Triki.pdf

(280 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
1. SZTUCZKA KARCIANA
Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania.
Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z
lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko
zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart
i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki,
a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi
plikami. Następnie układaj karty j.w. i znów poproś o wskazanie
odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki
a wybrany wkładasz w środek. I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki,
ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta
karta we wskazanej kolumnie.
WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do
środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki
ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły.
Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali.
Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO,
DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII,
DZIEWIĄTKA KARO
Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na
początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki
wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś
bystry i odgadnie nasz sekret :)
2. ZNIKANIE PRZEDMIOTU
Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i
gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinaszgumkę. Drugą
ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki
kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez
materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka
przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła.
Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko.
3. GENIALNY MATEMATYK
Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz
niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam,
czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty
możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz
taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie
dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to
pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2.
Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz.
+ 4 8 3 7 5
+ 2 6 1 3 7
+ 7 3 8 6 2
+ 5 9 3 2 0
+ 4 0 6 7 9
========
2 4 8 3 7 3
4. ZGADYWANIE DATY URODZENIA
Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i
dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony
w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie
cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli
otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).
5. PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWK Ę
Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład.
Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij
powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180
stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami.
Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego.
W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się
przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół.
6. MAGICZNA SIÓDEMKA
Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9.
Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął
początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie
- wynik zawsze wyniesie 7. (Jeżeli chcesz aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu
dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).
7. TELEPATIA
Podaj koledze kartkę papieru i poproś aby przerwał ją na trzy równe części.
Następnie odbierz od niego kartki dla sprawdzenia czy są równe i poproś go, aby na tych
kartkach napisał na przykład dwa kółka i jeden krzyżyk. Przy podawaniu kartek uważaj, aby
krzyżyk postawił na środkowym kawałku kartki, który ma po obu stronach oberwane krawędzie.
Kartki składa się teraz i wrzuca do pudełka, a Ty możesz pozwolić na zawiązanie sobie oczu.
Pomimo tego i tak odnajdziesz kartkę z krzyżykiem, bo wystarczy, że przez dotyk odnajdziesz
kartkę, której obie krawędzie nie są gładkie.
8. MAGICZNE ASY
Cztery osoby podają liczby między 10 a 20, a ty odliczasz karty według podanych
liczb i za każdym razem wykładasz asa. Magia ? Dla widzów - tak, ale nie dla Ciebie.
Wcześniej musisz przygotować sobie talię kart w ten sposób, że włożysz do niej asy
na miejsca: 10, 11, 12 i 13 od góry talii. Następnie prosisz widzów o podanie dowolnych
liczb pomiędzy 10 a 20. Niech to będzie na przykład liczba 14. Odlicz więc 14 kart na
stół, obliczając w pamięci sumę cyfr tej liczby (w tym przypadku 5). Ten sam plik 14
kart odlicz jeszcze raz, odkładając 5 kartę na bok i cały odliczony do końca plik połóż
na
pozostałe
karty.
samą
operację
powtórz
z
pozostałymi
trzema
liczbami.
Jeżeli wszystko wykonasz dokładnie to odłożone karty okażą się asami.
9. ORZEŁ CZY RESZKA?
Do wykonania tego triku zaopatrz się w dziewięć jednakowych monet, najlepiej tej samej
wartości (mogą być pożyczone od widza) oraz w małe pudełeczko, którym będziesz mógł zakryć
dowolną menetę (ja użyłem w tym celu nakładkę z "Dynamic Coins" jednak może być to zwykłe
pudełko od zapałek). Rozłóż sześć monet na stole , a następnie zaproś jednego z widzów do
udziału w tej sztuczce. Powiedz widzowi, żeby odwrócił dowolne dwie monety jednocześnie.
Wcześniej odwróć się jednak plecami w stronę widza, byś nie mógł obserwować ile razy widz
odwraca monety. Czynność tę można powtarzać dowolną ilość razy. Może się zdarzyć, że
niektóre monety zostaną odwrócone kilka razy, a inne z kolei w ogóle nie zostaną odwrócone.
Kiedy widz skończy, poproś go, żeby dowolną monetę przykrył pudełeczkiem. W ten sposób nie
będzie wiadomo, co kryje się pod nim: orzeł czy reszka. Odwracasz się, wyciągasz z kieszeni
jeszcze jedną monetę i zbliżasz ją do pudełka. Mówisz "...odczuwam pozytywne wibracje..." czy
coś w tym stylu, a następnie kładziesz monetę na pudełku. Okaże się, że obydwie monety będą
zwrócone w tę samą stronę. Trik ten możesz powtórzyć kilka razy. Na zakończenie utrudniasz
sobie zadanie - dokładasz jedną monetę. Teraz będziesz czarował z siedmioma monetami. Widz
odwraca dowolną ilość razy po dwie monety jednocześnie, a następnie zakrywa monetę Ty
jednak bezbłędnie odgadujesz, czy pod wieczkiem kryje się orzeł, czy też reszka. Jak to
wykonać? Nic trudnego. wystarczy, że zanim widz zacznie mieszać monety, ty policzysz ile
reszek, a ile orłów znajduje się na stole. Żeby nic się nie myliło, omówię przykład na "reszkach".
Zapamiętujesz, czy liczba reszek jest parzysta, czy nieparzysta. Po "manewrach" widza
odwracasz się w stronę stołu i ponownie zliczasz reszki, czy ich liczba jest parzysta, czy też
nieparzysta. Jeśli będzie taka sama (tzn. przed i po liczba będzie np. parzysta), znaczy to, że pod
pudełkiem kryje się orzeł. W przeciwnym wypadku będzie to reszka (z ang: "same head, different
tail"). Zwiększenie liczby monet czyni trik na pozór "trudniejszym" w wykonaniu, lecz w
rzeczywistości nie ma różnicy. System pozostaje ten sam.
10. OSTATNI AS
Ten prosty trik możesz wykonać, jeśli zaopatrzysz się w zwykłą talię kart. Rozsypujesz karty na
stole, a następnie szukasz czterech asów. Kładziesz je obok reszty kart. Wszyscy widzą cztery
asy. Następnie jedną ręką mieszasz karty w ten sposób, by asy nie były widoczne. Prosisz widza,
by ten odszukał wszystkie asy. Mimo usilnych prób, widzowi udaje się tylko odnaleźć trzy asy.
Czwarty as zniknął ze stołu, a pojawił się w twojej kieszeni. Jak to zrobić? Przed prezentacją
triku należy odszukać asa karo, wyjąć go z talii i schować w kieszeni spodni lub marynarki.
Wykonując trik musisz odnaleźć trzy pozostałe asy i położyć je na stole. Jako "czwarty as"
posłuży ci trójka karo, którą trzeba położyć w ten sposób, by pozostałymi asami zakryć symbole
tej karty i widoczny był tylko duży, czerwony znak karo na środku karty. Trzeba to uczynić
umiejętnie, by nikt z uczestników zabawy nie zorientował się. Gdy już to wykonasz, zwróć
uwagę widzów na "cztery asy" leżące na stole. Zamieszaj karty, a następnie poproś kogoś, by
odszukał wszystkie asy. Już w tej chwili możesz uśmiechać się pod nosem obserwując wysiłek, z
jakim widz poszukuje ostatniego asa...
11. MAGICZNE ZAPAŁKI
Ten prosty w wykonaniu trik możecie wykonać w każdej sytuacji. Do jego wykonania potrzebne
ci są dwie zapałki. Zaciśnij lewą rękę, następnie włóż w środek zapałkę główką skierowaną do
góry. To samo uczyń z prawą ręką, zaciśnij ją w pięść i poproś jednego z widzów, by włożył
drugą zapałkę, tym razem główką skierowaną w dół. Zwróć uwagę widzów na fakt, że zapałki
skierowane są w przeciwnych kierunkach. Poproś widza, by wepchnął całe zapałki do środka
zaciśniętych pięści, a następnie powiedz, że sprawisz, by obydwie zapałki były skierowane w tę
samą stronę, i to bez otwierania dłoni. Uderz lekko pięściami o siebie trzy razy. Odwróć dłonie w
kierunku widzów i powoli je otwórz. Widzowie zobaczą, że zapałki skierowane są teraz w tę
samą stronę. Jak to zrobić? To jest jeden z najprostszych trików, ponieważ działa on
automatycznie. Wystarczy wykonać go dokładnie wg. opisu. Widz odkryje tajemnicę tego triku,
jeśli przemyśli wszystko powoli. Dlatego nie można pozwolić publiczności na zbyt długie
zastanawianie się, najlepiej więc pokazać od razu kolejny trik z zapałkami, lub inny. Jeśli jednak
znajdzie się bardziej spostrzegawczy widz na sali i odkryje tajemnicę tego triku, potraktuj tę
sztuczkę jako żart.
12. STOJ Ą CA ZAPAŁKA
Efekt: Iluzjonista wyjmuje z kieszeni pudełko zapałek i prosi jednego z widzów o wybranie
dwóch dowolnych. Potem jedną z nich bierze dla siebie, a drugą zostawia dla widza. Następnie
poleca mu robić dokładnie to samo co on. Wykonawca bierze zapałkę i pociera palcem
wskazującym oraz kciukiem jej główkę. Widz cały czas robi to samo. Następnie iluzjonista
stawia swoją zapałkę pionowo na stole, a ona, o dziwo, stoi w tej pozycji !!! Widz także próbuje
w ten sposób postawić swoją zapałkę na stole, niestety bez rezultatów .Na zakończenie
wykonawca bierze także zapałkę widza. "Magnetyzuje" ją tak jak poprzednio... i stawia ją
pionowo na stole !!! Sekret: Cały trik polega na tym, że podczas pocierania główki zapałki tak
naprawdę po prostu ją zwilżamy (wcześniej delikatnie "ślinimy" kciuk). Potem już po prostu
stawiamy zapałkę pionowo na stole, główką w dół, na obrusie, a zapałka się do niego przykleja.
No i cudowna zapałka stoi pionowo na stole. Ale uwaga !!! Zapałka MUSI stać na obrusie !!!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin