us%C5%82uga+niezgodna.doc

(121 KB) Pobierz
BALTICA Wellness&Spa

NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna

Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze

Proces 01

Wydanie 01

Data wydania: 05.05.2009

Podstawa prawna

Dz.U. 05.194.1625

Opracował

 

................................

data i podpis

Zatwierdził

 

............................................

data i podpis Dyrektora

 

 

 

 

 

 

 

 

PROCES

 

 

POSTĘPOWANIE Z USŁUGĄ NIEZGODNĄ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POSTĘPOWANIE Z USŁUGĄ NIEZGODNĄ



 

 

 

 

Treść procesu.

 

1.      Cel procesu.

2.      Zakres stosowania.

3.      Etapy procesu.

4.      Osoby biorące udział w procesie.

5.      Przebieg procesu.

6.      Dokumenty nawiązujące do procesu.

a)                                                 Księga Jakości.

b)                                                Działania korygujące i zapobiegawcze - PO-02,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



POSTĘPOWANIE Z USŁUGĄ NIEZGODNĄ

 

 

 

Treść procesu.

 

1.      Cel procesu.

Wykrycie i wyeliminowanie błędów popełnionych w trakcie realizacji zadań.

 

2.      Zakres stosowania.

              Gabinet Stomatologii w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Szczecinie.

 

3.      Etapy procesu.

a)      wejście procesu – wykrycie działania niezgodnego

b)     wyjście procesu – usunięcie problemu.

 

4.      Osoby biorące udział w procesie.

a)      Pełnomocnik ds. systemu zapewnienia jakości

b)     Kierownik pracowni,

c)      Personel pracowni

 

5.      Przebieg procesu.

a)  wykrycie działania niezgodnego może wynikać z:

§         nadzoru nad realizacją zadań przez przełożonych,

§         zewnętrznych bądź wewnętrznych kontroli (audyty, instytucje),

§         zgłoszeń pracowników.

b)     Pojawienie się niezgodności w badaniu może wynikać z:

§         nieprawidłowego ułożenia pacjenta,

§         posiadania przez pacjenta metalowych elementów w obrębie jamy ustnej,

§         artefaktów.

c)      naprawienie błędu – wybranie optymalnej propozycji wprowadzenia zmian w dotychczasowym postępowaniu

d)     uruchomienie działań naprawczych – zgodnie z procedurą „Działania korygujące i zapobiegawcze” PO-02.

Propozycje wprowadzenia poprawek, w dotychczasowym postępowaniu, może składać każdy pracownik do Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością. Pełnomocnik w porozumieniu z Kierownikiem zatwierdza propozycję zmiany. Podjęte działania korygujące są planowane i monitorowane w „Wykazie działań korygujących i zapobiegawczych” zał.1 do PO-02. Po usunięciu usługi niezgodnej Pełnomocnik, bądź osoba do tego upoważniona, sprawdza skuteczność podjętych działań.

 

 

 

2 / 3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin