I.Ćwiczenia percepcji wzrokowej.
1. Dobieranie par jednakowych figur geometrycznych.
wersja a wersja b wersja c
wersja d
Wycięta figura
2.Domino obrazkowe z figur geometrycznych.
3.Kompozycje dwóch figur geometrycznych.
4.Składanie pociętych figur geometrycznych.
Dziecko otrzymuje kolejno całe figury geometryczne z poleceniem dokładnej obserwacji. Następnie dostaje figury pocięte na 2,4 i 6 części i układa taką figurę, którą obserwowało.
5.Układanie wzorów z figur geometrycznych.
Przygotowujemy plansze z wzorami i proste, różnorodne figury geometryczne.
6. Wyszukiwanie ukrytych figur.
Liczenie figur-ile kół, trójkątów...
Ćwiczenia na materiale obrazkowym.
1. Memo obrazkowe.
2. Składanie całości obrazka z jego części:
-na wzorze;
-wg wzoru;
bez wzoru;
Sposoby cięcia obrazków:
3. Domino obrazkowe.
4. Różnicowanie wielkości figur.
Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie figur wg wielkości w zbiorze różnych
elementów.
5.
) .
..
6.
...
7. Wyodrębnianie części z całości i łączenie ich w całość.
`. .
Dziecko wskazuje, który element należy do danego przedmiotu.
8. Wykrywanie podobieństw i różnic.
a) Przygotowujemy serię obrazków różniących się szczegółami i takich, które są identyczne. Zadaniem dziecka jest wyszukanie różnych i takich samych obrazków.
b) W serii obrazków dziecko wyszukuje przedmiot, który różni się od pozostałych.
Ćwiczenia na materiale literowym.
1.
t 1 2
2. Wyodrębnianie, nazywanie, liczenie liter.
3. Loteryjka graficzna.
Cel: Rozwijanie zdolności różnicowania liter i znaków graficznych.
Przygotowujemy kilka tablic loteryjkowych, na których umieszczamy podobne litery, znaki przestankowe, cyfry, sylaby, wyrazy.
Oddzielnie przygotowujemy kartoniki z pojedynczymi znakami graficznymi, które znajdują się na tablicy.
+
T
tan
L
lew
to
po
6
ba
P
Ł
3
a
łan
E
bo
-
bis
jolas_79