Wpisy do dziennika.doc

(780 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedszkole trzylatka

 

Wpisy do dziennika

 

 

 

 

Objaśnienia:

 

Karta pracy A - Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej

 

Karta pracy B - Rozwijanie mowy i aktywności twórczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tydzień/

dzień

WRZESIEŃ

I, II/1

Poznajmy się

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa ułatwiająca poznanie i zapamiętanie imion dzieci Powitanie.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.

- Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację, Nasze imiona.

 

- Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.

· Utrwalanie imion kolegów z grupy.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację

   w przedszkolu.

 

- Oglądanie obrazka przedstawiającego słonika Felka. Zachęcanie do wypowiedzi o tym, jak

   wygląda słonik - Przedszkole trzylatka, s. 3.

- Zabawa plastyczna To my (praca w małych zespołach).

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I, II/2

Nasza sala

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa Porządkujemy zabawki.

- Ćwiczenia artykulacyjne Odwiedziny w przedszkolnej sali.

 

- Spacerkiem po naszej sali - zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.

· Zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację

   w przedszkolu.

 

- Oglądanie obrazka przedstawiającego salę maluchów; zachęcanie do swobodnych

   wypowiedzi na temat bawiących się w niej dzieci. Odszukiwanie Oli; określanie, po czym

   można ją poznać - Przedszkole trzylatka, s. 4.

- Burza mózgów Co mogą robić dzieci w przedszkolu?

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I, II/3

Znaczki rozpoznawaczki

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa przy piosence Wesoła piosenka.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

 

- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.

· Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację

   w przedszkolu.

 

- Zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni Gdzie

   jest miś?

- Omówienie, co robią dziewczynka i chłopiec przedstawieni na rysunku; naśladowanie

   czynności, które wykonują - Karta pracy B nr 1.

- Odszukiwanie we wkładce obrazków przedstawiających słonika Felka. Przyklejanie ich na

   stoliku i pod stolikiem - Karta pracy A nr 1.

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I, II/4

Nasze zabawki

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

 

- Zabawy z wykorzystaniem piosenki Nasze zabawki.

· Rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację

   w przedszkolu.

 

- Odszukiwanie we wkładce obrazków wybranych zabawek, naklejanie ich na odpowiednich

   półkach na rysunku - Karta pracy A nr 2.

- Kończenie malowania misia palcem umoczonym w żółtej farbie (kropki na uszach).

   Odciskanie palcem żółtych kropek na kokardzie. Malowanie rysunku misia żółtą farbą za

   pomocą kawałka waty - Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1.

- Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Co to za zabawka?

 

- Kolorowanie przez dzieci rysunków zabawek, które im się podobają.

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

I, II/5

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin