Przedszkole trzylatka
Wpisy do dziennika
Objaśnienia:
Karta pracy A - Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
Karta pracy B - Rozwijanie mowy i aktywności twórczej
I, II/1
- Zabawy ze śpiewem.
- Zabawa ułatwiająca poznanie i zapamiętanie imion dzieci Powitanie.
- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.
- Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację, Nasze imiona.
- Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.
· Utrwalanie imion kolegów z grupy.
- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.
- Oglądanie obrazka przedstawiającego słonika Felka. Zachęcanie do wypowiedzi o tym, jak
wygląda słonik - Przedszkole trzylatka, s. 3.
- Zabawa plastyczna To my (praca w małych zespołach).
- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
I, II/2
- Zabawa Porządkujemy zabawki.
- Ćwiczenia artykulacyjne Odwiedziny w przedszkolnej sali.
- Spacerkiem po naszej sali - zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.
· Zapoznanie z kącikami zainteresowań; omówienie sposobu korzystania z nich.
- Oglądanie obrazka przedstawiającego salę maluchów; zachęcanie do swobodnych
wypowiedzi na temat bawiących się w niej dzieci. Odszukiwanie Oli; określanie, po czym
można ją poznać - Przedszkole trzylatka, s. 4.
- Burza mózgów Co mogą robić dzieci w przedszkolu?
I, II/3
- Zabawa przy piosence Wesoła piosenka.
- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.
· Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą.
- Zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni Gdzie
jest miś?
- Omówienie, co robią dziewczynka i chłopiec przedstawieni na rysunku; naśladowanie
czynności, które wykonują - Karta pracy B nr 1.
- Odszukiwanie we wkładce obrazków przedstawiających słonika Felka. Przyklejanie ich na
stoliku i pod stolikiem - Karta pracy A nr 1.
I, II/4
- Zabawy z wykorzystaniem piosenki Nasze zabawki.
· Rozwijanie poczucia rytmu; ilustrowanie piosenki ruchem.
- Zabawy i ćwiczenia integracyjne ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
- Odszukiwanie we wkładce obrazków wybranych zabawek, naklejanie ich na odpowiednich
półkach na rysunku - Karta pracy A nr 2.
- Kończenie malowania misia palcem umoczonym w żółtej farbie (kropki na uszach).
Odciskanie palcem żółtych kropek na kokardzie. Malowanie rysunku misia żółtą farbą za
pomocą kawałka waty - Ćwiczenia plastyczne, ćw. nr 1.
- Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Co to za zabawka?
- Kolorowanie przez dzieci rysunków zabawek, które im się podobają.
I, II/5
dopiia84