NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
Specjalistyczna Praktyka Stomatologiczna
Ul. Nowowiejska 17; 71-219 Bezrzecze
Proces 01
Wydanie 01
Data wydania: 05.05.2009
................................
data i podpis
............................................
data i podpis Dyrektora
PROCES
POSTĘPOWANIE Z USŁUGĄ NIEZGODNĄ
Treść procesu.
1. Cel procesu.
2. Zakres stosowania.
3. Etapy procesu.
4. Osoby biorące udział w procesie.
5. Przebieg procesu.
6. Dokumenty nawiązujące do procesu.
a) Księga Jakości.
b) Działania korygujące i zapobiegawcze - PO-02,
Wykrycie i wyeliminowanie błędów popełnionych w trakcie realizacji zadań.
Gabinet Stomatologii w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Szczecinie.
a) wejście procesu – wykrycie działania niezgodnego
b) wyjście procesu – usunięcie problemu.
a) Pełnomocnik ds. systemu zapewnienia jakości
b) Kierownik pracowni,
c) Personel pracowni
a) wykrycie działania niezgodnego może wynikać z:
§ nadzoru nad realizacją zadań przez przełożonych,
§ zewnętrznych bądź wewnętrznych kontroli (audyty, instytucje),
§ zgłoszeń pracowników.
b) Pojawienie się niezgodności w badaniu może wynikać z:
§ nieprawidłowego ułożenia pacjenta,
§ posiadania przez pacjenta metalowych elementów w obrębie jamy ustnej,
§ artefaktów.
c) naprawienie błędu – wybranie optymalnej propozycji wprowadzenia zmian w dotychczasowym postępowaniu
d) uruchomienie działań naprawczych – zgodnie z procedurą „Działania korygujące i zapobiegawcze” PO-02.
Propozycje wprowadzenia poprawek, w dotychczasowym postępowaniu, może składać każdy pracownik do Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością. Pełnomocnik w porozumieniu z Kierownikiem zatwierdza propozycję zmiany. Podjęte działania korygujące są planowane i monitorowane w „Wykazie działań korygujących i zapobiegawczych” zał.1 do PO-02. Po usunięciu usługi niezgodnej Pełnomocnik, bądź osoba do tego upoważniona, sprawdza skuteczność podjętych działań.
2 / 3
Sisi199