quarkxpress 4.1. praktyczne projekty full version.pdf
(
24021 KB
)
Pobierz
707657892 UNPDF
IDZ DO
PRZYK£ADO
WY ROZDZIA£
QuarkXPress4.
Praktyczne projekty
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor:
ISBN: 83-7197-741-7
Format: B5, stron: 118
Marek Kostera-Kosterzewski
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Jeli masz doæ czytania instrukcji obs³ugi programu i zale¿y ci na zdobyciu
praktycznych umiejêtnoci, masz jedyn¹ i niepowtarzaln¹ okazjê. Po prostu przeczytaj
tê ksi¹¿kê. Ju¿ wkrótce staniesz na trudnej drodze profesjonalnego DTP wykonasz
pierwszy w³asny projekt, którym zaskoczysz kontrahentów i który pozwoli ci wygraæ
ka¿dy przetarg.
Omawiane projekty maj¹ formê æwiczeñ, które krok po kroku przeprowadz¹ ciê od
procesu koncepcyjnego, poprzez naukê funkcji Quarka, a¿ do samego koñca procesu
poligraficznego wspó³pracy z drukarniami i umiejêtnoci mówienia jêzykiem drukarzy.
Stañ siê dobrym operatorem DTP, zdob¹d swoj¹ pozycjê zawodow¹ poczynaj¹c od
podstaw, czyli poznania profesjonalnego i najbardziej popularnego programu, jaki jest
QuarkXPress. Jego si³ê poznano na ca³ym wiecie.
Piêtnacie praktycznych projektów to miêdzy innymi opis tworzenia:
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
"
"
"
"
"
"
Wizytówki
Plakatu filmowego
Ulotki informacyjnej
Katalogu i jego ok³adki
Folderu
Biuletynu
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstp .......................................................................................................................... 7
Projekt 1. Wizytówka bez elementów dochodzcych do krawdzi ....................... 11
Projekt 2. Przygotowanie składki wizytówek
do druku na drukarce atramentowej ................................................... 19
Projekt 3. Wizytówka z okre$lonym spadem ........................................................ 25
Projekt 4. Przygotowanie składki wizytówek ze spadem...................................... 33
Projekt 5. Plakat filmowy ...................................................................................... 37
Projekt 6. Okładka na kaset video ....................................................................... 43
Projekt 7. Ulotka informacyjna ............................................................................. 53
Projekt 8. Tworzenie biblioteki elementów
i wykorzystanie jej w projekcie oferty .................................................. 61
Projekt 9. Tworzenie szablonów ............................................................................ 71
Projekt 10. Tworzenie stylów .................................................................................. 75
Projekt 11. Tworzenie tabel ..................................................................................... 79
Projekt 12. Okładka katalogu.................................................................................. 85
Projekt 13. Folder..................................................................................................... 89
Projekt 14. Biuletyn ................................................................................................. 95
Projekt 15. Drukowanie ..........................................................................................103
Zako3czenie ..............................................................................................................108
Dodatek A Palety ...................................................................................................109
W tym projekcie wykonasz jednostronn ulotk informacyjn dla firmy produkujcej
pluszowe zabawki. Na ulotce znajdowa si bdzie oprócz standardowych elementów
takich jak ilustracje i tekst, dodatkowo — mapka sytuacyjna wykonana narzdziami
Quarka.
Zagadnienia omówione w projekcie
krzywe Beziera — rysowanie linii o dowolnych kształtach,
oblewanie tekstem,
tworzenie strzałek,
obracanie ramek,
zmiana kształtów ramek poleceniem
Item | Shape
,
wypo$rodkowanie tekstu w ramce w pionie i poziomie.
54
QuarkXPress 4.1. Praktyczne projekty
Praktyka
1.
Otwórz nowy dokument poleceniem
File | New | Document
.
2.
W palecie
New Document
, gdzie ustalasz rozmiar dokumentu w pole
Width
wpisz
warto$
148 mm
, a w pole
Height
wpisz warto$
210 mm
. Wszystkie marginesy
(
Margin Guides
) ustaw na
10 mm
. Kliknij w przycisk
OK
, aby opu$ci okno opcji.
Rysunek 7.1.
Ustawienia
nowego dokumentu
3.
Narysuj prostoktn ramk graficzn o wymiarach wikszych o 4 mm od wielko$ci
strony. Najszybciej zrealizujesz takie zadanie rysujc dowoln wielko$ ramki
i nastpnie w palecie
Measurements
wpisujc odpowiednie warto$ci w pola
W
i
H
,
czyli
W
=
152 mm
i
H
=
214 mm
.
4.
Zanim zatwierdzisz ustawienia w pola poło0enia obiektu w układzie współrzdnych
XY
, wpisz warto$ci
–2
. Teraz dopiero mo0esz wcisn klawisz
Enter
. Ramka zostanie
przez program przeskalowana i umieszczona centralnie nad stron dokumentu i bdzie
wystawa poza wszystkie krawdzie strony na 2 mm spadu.
5.
Przywołaj palet
Colors
klawiszem skrótu
F12
i ustaw kolor tła ramki —
Yellow
.
Rysunek 7.2.
Nadanie koloru tła
Projekt 7.
Ulotka informacyjna
55
6.
Ramka, któr utworzyłe$ bdzie tylko podkładem ulotki (tłem), a wic nie bdzie
w niej przechowywany 0aden tekst ani grafika. W zwizku z tym zaznacz ramk
i wybierz polecenie
Item | Content | None
. Masz ju0 gotowe ładne, rzucajce si
w oczy tło ulotki.
7.
W ulotce oprócz ilustracji i tekstu informacyjnego przewidziano zaistnienie mapki
sytuacyjnej ułatwiajcej odbiorcy reklamy odnalezienie w mie$cie miejsca usytuowania
sklepu. Do utworzenia takiej mapki u0yjesz specjalnych narzdzi do rysowania
krzy
wych Beziera. Zatem do dzieła. Z palety
Tools
wyb
ierz narzdzie
Bezier Line
, które to „ukryte” jest w grupie narzdzi
Line
.
Kliknij w czarny trójkt
przy ikonie linii i wybierz narzdzie z ikon pióra.
8.
Narzdzie działa w dosy prosty sposób. Kliknij w jednym miejscu, przemie$ kursor
kawałek dalej i kliknij w drugim miejscu. Ka0de kliknicie oznacza wstawienie punktu
kontrolnego (wzła). Pomidzy nimi generowana jest linia prosta.
Rysunek 7.3.
Rysowanie krzywej
9.
Zaznacz lini narzdziem
Item
. Przyjrzyj si teraz palecie
Measurements
.
Pojawiły si w niej atrybuty linii. W opcji oznaczonej liter
W
wybierz grubo$ linii
z listy rozwijalnej. Narysowana linia bdzie ulic na mapie, wic wybierz raczej
dosy du0 warto$.
10.
No dobrze, ale takie linie to mogłe$ rysowa narz
dzie
m
Line
to po co korzysta
z innego. Otó0 rysowanie narzdziem
Bezier Line
daje mo0liwo$ tworzenia
dowolnie skomplikowanych kształtów linii. Kliknij w miejscu pokazanym na rysunku
7.4. Nastpnie kliknij w drugim miejscu, ale tym razem nie puszczaj lewego klawisza
myszy tylko przemie$ kursor w bok. W trakcie poruszania kursorem bdzie tak0e
odkształcała si sama linia. Widoczne bd tak0e tzw. punkty kierunkowe. W ten sposób
powstaj krzywe Beziera.
Rysunek 7.4.
Działanie
odkształce
krzywych
Plik z chomika:
twojtrener
Inne pliki z tego folderu:
mba. kompendium pełna wersja.pdf
(7082 KB)
uniwersytet donalda trumpa. przedsiębiorczość full.pdf
(9031 KB)
Gabriele Dietrich typologia-osobowosci,-czyli-slow-kilka-o-cholerykach-i-innych-temperamentach full version.pdf
(4645 KB)
3ds max 2009. biblia ebook.pdf
(21340 KB)
po-prostu-excel-2003-pl full.pdf
(64588 KB)
Inne foldery tego chomika:
- Kurs Fotografii Olimpus
[MUZYKA ORIENTALNA]
~~ MP3 Klubowe ~~
►►SKŁADANKI CZERWIEC 2013
◆ Magia kłamstwa - Sezon 3 PL
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin