konspekt metodyka ćwiczenia równoważne.doc

(57 KB) Pobierz
ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE

PROWADZĄCY: Katarzyna Golon

MIEJSCE: sala gimnastyczna

PRZYBORY: szarfy, ławeczka gimnastyczna, materace, woreczki, piłka do siatkówki

DATA: 24.11.2007

GRUPA: liczebność-20; wiek-12; płeć-dziewczęta

CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 min

TEMAT: ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji. Kształtowanie równowagi.

 

 

TOK

CELE

PROCEDURY

TREŚĆ

UWAGI

I.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.

 

 

1. organizacja lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. rozgrzewka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. ćw. kształtujące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. realizacja tematu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. ćwiczenia oddechowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. zakończenie zajęć

- sprawdzenie listy obecności, gotowości do zajęć

- przedstawienie celów lekcji i uzasadnienie potrzeby ich realizacji oraz zasad bezpiecznego ich wykonywania

-kontrola miejsca ćwiczeń, stanu przyborów i sprzętu

 

- podniesienie temperatury ciała

- podniesienie tętna powyżej 120o

-ćwiczenia o charakterze ożywiającym

 

 

- ćwiczenia kształtujące NN, RR, T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-nauka utrzymywania równowagi i samoasekuracji na ławeczce

 

 

 

 

 

 

 

-nauka utrzymania równowagi oraz koordynacji ruchów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-uspokojenie, ochłonięcie po ćwiczeniach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-omówienie zadań lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- zabawa w „Berka”

- ćwiczący biegają swobodnie po boisku

-wyznaczony berek stara się schwytać uciekających

-złapany zmienia „Berka”

 

 

 

 

 

a). ćw. w miejscu:

- p.w. stojąca rozkroczna wąska; krążenie RR w przód, w tył, w bok

-krążenie bioder

-skłon T w przód, RR luźno opuszczone w dół

b). ćw. w biegu:

- skip A, C

- bieg krokiem odstawno- dostawnym

- bieg krokiem skrzyżnym

-swobodny lekki bieg naprzemienne podskoki na P i LN

 

-marsz w przód i w tył po ławeczce na palcach, następnie na piętach

-chodzenie po ławeczce, na środku – przysiad, tułów wyprostowany, ramiona w bok

-obroty o180 % w postawie wyprostowanej

-przejście po ławeczce krokiem dostawnym

 

-marsz po ławeczce w przód i tył z przejściem z pięty na palce

-marsz na środek ławeczki, przysiad na jednej nodze, druga wyprostowana w przód, przejście do siadu skulnego,

-przejście – na środku i stojąc na jednej nodze, druga w przód z przeniesieniem jej bokiem w tył do wagi, ramiona w bok,

-stanie równoważne jednonóż, druga noga ugięta i uniesiona w przód, przeciwna ręka – w przód druga – w bok

-przysiad, chwyt za ławeczkę jedną ręką z przodu z przodu, klęk jednonóż, druga noga i przeciwna ręka wznos w górę

-stanie równoważne jednonóż-waga przodem – noga prosta uniesiona w tył, ramiona w bok

-marsz po ławeczce i jednoczesne podrzucanie piłką do siatkówki

 

-marsz dookoła sali (woreczki położone na głowie) z głębokim wdechem i wydechem, RR założone na plecach w dole

-leżenie na plecach, NN ugięte, RR wzdłuż tułowia, wdech nosem z uwypukleniem klatki piersiowej, wydech ustami

 

-ćwiczący w siadzie skrzyżnym, twarzą do prowadzącej

 

- zbiórka w szeregu twarzą do prowadzącej

- czas trwania: 2 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- „Berek” oznaczony jest szarfą

-dzieci biegają z woreczkami położonymi na głowie

-czas trwania: 3 min

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin