7 plan (święto pluszowego misia).docx

(34 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji: 22.11.2010 – 26.11.2010

 

 

             Oddział IVdzieci 5-,6- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:  W przedszkolu jest dzisiaj Święto Pluszowego Misia.

 

 

 

 

 

 

                  Opracowała:

                  L.D. – S.

                 

 

 

 

 

Cele ogólne według programu

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy

i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

prezentowanie własnych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania

przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich

uczestniczenie we wspólnych zabawach np. ruchowych metodą W. Sherborne

współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych

Obszar nr 2.

wiązanie obuwia

porządkowanie po sobie miejsca pracy i zabaw

zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków

pełnienie dyżurów

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

aktywne słuchanie rozmówcy

stosowanie w wypowiedziach poprawnych form fleksyjnych odmieniających się części mowy

wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z rówieśnikami

ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów

przekazywanie swoich odczuć , intencji w sposób werbalny i niewerbalny

wypowiadanie się złożonymi zdaniami

formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy

słuchanie wierszy, opowiadań

Obszar nr 14.

układanie kompozycji z figur geometrycznych wg podanego wzoru

wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie

liczenie głosek w słowach

wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną

posługiwanie się różnymi rodzajami kredek mazaków

wykonywanie prac plastyczno- konstrukcyjnych różnymi technikami

rozwijanie sprawności całego ciała

nabywanie płynności ruchów rąk

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność klasyfikowania, rozumowania przyczynowo – skutkowego

uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek

uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych

rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku

uczestniczenie w zabawach, pracach plastycznych, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi

rozwijanie myślenia logicznego poprzez rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego

rozwijanie myślenia twórczego poprzez stosowanie różnych technik: burzy mózgów

 

Obszar nr 13.

poruszanie się pod dyktando n-la

wykonywanie ćwiczeń w parach np. metodą W. Sherborne

klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech wspólnych

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

słuchanie nagrań piosenek z płyt kompaktowych

uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu

estetyczne, rytmiczne poruszanie się przy muzyce

improwizowanie piosenek ruchem

Obszar nr 9.

tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

malowanie farbami plakatowymi z wykorzystaniem pędzli

Obszar nr 10

uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno – technicznych wykorzystujących doświadczenia zebrane podczas poznawania środowiska technicznego np. budowanie różnych konstrukcji z klocków

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych

uczestniczenie w zabawach ruchowych

uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie

uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem standardowych metod i metod twórczych

przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, utrzymywani w czystości odzieży, zachowanie porządku w miejscu zabawy, pracy, nauki

Obszar nr 6.

bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyrządów, urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym

 

1. poniedziałek: Lubimy misie.

Nasze zabawki zabawy swobodne w kącikach wybranymi zabawkami. Realizacja pomysłów dzieci. Rozmowy na temat treści zabaw. Zachęcanie do zgodnej zabawy w małych grupach.

Zabawki w naszej sali – zabawa dydaktyczna. Wskazywanie zabawek zawierających wskazaną przez n-lkę głoskę w nagłosie, wygłosie i śródgłosie. Ćwiczenia analizy słuchowej wyrazów. Doskonalenie słuchu fonematycznego.

Nie obejdzie się bez misia – rozmowa w oparciu o wiersz M. Czerkawskiej. Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich o tematyce dziecięcej. Doskonalenie kompetencji językowych dzieci. Budowanie poprawnych pod względem gramatycznym, całozdaniowych wypowiedzi na temat treści wiersza. Stosowanie w poprawnej formie rzeczowników. Wymienianie i opisywanie wyglądu ulubionych zabawek dzieci.

Jadą, jadą misie – zabawy muzyczno – ruchowe. Słuchanie piosenki pod w/w tytułem.  Inscenizowanie ruchem treści piosenki. Nabywanie sprawności i płynności ruchowej. Zabawy ruchowe przy muzyce. Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w tempie i dynamice muzyki i reagowania na te zmiany. Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Układanie zabawek po skończonej zabawie. Kształtowanie nawyków porządkowych, dbania o estetyczny wygląd sali.

Misiowe rysowanki – ćwiczenia manualne. Łączenie punktów, dorysowywanie brakujących elementów na obrazku. Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Rozwijanie sprawności manualnych, dokładności w wykonywaniu zadania.

Co zniknęło?zabawa dydaktyczna. Nazywanie zabawek i określanie ich cech (np. samochód, metalowy, zielony, itp.). Dostrzeganie różnic w wyglądzie przedmiotów. Posługiwanie się przymiotnikami podczas określania cech. Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci.

 

 

Sklep z zabawkamizabawa w formie opowieści ruchowej. Rozwijanie umiejętności twórczej interpretacji opowiadania n-la. Doskonalenie inwencji, ekspresji ruchowej oraz płynności ruchów.

Misie na wystawie – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Doskonalenie szybkiej reakcji ruchowej na sygnały umowne. Rozwijanie koncentracji  i orientacji w przestrzeni.

Jesienny spacer - spacer w pobliżu przedszkola. Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią. Rozmowy na temat pogody, sposobów ubierania się

 

 

2. wtorek: Misie małe i duże.

Domek dla misia – zabawy konstrukcyjne w małych grupach. Budowanie z różnych rodzajów klocków plastikowych i drewnianych. Wypowiedzi na temat tworzonych budowli. Opisywanie wyglądu domków. Wdrażanie do planowania pracy i przewidywania jej końcowego efektu.

Misie lubią miód – ćwiczenia narządów mowy. Ćwiczenia języka oraz warg. Usprawnianie motoryki narządów mownych. Wypracowanie zręcznych i celowych ruchów języka, warg, podniebienia i szczęki dolnej.

Misie i niedźwiedzie - zabawy matematyczne. Porównywanie wielkości zabawek. Stosowanie określeń: mniejszy, większy, taki sam. Tworzenie grup zabawek ze względu na jedną i dwie cechy percepcyjne. Doskonalenie umiejętności klasyfikowania. Rozwijanie spostrzegawczości i myślenia. Zachęcenie wszystkich dzieci do działania i do aktywnego uczestnictwa w zabawie.

• Zabawy swobodne z niewielkim udziałem n-la. Zwracanie uwagi na zgodną zabawę w grupach, respektowanie potrzeb innych dzieci. Budowanie więzi w grupie.

Pociąg wyrazowy – zabawa słowna. Zapamiętywanie i powtarzanie nazw zabawek, tworzących krótkie ciągi wyrazowe. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy. Ćwiczenie pamięci, koncentracji uwagi.

Zepsute zabawki – słuchanie opowiadania A. Galicy. Swobodne wypowiedzi na temat treści opowiadania. Omówienie i ocena postępowania bohatera. Wyciąganie wniosku odnośnie przewodniej myśli utworu. Doskonalenie myślenia.

Zabawki...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin