Poradnik Gothic II cz.I.pdf

(3494 KB) Pobierz
154374506 UNPDF
Gothic 2 - poradnik i solucja
Gatunek: RPG
Producent: Piranha bythes
Wydawca: CD Projekt
Wymagania: Pentium 700 MHz, 256 MB RAM, 2,2 GB miejsca na twardym dysku, karta graficzna
32 MB
Multiplayer: nie
Rzut okiem
Witajcie miłośnicy przygód! Gratuluję doskonałego wyboru jakim jest Gothic 2, jedna z
najlepszych gier RPG w całej historii gatunku! Przed nami wiele pasjonujących walk, szybkich
ucieczek ;-) i ciekawych przygód Na wstępie należy się wam garść informacji- Gothic 2 jest grą
trudną, dlatego bardzo często zapisujcie stan gry. Jest to niezbędne szczególnie wędrując po
lesie, gdzie co rusz przydarzać się będzie sytuacja, że najpierw słyszycie szelest, a już za chwile
ciało waszego bohatera jest konsumowane przez jakiegoś paskudnego potwora! Grę można
ukończyć na wiele sposób, niemal każde z zadań ma rozwiązanie alternatywne- poniższa solucja
jest napisana z myślą o Paladynie. Zalecam dość dokładnie się jej trzymać, albowiem czasami
wystarczy wybrać nieodpowiednią kwestię dialogową lub udać się w złe miejsce, aby zmienić
bieg historii i utrudnić sobie wykonanie któregoś z zadań. Koniecznie przeczytajcie poradnik i
odwołujcie się do niego często w trakcie rozgrywki- rady w nim zawarte znacznie ułatwią wam
walkę z różnymi potworami i rozwieją przeróżne wątpliwości. I najważniejsze- od otrzymania
zadania do jego wykonania często upływa bardzo dużo czasu, dlatego dla zwiększenia
funkcjonalności tekstu obydwa momenty zostały zaznaczone w tekście pogrubioną czcionką i
dodatkowo ponumerowane (np. listy gończe (2) i kilka stron dalej (2K) .
rys.1
154374506.002.png
Rozwój postaci
Wraz z wykonywaniem zadań i zabijaniem przeciwników, nasz bohater będzie zdobywał punkty
doświadczenia. To dzięki nim awansuje się na kolejne poziomy, dzięki czemu zwiększa się ilość
punktów życia, a także zostaje nam przyznane 10 punktów nauki które możemy dowolnie
rozdysponować na poznanie wybranych przez nas umiejętności. Wprawdzie w grze wybór
profesji dokonujemy dopiero po kilkunastu godzinach, jednak od samego początku powinniście
wiedzieć kim ma zostać wasz bohater i odpowiednio go w tym kierunku rozwijać. Generalnie
możemy wydzielić trzy ścieżki rozwoju- wojownika, maga i złodzieja (lub łowcy).
Chcąc zostać Paladynem lub Łowcą Smoków musimy skupić się głównie na rozwoju siły. To
właśnie ona pełni kluczową rolę przy walce w zwarciu, albowiem pozwala władać lepszym
orężem i co równie ważne- dodaje się do jego obrażeń (np. mając miecz o obrażeniach 30 i siłę
równą 20, łącznie przy idealnym trafieniu zranimy przeciwnika za 50 punktów). W drugiej
kolejności rozwijamy wyrażane w procentach umiejętności fechtunku. Poziom 30% odpowiada
wojownikowi, 60% to już klasa mistrzowska. Wraz z postępami w nauce nasz bohater nie tylko
szybciej będzie zadawał ciosy, ale zyska dostęp do bardziej zabójczych kombinacji (np. cięcia z
półobrotu). Możemy wybrać pomiędzy broniami jedno lub dwuręcznymi- te pierwsze pozwalają na
szybsze zadawanie ciosów, te drugie zadają większe obrażenia. Ja osobiście preferuje miecze
jednoręczne ( rys. 1 ), albowiem wymagają mniejszą ilość siły (co jest ważne na początku gry), a
także pozwalają na skuteczniejsze parowanie ciosów wroga lub szybsze robienie uników.
Koniecznie trzeba zapoznać się z tajnikami skradania i otwierania zamków, które wielokrotnie
wykorzystamy. Pozostałe punkty nauki wojownik może przeznaczyć na inne przydatne
umiejętności takie jak kowalstwo, oprawianie zwierzyny i alchemia, jednak biegłość w tych
dziedzinach opłaca się osiągać dopiero w późniejszym etapie gry, albowiem przydają się one
główne do celów zarobkowych. Paladyn dodatkowo musi zwiększyć ilość punktów mana, jednak
do tego czasu będzie już znakomitym wojownikiem i wolnych punktów nauki będzie miał pod
dostatkiem.
rys.2
Mag powinien obrać zupełnie inną ścieżkę rozwoju. Pierwsze punkty nauki niejako z musu trzeba
154374506.003.png
przeznaczyć na nieznaczne zwiększenie siły (do 20) i zręczności (do 25) dzięki czemu bohater
przetrwa początkowy etap gry nim dostanie się do klasztoru i nauczy pierwszych zaklęć ( rys.2 ).
Pozostałe punkty nauki przeznaczamy na zwiększenie punktów mana, czym większa ich ilość,
tym więcej zaklęć będziemy mogli rzucić w jednym starciu. Cześć punktów nauki zdobytych na
początku proponuje oszczędzać- nauka magii jest bardzo kosztowna i po uzyskaniu dostępu do
czarów, będziecie mogli je wykorzystać. Podobnie jak w przypadku wojownika, koniecznie trzeba
nauczyć się otwierania zamków i skradania, w późniejszym czasie doskonaląc tajniki kowalstwa,
oprawiania zwierzyny czy też alchemii.
Złodziejem/łowcą, zostaje najczęściej wojownik, który zamiast mieczy preferuje broń strzelecką.
Podstawową cechą którą będziemy rozwijać jest zręczność- to ona pozwala niespostrzeżenie się
skradać, dokonywać zuchwałych kradzieży i władać silniejszymi broniami, dodatkowo
zwiększając częstotliwość wystrzelanych z nich pocisków. Łuki i kusze (szczególnie te drugie)
pozwalają ubić wroga nim ten zdąży się do nas zbliżyć, co szczególnie w początkowym etapie
gry jest bardzo przydatne ( rys. 3 ). Niestety, cześć przeciwników jest odporna na strzały, co
oznacza, iż trzeba równocześnie szkolić się w walce mieczem i wymaga bardzo wielu punktów
nauki. Oczywiście myśląc o karierze złodzieja należy nauczyć się umiejętności kradzieży
kieszonkowych, składania i otwierania zamków, natomiast łowca dzięki temu, iż z łatwością
pokonuje potwory najwięcej pieniędzy zarobi doskonaląc tajniki oprawiania zwierzyny.
rys.3
Podsumowując jednym zdaniem - najłatwiej gra się wojownikiem/Paladynem, bardzo trudno
magiem, natomiast kariera złodzieja jest jedynie epizodem i sposobem na zarobienie pieniędzy
wymagającym przeznaczania wielu cennych punktów nauki na zwiększanie zręczności.
Walka Podczas wędrówek obędziemy setki wal z przeróżnymi przeciwnikami, warto więc
dokładniej przyjrzeć się sztuce fechtunku. Po pierwsze musicie nauczyć się płynnie zadawać
ciosy. Tu nie wystarczy bezmyślnie i szybko walić w przycisk myszy czekając, aż wróg padnie
martwy. Pojedynki w Gothic 2 to prawdziwy taniec śmierci- każdy ruch musi być wykonany w
odpowiednim tempie. Dokładnie obserwujcie waszą postać. Dzięki temu unikniecie wydawania
154374506.004.png
sprzecznych rozkazów, np. skoro wasz bohater wyprowadził właśnie cięcie w prawo, to nie
oczekujcie od niego by w połowie ruchu zadał cios w lewo ( rys. 4 )!
rys.4
Pomiędzy komendami musicie chwilę odczekać. Gdy już nauczycie „czuć broń” możecie
spróbować łączenia ciosów w kombinacje. Ich ilość i jakość zwiększa się wraz z uzyskaniem
większej biegłości w sztuce fechtunku daną bronią. I tak dla początkującego najlepszą (a
właściwie jedyną) kombinacją jest zadawanie ciosów lewo-prawo, lewo-prawo etc. (pamiętajcie o
chwili przerwy pomiędzy jednym a drugim ciosem). Wojownik (30%) może skutecznie
wyprowadzać kombinacje agresywne góra-prawo lub góra- lewo. Dzięki nim pierwszy cios zadaje
robiąc jednocześnie krok do przodu i spychając przeciwnika lub idealnie trafiając go drugim
cięciem. Mistrz (60%) ma możliwość zadania morderczej serii ciosów: góra-góra-góra-góra, tnąc
z półobrotu wszystkich wrogów dookoła i kończąc dwoma błyskawicznymi cięciami. W czasie
walki olbrzymią wagę należy zwrócić na defensywę i blokowanie ciosów (dół). Właściwie to
pomiędzy każdą ofensywną kombinacją powinien być robiony na wszelki wypadek blok. Cały
czas obserwujcie dystans dzielący was od przeciwnika, i trzymajcie go w dużej odległości
kombinacją cięć lewo-prawo. Jeśli nie traficie- natychmiast róbcie blok i odskakujcie krok do tyłu.
Doskonałym pomysłem jest przyjęcie postawy defensywnej pozwalając wrogowi na atak który
szybko blokujecie i wyprowadzacie kontrę (najlepiej góra-prawo) najczęściej dwukrotnie idealnie
trafiając. Walcząc z potworami nie ma sensu blokować ich ciosów (bo jest to niemożliwe), więc
albo nie można dopuścić ich do siebie, albo błyskawicznie odskakiwać do tyłu. Ostatnią z
możliwości jest walka z wieloma przeciwnikami równocześnie i tu rada jest jedna- należy tego za
wszelką cenę unikać! Jeśli jednak jesteście zmuszeni toczyć nierówny pojedynek, to jeszcze
większą uwagę musicie zwrócić na defensywę ( rys. 5 ).
154374506.005.png
rys.5
Oprócz bloków i częstego odskakiwania w tył należy zadbać o odpowiednią pracę nóg często się
poruszając w lewo i prawo (klawisze [A] i [D]). Dobrą kombinacją jest dół-cięcie lewo-prawo-dół,
krok w lewo, dół, cięcie- lewo prawo, krok w prawo etc.
Potwory
Większość z bestii z którymi przyjdzie się nam zmierzyć wymaga nieco innej taktyki walki, poniżej
przedstawiam listę najważniejszych przeciwników uszeregowaną pod względem stopnia
trudności.
Szczur, Kretoszczur - Nie sprawiają wam większego problemu chyba, że zaatakują większą
grupą. Pamiętajcie by walczyć z nimi na płaskim terenie, lub będąc niżej- inaczej ciężko je trafić.
Goblin - bardzo szybki jednak słaby i mało wytrzymały przeciwnik. Łatwo go pokonacie
wyprowadzając cięcia lewo-prawo i często odskakując do tyłu.
Wilk - Szybki, trudny do pokonania przy walce w zwarciu. Najłatwiej pokonać wilka nie
dopuszczając go w ogóle do siebie wyprowadzając kombinację lewo-prawo gdy szykuje się do
skoku.
Polna Bestia - Groźnie wygląda ( rys. 6 ) i jest silna, lecz mało wytrzymała. Starajcie nie dopuścić
jej zbyt blisko, tnąc ofensywną kombinacją góra-przód. Nigdy nie walczcie więcej niż z jedną
bestią jednocześnie! Ponieważ zazwyczaj przebywają w grupie, zbliżcie się do niej nieznacznie
(zacznie piszczeć i machać kończynami) i zatrzymajcie czekając na atak. Jeśli ruszą na was
dwie, oznacza to, że podeszliście za blisko i teraz trzeba uciekać próbując za chwile ponownie.
154374506.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin