Jaszczuroludzie.pdf

(12346 KB) Pobierz
Jaszczuroludzie.indb
JASZCZUROLUDZIE
PIÓRA ANDY HOARE
Jaszczuroludzie.indb 1
2009-02-26 08:09:12
ARMIE WARHAMMERA:
178472228.040.png 178472228.041.png 178472228.042.png 178472228.043.png 178472228.001.png 178472228.002.png 178472228.003.png 178472228.004.png
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Jaszczuroludzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Dzieci Bogów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Era izolacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Szczur i Wąż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Era walki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Przebudzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Kroniki Lustrii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Miasta-Świątynie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Tlaxtlan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Bogowie Wojny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Glify fonetyczne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Język Bogów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Język mówiony. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Glify Miast-Świątyń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Siły zbrojne Lustrii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Slannowie, Magowie-Kapłani . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Przywódcy Saurusów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Saurusy-Wojownicy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Jazda na Zimnokrwistych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Straż Świątynna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Kapłani Skinków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Wodzowie Skinków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Skinki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Skinki-Kameleony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
Jeźdźcy Terradonów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Kroxigory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Stegadony. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Łowcze Grupy Salamander . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Łowcze Grupy Razordonów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
Roje Dżungli. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Karnozaury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Lord Kroak . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Lord Mazdamundi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
Kroq-Gar. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
Chakax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
Gor-Rok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .67
Tehenhauin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
Tetto’eko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69
Tiktaq’to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
Oxyotl . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71
Kolekcjonowanie armii Jaszczuroludzi . . . . . . . . 72
Lista armii Jaszczuroludzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Lordowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90
Bohaterowie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Jednostki Podstawowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
Jednostki Specjalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Jednostki Rzadkie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Skarby Przedwiecznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
2
Jaszczuroludzie.indb 2
2009-02-26 08:09:13
178472228.005.png 178472228.006.png 178472228.007.png 178472228.008.png 178472228.009.png 178472228.010.png 178472228.011.png 178472228.012.png 178472228.013.png
Na pokrytym dżunglą kontynencie
Lustrii leży chylące się ku upadkowi,
zrujnowane imperium Jaszczuroludzi.
Lustria była ongiś królestwem bogów,
gdzie przed eonami rządzili tajemniczy
Przedwieczni, a Jaszczuroludzie byli
ich sługami. Kiedy Wielka Katastrofa
sprowadziła Chaos, Przedwieczni
opuścili ten świat. Pozostawieni samym
sobie Jaszczuroludzie musieli podjąć
się interpretacji Wielkiego Planu, dzieła
rozpoczętego przez ich panów. Owo
dzieło trwa nieprzerwanie, i dziś, w erze
rosnącej potęgi Chaosu, zimnokrwiści
mieszkańcy Lustrii pozostają czujni
i gotowi ukarać każdego, kto spróbuje
przeszkodzić w wypełnieniu ich świętej
misji. Niniejsza księga jest kompletnym
przewodnikiem po kolekcjonowaniu,
malowaniu i rozgrywaniu bitew armią
Jaszczuroludzi w grze Warhammer.
JAK KORZYSTAĆ Z NINIEJSZEJ KSIĘGI
Każda z ksiąg armii podzielona jest na pięć części, opisu-
jących różne aspekty armii. Księga Armii Jaszczuroludzi
zawiera:
Jaszczuroludzie. Pierwsza część przedstawia Jaszczuroludzi
i osadza ich w świecie Warhammera. Opisuje upadek ich
imperium i liczne wojny, jakie przyszło Jaszczuroludziom
toczyć przeciwko tym, którzy starali się przeszkodzić w reali-
zacji Wielkiego Planu Przedwiecznych.
Siły Zbrojne Lustrii. W tej części opisano każdą jednostkę
i każdą Postać armii Jaszczuroludzi. Znajdziesz tu wyczerpu-
jący opis każdej jednostki wraz z kompletem zasad i szcze-
gółami dotyczącymi ich unikalnych zdolności.
GRA WARHAMMER
Podręcznik do gry Warhammer zawiera wszystkie zasady
potrzebne Ci do rozgrywania bitew modelami firmy Citadel.
Każda armia ma swoją własną księgę, która uwzględniając
te zasady pozwala Ci zmienić kolekcję modeli w goto-
wą do walki armię. Niniejsza księga poświęcona jest
Jaszczuroludziom.
Formowanie Armii. Znajdziesz tu zdjęcia mode-
li Jaszczuroludzi firmy Citadel wspaniale pomalowanych
przez słynny na cały świat Games Workshop ‘Eavy Metal
team, a także propozycje kolorystyki dla różnych jednostek
Jaszczuroludzi, przykłady gotowych armii i wiele innych
cennych informacji.
DLACZEGO ZBIERAĆ ARMIĘ
JASZCZUROLUDZI?
Armia Jaszczuroludzi w pełnej gotowości bojowej tworzy zjawi-
skową i potężną, a jednocześnie barwną i różnorodną siłę bojo-
wą. Trzon armii stanowią Saurusy-Wojownicy wspierani przez
zwinne Skinki, które rażą wroga pociskami z dmuchawek
i zasypują go oszczepami. Saurusy dosiadające tępych, lecz bez
wątpienia potężnych Zimnokrwistych tworzą niszczycielskie
regimenty kawalerii. Jaszczuroludziom towarzyszą przerażające
stworzenia, takie jak dzikie, zionące ogniem Salamandry, wiel-
kie Kroxigory czy olbrzymie Stegadony, a Slannowie, Magowie-
Kapłani, władają pociskami magicznej energii, którym sprostać
mogą nieliczni z czarodziejów innych ras.
Lista Armii Jaszczuroludzi. Lista armii obejmuje wszyst-
kich wojowników opisanych w poprzedniej części i prezen-
tuje ich w sposób, który pozwoli Ci na wybór armii do gry.
Jednostki podzielono na Postacie, Jednostki Podstawowe,
Specjalne i Rzadkie, a ich dobór ilościowy zależy od roz-
miarów gry, którą zamierzasz rozegrać. Każdemu modelowi
przypisano wartość punktową, co umożliwi Ci wystawienie
armii równej armii Twojego przeciwnika.
Skarby Przedwiecznych. Ostatnia część księgi zwiera listę
magicznych przedmiotów dostępnych Jaszczuroludziom,
w tym broń, zbroje i inne potężne i prastare artefakty.
Armia Jaszczuroludzi pozwoli Ci stworzyć siłę zgodną
z Twoimi upodobaniami, składającą się czy to z maszeru-
jących w zwartych szeregach, ciężkozbrojnych Saurusów,
których niepowstrzymany napór złamie wroga z zimnokrwi-
stą brutalnością, czy też z szybkich Skinków, które zasypią
zdezorientowanego i sfrustrowanego przeciwnika chmara-
mi zatrutych strzałek i oszczepów.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
W książce z serii „Armie Warhammera – Jaszczuroludzie” znaj-
dziesz wszystkie informacje potrzebne do rozgrywania bitew
tą właśnie armią. Istnieją jednak inne strategie walki, inne sce-
nariusze bitew i inne pomysły na pomalowanie Twoich modeli.
W miesięczniku White Dwarf znajdziesz artykuły poświęcone
wszystkim aspektom gry Warhammer i związanemu z nią hobby,
a artykuły poświęcone w szczególności Jaszczuroludziom zna-
leźć możesz na naszej stronie internetowej:
www.games-workshop.com
3
Jaszczuroludzie.indb 3
2009-02-26 08:09:13
WPROWADZENIE
178472228.014.png 178472228.015.png 178472228.016.png 178472228.017.png 178472228.018.png 178472228.019.png 178472228.020.png 178472228.021.png 178472228.022.png
JASZCZUROLUDZIE
Pochodzenie Jaszczuroludzi ginie w pomroce dziejów, kiedy
to mityczni bogowie-stworzyciele odwiedzili ten świat i ufor-
mowali go w zgodzie ze swym Wielkim Planem. W gorących
dżunglach Lustrii zimni, obcy i enigmatyczni Jaszczuroludzie
wypełniają misję powierzoną im przez ich dawno zaginio-
nych panów.
czyhając na bogactwa i moce Jaszczuroludzi ośmielili się
wkroczyć w granice świętych ziem Lustrii.
Armia Jaszczuroludzi w pełnej gotowości bojowej to widok
godny podziwu. Liczne szeregi niewzruszonych Saurusów
maszerują pod ociekającymi złotem totemami, a rytmiczny
huk wojennych bębnów paraliżuje strachem serca najod-
ważniejszego przeciwnika. Saurusy poprzedzają regimenty
mniejszych od nich Skinków, które wykorzystują wrodzoną
szybkość i znajomość dżungli, by wymanewrować wroga,
zasypując go przy tym deszczem zatrutych strzałek i oszcze-
pów. Zdarzyć się może, że na czele armii w tajemniczym
palankinie podążać będzie Slann, Mag-Kapłan, otoczony
ślepo oddaną Świątynną Strażą Saurusów.
Rasa Jaszczuroludzi została stworzona przez tajemniczych
Przedwiecznych, boskie istoty, których imperium obejmo-
wało nie tylko ten świat, ale rozciągało się również w prze-
strzeni kosmicznej i czasie. Potworny kataklizm zmusił
Przedwiecznych do porzucenia planety i pozostawienia
swych sług, Jaszczuroludzi, na pastwę nieodwołalnie zmie-
nionego świata.
