3. Procedura - potrzeby szkoleniowe i typowanie.docx

(26 KB) Pobierz

 

 

Procedura:              Szkolenie pracowników płatnych miesięcznie

Nr

A1ETw b4.18-01

Wydanie: 1

Data: 05-06-10

Strona: 3/5

 

Spis treści:

1.              Cel procedury

2.              Przedmiot procedury

3.              Zakres procedury

4.              Definicje, informacje dodatkowe

5.              Opis postępowania

5.1              Ocena pracowników płatnych miesięcznie i określenie potrzeb szkoleniowych

5.2              System wykrywania pracowników o wysokim potencjale - MED

5.3              Wymagania kwalifikacyjne dla pracowników nowozatrudnionych oraz zmieniających stanowiska pracy

5.4              Planowanie i realizacja szkoleń

5.5              Dokumentowanie przebiegu szkoleń

6.              Odpowiedzialność

7.              Dokumenty związane

8.              Zapisy jakości

9.              Załączniki

 

 

 

 

 

 

Data i nr wydania

Opis zmiany

Data/ Podpis.

 

 

 

Nazwisko:

 

 

 

 

 

Opracował:

 

Weryfikował:

 

Zatwierdził:

 

b41801

 


1.              Cel procedury

 

Celem niniejszej procedury jest określenie potrzeb w zakresie szkoleń pracowników płatnych miesięcznie, a w szczególności personelu realizującego zadania związane z jakością, oraz realizacja i dokumentowanie tych szkoleń.

 

2.              Przedmiot procedury

 

Dokument ma zastosowanie do szkoleń pracowników płatnych miesięcznie zatrudnionych w BSPL.

 

3.              Zakres procedury

 

Procedura obejmuje wszystkie komórki organizacyjne BSPL.

 

4.              Definicje, informacje dodatkowe

 

a)   Pod pojęciem szkolenia należy rozumieć: kursy, konferencje, seminaria i inne formy kształcenia mające na celu podniesienie kwalifikacji pracowników.

b)   Szkolenia z zakresu BHP uregulowane są procedurą A1ETwb4.09-03

 

5.              Opis postępowania

 

5.1. Ocena pracowników płatnych miesięcznie i określenie potrzeb szkoleniowych

Kier. działów

Kierownicy działów przeprowadzają z każdym pracownikiem raz w roku rozmowy dotyczące oceny pracowników wg systemu MAC.

Przed rozmową MAC kierownik przekazuje pracownikowi zaproszenie na rozmowę (załącznik nr 1 - A1ETw b4.18-0101 - List zapraszający do MAC).

Wyniki rozmów zapisywane są na formularzu (załącznik nr 2 –A1ETw b4.18-0102 - Ocena personelu - formularz MAC).

Po przeprowadzeniu rozmów MAC z wszystkimi bezpośrednio podległymi pracownikami, kierownicy działów przekazują oryginał formularza MAC do HUR, a kopię otrzymuje pracownik.

Ujawnione w trakcie rozmów MAC potrzeby w zakresie szkolenia podległego personelu są zbiorczo zestawiane przez kierowników działów w „Zapotrzebowaniu szkoleń na rok ........” (załącznik nr 3 –

A1ETw b4.18-0103 - Zapotrzebowanie szkoleń na rok ...) i przekazywane do HUR.

Przy opracowaniu „Zapotrzebowania szkoleń na rok .....” kierownicy działów powinni uwzględnić założenia technicznego i organizacyjnego rozwoju zakładu oraz środki budżetowe na dany rok.

 

5.2. System wykrywania pracowników o wysokim potencjale - MED

 

Kier. HUR

Kier. działów

Kierownik HUR w porozumieniu z kierownikami pozostałych działów dokonuje analizy pracowników pod kątem wytypowania pracowników, którzy posiadają szczególnie wysoki potencjał umożliwiający realizację odpowiednich zadań. Dla tych pracowników kierownik HUR opracowuje program rozwoju.

 

5.3. Wymagania kwalifikacyjne dla pracowników nowozatrudnionych oraz zmieniających stanowiska pracy

 

HUR

Dla każdego nowozatrudnionego pracownika, HUR zakłada i prowadzi akta osobowe pracownika zawierające:

- dane personalne,

- dane dotyczące kwalifikacji,

- dane dotyczące przebiegu pracy.

 

H&S

HUR

Kier.

działów

Każdy nowozatrudniony/ zmieniający dotychczasowe stanowisko odbywa szkolenia określone przez:

- inspektora H&S (dotyczące zagadnień BHP),

- bezpośredniego przełożonego (wspólnie z HUR) w zakresie umożliwiającym samodzielną realizację powierzonych obowiązków i poznanie powiązań funkcjonalno - organizacyjnych zakładu.

Rodzaj szkoleń dla pracowników nowozatrudnionych/ zmieniających pracę jest określony przez w/w osoby w „Karcie szkoleń wstępnych” (załącznik nr 4 - A1ETw b4.18-0104 – „Karta szkoleń wstępnych”).

Fakt przeprowadzenia szkoleń w działach jest udokumentowany w „Karcie szkoleń wstępnych”.

Po zakończeniu szkoleń wstępnych bezpośredni przełożony ocenia poziom przygotowania pracownika do realizacji powierzonych zadań.

HUR

Kontynuowanie dalszych szkoleń realizowane będzie zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami w systemie MAC.

Przy zatrudnianiu pracowników na stanowiskach wymagających szczególnych kwalifikacji, którymi w BSPL są:

-          auditor systemu jakości,

-          specjalista H&S i Ochrony Środowiska,

kierownik HUR odpowiedzialny jest za uwzględnienie szczególnych wymagań dotyczących:

- posiadanego wykształcenia,

- praktyki zawodowej,

- szkoleń specjalistycznych,

- predyspozycji osobowych i psychofizycznych.

 

5.4. Planowanie i realizacja szkoleń

HUR

BSPL/PM

Na podstawie otrzymanych od poszczególnych kierowników działów „Zapotrzebowań szkoleń na rok .....” HUR opracowuje „Plan szkoleń na rok ....” (załącznik nr 5 – A1ETw b4.18-0105 - Plan szkoleń na rok....), który podlega weryfikacji przez kierownika HUR i zatwierdzeniu przez BSPL/PM.

HUR

Na podstawie zatwierdzonego „Planu szkoleń na rok .....” HUR podejmuje niezbędne działania związane z organizacją szkolenia. W ramach tych czynności należy:

-          powiadomić uczestników szkolenia o rodzaju, terminie i miejscu szkolenia,

-          zapewnić program szkolenia i dokonać wyboru jednostki szkolącej (lub osób szkolących),

-          przygotować założenia do umów z usługodawcą,

-          zapewnić warunki techniczne umożliwiające przeprowadzenie szkolenia,

-          zawrzeć umowy z pracownikami (dotyczące wzajemnych zobowiązań) zgodnie z wytycznymi kierownika HUR.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin