TECZKA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Jakie dokumenty, w jakiej formie i w którym miejscu powinny znaleźć się w teczce.Do § 8 ust.2 pkt 1, 2 i 3 załączona dokumentacja powinna mieć formę opisu i analizy podejmowanych działań.Każdy podpunkt § 8 ust.2 pkt 4, powinien być przedstawiony w formie sprawozdań.PRZYKŁADOWA PROPOZYCJA DOKUMENTACJI W TECZCE
§ 8 ust.2 pkt 1
§ 8 ust.2 pkt 2
§ 8 ust.2 pkt 3
1.Program nauczania przedmiotu, zajęć edukacyjnych, wychowania przedszkolnego, dla zawodu lub profilu kształcenia ogólnozawodowego.2.Wychowawczy program profilaktyczny, socjalizujący, terapeutyczny.3.Program zajęć pozalekcyjnych rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów (koło zainteresowań).4.Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych.5.Program ewaluacji WSO lub PSO.6.Program ścieżki edukacyjnej.7.Program przygotowania uczniów do konkursów i olimpiad przedmiotowych lub ponadprzedmiotowych.8.Programy (projekty) organizowanych przez nauczyciela konkursów szkolnych, międzyszkolnych (realizowanych na terenie gminy, powiatu, województwa.9.Program działań związanych z nadaniem szkole imienia, święta szkoły lub uroczystości szkolnej lub środowiskowej.10.Program autorski dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych.11.Opracowanie innowacji pedagogicznej w zakresie przedmiotu, bloku przedmiotów, działań organizacyjnych.12.Program działań zwiany z diagnozowaniem osiągnięć edukacyjnych uczniów.13.Program doskonalenia nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego.
1.Programy komputerowe opracowane przez nauczyciela na użytek szkoły.2.Prowadzenie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem technologii komputerowej.3.Materiały przygotowane z wykorzystaniem technologii komputerowej na użytek pracy z uczniami.4.Materiały przygotowane z wykorzystaniem technologii komputerowej dla realizacji innych zadań szkoły związanych np. z diagnostyką, profilaktyką, terapią, organizacją i zarządzaniem szkołą.5.Opracowanie strony internetowej szkoły
1.Zajęcia otwarte dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.2.Zajęcia prowadzone dla nauczycieli w ramach szkoleniowego posiedzenia rady pedagogicznej.3.Prowadzenie szkolenia rady pedagogicznej, szkoleń i warsztatów w ramach WDN.4.Publikacje związane z wykonywaną pracą w czasopiśmie specjalistycznym.5.Opracowanie i wygłoszenie referatu dla rady pedagogicznej, zespołu przedmiotowego lub innego zespołu nauczycieli (problemowego, zadaniowego) powołanego przez dyrektora szkoły.6.Opracowanie innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i udostępnianie ich innym nauczycielom (materiały dydaktyczne, testy, poradniki itp.).7.Działania nauczyciela jako przewodniczącego zespołu nauczycieli lub na rzecz zespołu nauczycieli.8.Pełnienie obowiązków lidera WDN
§ 8 ust.2 pkt 4 (OPIS I ANALIZA DZIAŁAŃ)
a) Nauczyciel musi być autorem lub współautorem programu. Program powinien zawierać szczegółowe cele, materiał nauczania, procedury osiągania celów, opis złożonych osiągnięć ucznia i propozycje metod oceny. Program nauczania przedmiotu, zajęć edukacyjnych lub ścieżki edukacyjnej powinien być wpisany do szkolnego zestawu programów nauczania. Program musi być wdrożony! Wskazać efekty wdrożenia.b) Zaświadczenie o wpisie na listę egzaminatorów prowadzoną przez OKE lub listę ekspertów komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych prowadzoną przez MEN lub listę rzeczoznawców prowadzoną przez MEN.W przypadku egzaminatora sprawdzanie prac uczniowskich w sprawdzianie, egzaminie gimnazjalnym lub maturalnym i wydane przez OKE zaświadczenie.W przypadku eksperta praca w komisjach kwalifikacyjnych lub egzaminacyjnych i wydane przez organ powołujący komisje zaświadczenie.W przypadku rzeczoznawcy wydanie opinii i ekspertyz o programach nauczania lub podręcznikach lub środkach dydaktycznych, które mają być dopuszczone przez MEN do użytku szkolnego.Powołanie do pełnienia funkcji doradcy metodycznego i przebieg realizowania działań w tym zakresie Spostrzeżenia na temat korzyści wynikających z pełnionych funkcji na rzecz własnego rozwoju i podwyższania jakości pracy.c) Realizowanie działań dodatkowych poza ramowym planem nauczania. Ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego i wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce szkolnej do poszerzania oferty programowej szkoły.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych np. koła teatralnego.Konstruowanie testów z zakresu pomiaru dydaktycznego.d)Posiadanie dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zaawansowaną znajomość języka obcego.Wykorzystanie umiejętności np. nauczania w oddziale dwujęzycznym, realizacji projektów edukacyjnych w ramach programu Sokrates - Commenius, organizowanie wymiany młodzieży z zagranicznymi szkołami partnerskimi.e) Udział w pracach zespołów powołanych do spraw związanych z oświatą przez ministra, wojewodę, kuratora oświaty, jednostkę samorządu terytorialnego (gminę, powiat, samorząd województwa). Praca w Wojewódzkiej i Okręgowej Komisji Konkursowej dotyczącej organizacji i przeprowadzania konkursów przedmiotowych.Praca w komisjach olimpiad przedmiotowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.Organizowanie konferencji, imprez szkolnych, środowiskowych, samorządowych.Sukcesy odniesione przez uczniów nauczyciela w konkursach przedmiotowych i olimpiadach (laureaci i finaliści).Prowadzenie na terenie szkoły nieodpłatnie dodatkowych zajęć dla uczniów.Organizowanie akcji na rzecz pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.Organizowanie wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży.Prowadzenie zespołów uczniowskich typu kabaret, chór szkolny, zespół muzyczny, zespół taneczny, teatrzyk itp.Redagowanie razem z dziećmi gazetki szkolnej, radiowęzła szkolnego.f) Osiągnięcia powinny być potwierdzone nagrodą Kuratora Oświaty lub właściwego Ministra.Odznaczenia państwowe - Brązowy, Srebrny, Złoty Krzyż Zasługi.Ordery, odznaczenia resortowe (np.nauczyciel szkół wojskowych, rolniczych), Medal Komisji Edukacji Narodowej.
§ 8 ust.2 pkt 5
Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.PROPOZYCJA OPISU1. Identyfikacja problemu.2. Geneza i dynamika zjawiska.3. Znaczenie problemu.4. Prognoza (pozytywna i negatywna).5. Propozycje rozwiązania.6. Wdrażanie oddziaływań.7. Efekty oddziaływań.
ogrodnik_mj