Marketing.docx

(16 KB) Pobierz

Reklama jako forma promocji przedsiębiorstwa na rynku.

Reklama przedsiębiorstwa stara się przede wszystkim wypromować markę. Im czesciej reklama pokaze się w tv czy w radiu, tym większa możliwość, że zostanie ona zapamiętana przez klientów.

Należy się zastanowić, która forma reklamy będzie najbardziej odpowiednia. Istnieje możliwość umieszczenia po prostu banera lub bilboardu na terenie własnej posesji lub stworzenie strony www. Inna forma reklamy, która wymaga stalego wkładu finansowego to umieszczanie płatnych ogloszen w książkach telefonicznych, wykupywanie miejsca na portalach i forach, rozpowszechnianie ulotek reklamowych, czy tworzenie kampanii reklamowych.

Rownie ważnym aspektem oprócz kosztu, jest skuteczność reklamy. Skuteczna będzie wówczas, gdy trafi do naszych potencjalnych klientów, których latwo możemy znaleźć. Umieszczenie reklamy w czasopiśmie branżowym może okazac się bardzo skuteczne. Ważne jest, by szukac klientów tam, gdzie jest większe prawdopodobieństwo, ze ich znajdziemy. Np. oferując ubezpieczenia samochodowe warto rozdawac ulotki pod wydzialem komunikacji.

Treść reklamy powinna być czytelna. Wskazane jest rowniez umieszczenie logo firmy. Nie wolno zapominać również o tym, że upubliczniając określoną treść, przyjmujemy na siebie odpowiedzialność za to, jak zostanie ona odebrana przez potencjalnego klienta.

Podejmując decyzję o wyborze formy reklamy trzeba kierować się zarówno jej kosztem, jak i możliwą do osiągnięcia skutecznością. Najprostszym sposobem na ocenę efektywności działań reklamowych jest zapytanie potencjalnego klienta na temat źródła informacji o naszym przedsiębiorstwie lub produkcie. Po pewnym czasie uzyskamy wiedzę na temat najskuteczniejszej formy reklamy w przypadku naszego przedsiębiorstwa i produktu.
Nie bez powodu nakłady na reklamę określa się mianem inwestycji, a nie wydatku. Prawidłowo bowiem dobrane działania reklamowe z pewnością zaprocentują, a kto się nie zareklamuje, ten umiera (gospodarczo) w samotności.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin