maly.europejczyk.doc

(38 KB) Pobierz
Temat kompleksowy: „Mały Europejczyk”

Temat kompleksowy: „Mały Europejczyk”

 

 

ZDROWIE

I AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

DZIECKO – RODZINA - ŚRODOWISKO

AKTYWNOŚĆ INTELEKYUALNA – ROZWÓJ UMYSŁOWY

ESTETYKA

I AKTYWNOŚĆ TWÓRCZA – ćw. graficzne

DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA AKTYWNOŚĆ TWÓRCZĄ DZIECKA – praca z książką

WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA – praca indywidualna

F

O

R

M

Y

 

I

 

M

E

T

O

D

Y

 

 

 

-Zestaw ćw. porannych nr. 22

-Zestaw ćw. gimnast.

„Tour de France”

-„Podróż po Europie” zab. ruch. naśladowcza

-„W gaju pomarańczy” zab. ruch. z elementem wspinania

i równowagi

-„Samoloty” zab. ruch. z zestawu KLANZA

-„Języczek na defiladzie” ćw. logopedyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-„Co się wydarzyło?” rozmowy w kont. indyw. nt. dni wolnych – ferii zimowych

-„Dobry dyżurny” wybór dyżurnych na nowy tydzień

-„Kulturalny przedszkolak” stosowanie zwrotów grzecznościowych

-Zab. dowolne w k. zainteresowań

-Zab. dowolne w

k. konstrukcyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

-„JESTEM POLAKIEM, MIESZKAM W EUROPIE”

zaj. w sali europejskiej przy mapie Europy. Wprow. lit. S,s

-„ZWIEDZAMY FRANCJĘ”  opow. N. na podst. zdjęć i ilustracji

-„AUTOKAREM DO GRECJI”  wycieczka multimedialna

-„SAMOLOTEM DO NIEMIEC” zab. dyd. Z wykorzystaniem „Kart Europy”, puzzli

-„WŁOCHY – KRAJ PAPIEŻA” przybliżenie kraju na podst. albumu fotograficznego

-„Jaki to kraj?” kolorowanie symboli narodowych

i popularnych zabytków wybranych krajów europejskich

-„Melodie krajów europejskich” słuchanie popularnych melodii charakterystycznych dla danego kraju

 

-„S – jak smok” utrwalenie nowopoznanej litery

-„Polowanie na literkę” wyszukiwanie litery

w tekście drukowanym

 

-„Europejskie puzzle” rozwijanie koncentracji uwagi, log. myślenia

-„Zgadywanka Misia Unisia” – rozwijanie spostrzegawczości, pamięci

O

C

Z

E

K

I

W

A

N

E

 

R

E

Z

U

L

T

A

T

Y

 

 

 

DZIECKO:

-szybko reaguje na sygnał dźwiękowy

-przestrzega zasady biegania w gromadce bez potrąceń

-wyrabia zmysł równowagi

-doskonali rytmiczny marsz po kole

-doskonali prawidłowe czworakowanie

-rozwija ogólną sprawność ruchową

-kształtuje motywacje do ćw. ruch.

-prawidłowo wyk. ćw. usprawniające język

 

DZIECKO:

-doskonali umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem

-przestrzega zasad dotyczących pełnienia dyżurów

-stosuje zwroty grzecznościowe wobec rówieśników

i dorosłych

-chętnie bawi się w

m. zespołach, dzieli się zabawkami

DZIECKO:

-zna nazwę swojego kraju, potrafi wskazać go na mapie Europy; wie, że stolica Polski jest Warszawa; wskazuje i nazywa symbole Polski i Europy (flagi)

-zna symbole narodowe Francji (flaga, godło), wskazuje je wśród innych; wie, że stolicą Francji jest Paryż; rozpoznaje miejsca charakterystyczne (wieża Eiffla, Łuk Triumfalny),

-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe Grecji; wie, że stolicą Grecji są Ateny; rozpoznaje miejsca charakterystyczne (Akropol, Panteon);

-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe Niemiec (flaga, godło); wie, że stolicą Niemiec jest Berlin; rozpoznaje charakteryst. miejsca (Brama Brandenburska, Wieża Telewizyjna)

-rozpoznaje i wskazuje symbole narodowe (flaga, godło), wie, że stolicą Włoch jest Rzym, kojarzony z postacią papieża

DZIECKO:

-kojarzy nazwę kraju z wyglądem flagi, koloruje wg wzoru

-potrafi określić nastrój melodii

DZIECKO:

-potrafi przeprowadzić analizę i syntezę sylabową

i głoskową wybranych wyrazów z literą s, koloruje miejsce występowania s

-wyszukuje i zaznacza nowopoznaną lit. S, s

w tekście drukowanym

 

DZIECKO:

-potrafi ułożyć puzzle, rozpoznaje kraj, próbuje wskazać jego mapę

-potrafi wykorzystać zdobyte wiadomości dotyczące krajów europejskich

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin