje i nazywa symbole Polski i Europy (flagi)
-zna symbole narodowe Francji (flaga, godło), wskazuje je wśród innych; wie, że stolicą Francji jest Paryż; rozpoznaje miejsca charakterystyczne (wieża Eiffla, Łuk Triumfalny),
-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe Grecji; wie, że stolicą Grecji są Ateny; rozpoznaje miejsca charakterystyczne (Akropol, Panteon);
-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe Niemiec (flaga, godło); wie, że stolicą Niemiec jest Berlin; rozpoznaje charakteryst. miejsca (Brama Brandenburska, Wieża Telewizyjna)
-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe (flaga, godło), wie, że stolicą Włoch jest Rzym, kojarzony z postacią papieża
-kojarzy nazwę kraju z wyglądem flagi, koloruje wg wzoru
-potrafi określić nastrój melodii
-potrafi przeprowadzić analizę i syntezę sylabową
i głoskową wybranych wyrazów z literą s, koloruje miejsce występowania s
-wyszukuje i zaznacza nowopoznaną lit. S, s
-potrafi ułożyć puzzle, rozpoznaje kraj, próbuje wskazać jego mapę
-potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości dotyczące krajów europejskich
jardor