plg_lacznosc_odp.doc

(55 KB) Pobierz
ŁĄCZNOŚĆ

  ŁĄCZNOŚĆ

1

Kolejność czynności podczas nadawania korespondencji jest następująca:

Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i po chwili przekazać informację po jej zakończeniu odczekać chwilę i zwolnić przycisk nadawania

2

Pilot zmienia ustawienie częstotliwości radiostacji, gdy

Gdy dostanie takie polecenie od organu FIS lub innego organu kontrolującego lub koordynującego lot.

3

Gdy na pierwsze wywołanie stacji naziemnej przez pilota nie ma odpowiedzi od stacji naziemnej, to należy

Odczekać 10 sek. Następnie sprawdzić częstotliwość

4

Literę “O” wymawia się:

Oscar

5

Literę „F” wymawia się:

Foxtrot

6

Literę „R” wymawia się:

Romeo

7

Literowanie stosuje się wyłącznie, gdy

Podaje się ważne nazwy np. pas lądowania, znaki itp.

8

Łączność radiotelefoniczna w lotnictwie służy do

Zapewnienia bezpieczeństwa wykonywanego zadania lotniczego

9

Mówiąc do mikrofonu należy

Trzymać mikrofon zgodnie z instrukcją radiostacji (najczęściej blisko ust): mówić wyraźnie, dokładnie, krótko oraz w takim tempie w jakim chcemy aby nam odpowiadano, nie wolno przerywać rozpoczętej depeszy

10

Procedura sprawdzenia łączności polega na:

Nawiązaniu na ziemi (przed startem) dwukierunkowej łączności i wysłuchaniu raportów o wzajemnej słyszalności

11

Przed rozpoczęciem każdego nadawania należy

Przygotować wypowiedź, nacisnąć przycisk nadawania i odczekać moment przed rozpoczęciem nadawania

12

Przerwanie innej korespondencji jest dozwolone jedynie, gdy

Statek powietrzny znajduje się w niebezpieczeństwie lub sytuacji naglącej

13

System pracy sieci radiotelefonicznej w lotnictwie to

simplex

14

Transmisje niedozwolone to

Prywatne i nie związane z wykonywanym zadaniem

15

Treść korespondencji od stacji naziemnej, zawierająca zezwolenia, instrukcje, parametry lotu i inne ważne informacje, powinna być

Powtórzona (ważne dane należy przeliterować)

16

Wywołanie w niebezpieczeństwie winno zawierać:

3 razy MAYDAY, znaki, pozycja, oczekiwana pomoc

17

Znak wywoławczy SP-AHN można skrócić do

Najprawdopodobniej: SHN

18

Nadawanie „na ślepo” to

Nadawanie bez potwierdzenia (odpowiedzi)

19

Uzyskanie raportu czytelności transmisji (w skali 1– 5) o wartości 3 i mniejszej, podczas łączności sprawdzającej, spowoduje, że

Nie możemy podjąć lotu do czasu naprawienia usterki przez mechanika

20

Znak wywoławczy „Sandomierz Info” oznacza

Organ FIS (Informacja Powietrzna w Sandomierzu)

21

Lądowanie na spadochronie ratowniczym powinno odbywać się

„Przed lądowaniem należy się odpowiednio przygotować do zetknięcia z ziemią, aby zapobiec możliwym urazom – złamaniom i skręceniom nogi. Przede wszystkim trzeba ustawić się przodem do kierunku lotu (prędkość postępową nadaje wiatr i właściwości spadochronu szczelinowego)”

22

Spadochron ratowniczy otwierany jest za pomocą

Uchwytu wyzwalającego

23

Po lądowaniu, jeśli czasza ciągnie pilota po ziemi, powinien on

Zgasić czaszę (ściągnąć kilka linek nośnych )

24

Okres ważności ułożenia spadochronu ratowniczego wynosi

3 miesiące (w innym źródle znajduje się również odpowiedź 120 dni)

25

Plomba na spadochronie zawiera datę

Ważności ułożenia spadochronu/ponownego przeglądu

26

Dopasowanie uprzęży spadochronu ratowniczego, w tym dociągnięcie taśm udowych i taśmy piersiowej, wykonuje się

Przed lotem i przed zajęciem miejsca w kabinie

27

Czy zawsze przed założeniem spadochronu ratowniczego konieczne jest przeprowadzenie jego kontroli?

Tak

28

Czy wskazane jest przed lotem zapoznanie się z właściwościami spadochronu, który jest do dyspozycji?

Tak

29

Czy wysokość skoku ratowniczego jest zależna od prędkości lotu poziomego?

Tak, w przypadku skoku metodą „zrywu”

30

Podczas lądowania na spadochronie pilot obserwuje

31

Odpięcie się od instalacji pokładowej

Następuje w pierwszej kolejności w razie konieczności oddania skoku ratunkowego

32

Prędkość opadania na spadochronie wynosi

4m/s

 

 

 

Wyżej zamieszczone odpowiedzi są efektem przygotowań do egzaminu teoretycznego, szukałem ich w wielu publikacjach oraz w internecie. Jeżeli znajdują się jakiekolwiek błędy przepraszam i proszę o kontakt: marcin16160@yahoo.com Mam nadzieje że odpowiedzi ułatwią przygotowania do egzaminu.

 

Copyright: Marcin Michalak AEROKLUB OSTROWSKI

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin