ŁĄCZNOŚĆ
1
Kolejność czynności podczas nadawania korespondencji jest następująca:
Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i po chwili przekazać informację po jej zakończeniu odczekać chwilę i zwolnić przycisk nadawania
2
Pilot zmienia ustawienie częstotliwości radiostacji, gdy
Gdy dostanie takie polecenie od organu FIS lub innego organu kontrolującego lub koordynującego lot.
3
Gdy na pierwsze wywołanie stacji naziemnej przez pilota nie ma odpowiedzi od stacji naziemnej, to należy
Odczekać 10 sek. Następnie sprawdzić częstotliwość
4
Literę “O” wymawia się:
Oscar
5
Literę „F” wymawia się:
Foxtrot
6
Literę „R” wymawia się:
Romeo
7
Literowanie stosuje się wyłącznie, gdy
Podaje się ważne nazwy np. pas lądowania, znaki itp.
8
Łączność radiotelefoniczna w lotnictwie służy do
Zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanego zadania lotniczego
9
Mówiąc do mikrofonu należy
Trzymać mikrofon zgodnie z instrukcją radiostacji (najczęściej blisko ust): mówić wyraźnie, dokładnie, krótko oraz w takim tempie w jakim chcemy aby nam odpowiadano, nie wolno przerywać rozpoczętej depeszy
10
Procedura sprawdzenia łączności polega na:
Nawiązaniu na ziemi (przed startem) dwukierunkowej łączności i wysłuchaniu raportów o wzajemnej słyszalności
11
Przed rozpoczęciem każdego nadawania należy
Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i odczekać moment przed rozpoczęciem nadawania
12
Przerwanie innej korespondencji jest dozwolone jedynie, gdy
Statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie lub sytuacji naglącej
13
System pracy sieci radiotelefonicznej w lotnictwie to
simplex
14
Transmisje niedozwolone to
Prywatne i nie związane z wykonywanym zadaniem
15
Treść korespondencji od stacji naziemnej, zawierająca zezwolenia, instrukcje, parametry lotu i inne ważne informacje, powinna być
Powtórzona (ważne dane należy przeliterować)
16
Wywołanie w niebezpieczeństwie winno zawierać:
3 razy MAYDAY, znaki, pozycja, oczekiwana pomoc
17
Znak wywoławczy SP-AHN można skrócić do
Najprawdopodobniej: SHN
18
Nadawanie „na ślepo” to
Nadawanie bez potwierdzenia (odpowiedzi)
19
Uzyskanie raportu czytelności transmisji (w skali 1– 5) o wartości 3 i mniejszej, podczas łączności sprawdzającej, spowoduje, że
Nie możemy podjąć lotu do czasu naprawienia usterki przez mechanika
20
Znak wywoławczy „Sandomierz Info” oznacza
Organ FIS (Informacja Powietrzna w Sandomierzu)
21
Lądowanie na spadochronie ratowniczym powinno odbywać się
„Przed lądowaniem należy się odpowiednio przygotować do zetknięcia z ziemią, aby zapobiec możliwym urazom – złamaniom i skręceniom nogi. Przede wszystkim trzeba ustawić się przodem do kierunku lotu (prędkość postępową nadaje wiatr i właściwości spadochronu szczelinowego)”
22
Spadochron ratowniczy otwierany jest za pomocą
Uchwytu wyzwalającego
23
Po lądowaniu, jeśli czasza ciągnie pilota po ziemi, powinien on
Zgasić czaszę (ściągnąć kilka linek nośnych )
24
Okres ważności ułożenia spadochronu ratowniczego wynosi
3 miesiące (w innym źródle znajduje się również odpowiedź 120 dni)
25
Plomba na spadochronie zawiera datę
Ważności ułożenia spadochronu/ponownego przeglądu
26
Dopasowanie uprzęży spadochronu ratowniczego, w tym dociągnięcie taśm udowych i taśmy piersiowej, wykonuje się
Przed lotem i przed zajęciem miejsca w kabinie
27
Czy zawsze przed założeniem spadochronu ratowniczego konieczne jest przeprowadzenie jego kontroli?
Tak
28
Czy wskazane jest przed lotem zapoznanie się z właściwościami spadochronu, który jest do dyspozycji?
29
Czy wysokość skoku ratowniczego jest zależna od prędkości lotu poziomego?
Tak, w przypadku skoku metodą „zrywu”
30
Podczas lądowania na spadochronie pilot obserwuje
31
Odpięcie się od instalacji pokładowej
Następuje w pierwszej kolejności w razie konieczności oddania skoku ratunkowego
32
Prędkość opadania na spadochronie wynosi
4m/s
Wyżej zamieszczone odpowiedzi są efektem przygotowań do egzaminu teoretycznego, szukałem ich w wielu publikacjach oraz w internecie. Jeżeli znajdują się jakiekolwiek błędy przepraszam i proszę o kontakt: marcin16160@yahoo.com Mam nadzieje że odpowiedzi ułatwią przygotowania do egzaminu.
Copyright: Marcin Michalak AEROKLUB OSTROWSKI
tsiro