MIESZKAŃCY LUSTRII
Jaszczuroludzie obejmują różnorodne podgatunki. Każdy
z nich jest jednakowo beznamiętny i nieodgadniony, a przy
tym dziki i całkowicie oddany swym z dawna zaginionym
stworzycielom. Przywódcami imperium są Slannowie, roz-
dęte, nieruchawe istoty, których magiczne moce przewyż-
szają możliwości nawet Elfich Mistrzów Wiedzy Tajemnej.
Żołnierzami imperium są Saurusy – skupieni na jednym
celu, potężni wojownicy władający ciężką, nabijaną kolcami
bronią, wykonaną z brązu bądź obsydianu i odziani w kościa-
ne pancerze. Rzemieślnikami i zarządcami są Skinki, niewiel-
kie i płoche, a przy tym szybkie i zwinne na polu bitwy, gdzie
walczą jako zwiadowcy i wojownicy.
Wolę Magów-Kapłanów wypełniają nawet zwierzęta miesz-
kające w dżungli. Ponad polem bitwy, na skórzastych skrzy-
dłach krążą stada Terradonów, a dosiadające ich Skinki
kierują nimi tak, by mogły ciskać głazy na głowy ich wrogów.
Grupy szczególnie odważnych Skinków prowadzą do boju
ziejące ogniem Salamandry, by raziły przeciwnika wystrze-
liwanymi w powietrze jęzorami płonącego jadu. Inne poga-
niają wprost na wroga dzikie Kolczaste Razordony, pokryte
setkami zabójczych kolców gotowych przebić każdego, kto
w swej głupocie się do nich zbliży. W leśnym poszyciu roją
się węże i jaszczurki gotowe dopaść każdego, kto wkroczy
w granicę Lustrii.
Nad wszystkimi górują potężne Stegadony, których krok
wprawia ziemię w drżenie. Na ich grzbietach kołyszą się spe-
cjalne siodła przystosowane do przenoszenia wielkich łuków
bądź ogromnych dmuchaw obsługiwanych przez najodważ-
niejsze ze Skinków. Jeszcze inne przenoszą prastare i tajem-
nicze machiny wojenne zwane Maszynerią Bogów – dziwacz-
ne konstrukcje, które dzięki mocy samych Przedwiecznych
miotają pociski magicznej energii. Najniebezpieczniejsze
ze wszystkich są jednak Karnozaury, najbardziej zabójczy
drapieżcy, dosiadani przez najsilniejsze Saurusy.
Imperium Jaszczuroludzi jest odmienne od pozostałych.
Jaszczuroludzie nie przychodzą na świat tak jak inne
stworzenia. Całe pokolenie zwane skrzekiem samoistnie
wypływa, w pełni uformowane, z lęgowych jezior tudzież
z wilgotnych jaskiń rozciągających się pod miastami-świą-
tyniami. Cały skrzek czeka ten sam los, czy przyjdzie mu
się stać Świątynnymi Strażnikami Saurusów, których zada-
niem będzie ochrona Magów-Kapłanów czy potężnymi
Kroxigorami, którym powierzy się odbudowę zrujnowanego
miasta-świątyni. Jakakolwiek rola została im przeznaczona,
Jaszczuroludzie wypełnią ją w ramach Wielkiego Planu
Przedwiecznych.
A choć armii nie brakuje siły i tężyzny, wspiera ją potężna
magia. Slannowie są jednymi z najstarszych istot tego świata
i uczyli się sztuki magicznej od samych bogów. Niewielu
czarodziejów może stawić czoła Slannowi, albowiem jego
umysł skrywa niewyczerpane pokłady mistycznej energii.
Najmniejszym gestem Mag-Kapłan przywołać może nieogra-
niczoną moc, gotową nieść zagładę całym armiom. Wydając
z siebie ledwie sylabę, potrafi zwołać całą zimnokrwistą
armię Jaszczuroludzi, by poprowadzić ją przeciw tym, którzy
ośmielają się sprzeciwiać woli bogów.
JASZCZUROLUDZIE NA WOJNIE
Rasa Jaszczuroludzi istnieje po to, by rozwijać dzieło
Przedwiecznych, choć ci tak dawno temu opuścili ten
świat. Od tego czasu na świecie pojawiło się wiele ras,
których obecność narusza naturalny porządek rzeczy.
Jaszczuroludzie uważają, że ich misją jest wyeliminowanie
tych ras i przywrócenie równowagi utraconej wraz z odej-
ściem ich bogów. Największe z bitew toczono z tymi, którzy
4
Jaszczuroludzie.indb 4
2009-02-26 08:09:13
178472228.023.png 178472228.024.png 178472228.025.png 178472228.026.png 178472228.027.png 178472228.028.png 178472228.029.png 178472228.030.png 178472228.031.png
Warhammer Armies: Lizardmen
5
Jaszczuroludzie.indb 5
2009-02-26 08:09:14
178472228.032.png 178472228.033.png 178472228.034.png 178472228.035.png 178472228.036.png 178472228.037.png 178472228.038.png 178472228.039.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin