skargi.txt

(7 KB) Pobierz
Za komuny by�o lepiej?

Oto AUTENTYCZNE skargi klient�w polskich sklep�w na par� lat przed ko�cem komunizmu w Polsce.
Polecamy t� lektur� tym, kt�rzy uwa�aj�, �e wtedy by�o lepiej...

> >
> > � � � � � � � � * � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1983 roku: �Kolejka zaczyna sie juz przed sklepem, a obsluga
> > odmawia uruchomienia drugiego stanowiska kasowego, mimo ze w sklepie sa
> > cztery pracownice. Dwie siedza sobie na zapleczu i pija herbate.
> > Ponadto kierowniczka ublizala mi przy wpis...(tu ksiazka skarg jest
> > nieco pomieta i naddarta, jakby ktos ja
> > klientowi z calej sily wyrwal - przyp. �red.)
> > Wpis kierowniczki: �NIEPRAWDA!!! �KLAMSTWO!!! �Jako kierowniczka
> > oswiadczam, ze w sklepie byla duza kolejka spowodowana swieza dostawa
> > tak atrakcyjnych towarow jak olej, margaryna, cukier. Ekspedientki nie
> > nadazaly z noszeniem towaru. �Ponadto klient ten jest wyjatkowo
> > konfliktowym klientem, ktory to wiecznie ma duzo nieuzasadnionych
> > pretensji i sam ubliza!!!

> > � � � � � � � � * � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1985 roku: �Okolo godz. �11.30 przyszlam do sklepu miesnego,
> > aby ustawic sie w kolejce. �Oczywiscie nic juz nie bylo o tej godzinie,
> > ale poniewaz dostawa poranna jest zawsze dzielona na sprzedaz
> > przedpoludniowa (o godz. �8) i popoludniowa (o godz. 16), liczylam, ze
> > jakis towar zostanie o godz. �16 wylozony. Bylo nas takich 20 osob.
> > Pytalismy ekspedientki, czy warto stac, ale nie wiedzialy, co bedzie,
> > tylko ze na pewno beda wylozone parowki z porannej dostawy. �Czekalismy
> > wiec w ciemno do 16. Kiedy wystawiono towar, okazalo sie, ze wszystkiego
> > jest b. �malo. A parowki z porannej dostawy w ogole wyparowaly.
> > Domagalismy sie kontroli komisyjnej zaplecza i tego, co tam zostalo
> > odlozone, ale nie pozwolono nam na te spoleczna inicjatywe - R. Korpal,
> > A. Bedkowska, S. �Jedrzejczyj, D. �Kozlowska.
> > Wyjasnienie kierowniczki: �Parowki zostaly sprzedane na zywienie
> > zbiorowe dla kolonii.
> > � � � � � � � � * � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1985 roku: �Kupilam nieswieze drozdze, pol kilo. �Nie chciano
> > mi ich wymienic - Walewska
> > Wyjasnienie kierowniczki: �Klientka przedstawila do reklamacji drozdze
> > kupione rzekomo w naszym sklepie 3 dni temu. �Tymczasem byly one
> > zapakowane w prawdziwy papier pakowy, ktorego to papieru sklep nie
> > posiada od pol roku - a wiec drozdze nie nasze.
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1987 roku: �Jestem siostra PCK. �Mam pod opieka szesc samotnych
> > kalek i mam zezwolenie na upowanie dla nich poza kolejnoscia. �Odmowiono
> > mi sprzedazy wafli, natomiast sprzedano trzem innym osobom z kolejki po
> > 14, 15 i 10 sztuk - Marcinkowska.
> > Wyjasnienie kierowniczki: �Zgodnie z wytycznymi ministra w sprawie zasad
> > obslugi poza kolejnoscia wyjasniam, ze opiekunka PCK nie miala prawa do
> > zakupu poza wszelka kolejnoscia - ktore to prawo maja wylacznie
> > inwalidzi wojenni i wojskowi - a jedynie miala prawo do stania w kolejce
> > dla uprzywilejowanych, zamiast w kolejce zwyklej. �Z uwagi na to, ze
> > zarowno w kolejce zwyklej, jak i w kolejce dla uprzywilejowanych stala
> > znaczna ilosc klientow i nie wyrazali oni zgody na sprzeadz wafli
> > siostrze PCK, klientce odmowiono sprzedazy poza wszelka kolejnoscia. Tak
> > wiec nie bylo zadnej winy ekspedientki - wszystkim uprzywilejowanym
> > przysluguje obsluga poza kolejnoscia, ale tylko jesli stana w kolejce
> > dla uprzywilejowanych. �I w tej kolejce powinna pani - jako siostra PCK
> > - stanac. �Jest jeszcze zwykla kolejka, dla nieuprzywilejowanych. �W
> > niej stac pani nie musi.
> > � � � � � � � �
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1985 roku: �Ekspedientka odmowila mi sprzedazy 1/2 kg szynki na
> > dziecinna kartke, tlumaczac, ze nie jest to kartka zarejestrowana w
> > tutejszym sklepie. �To prawda, ale przeciez mamy 31 lipca i zostaly
> > jeszcze tylko trzy godziny handlu. �I gdzie ja potem lipcowa kartke
> > zrealizuje? �Mam dzieci 2 i 4 lata. Czy ludzkie podejscie nie
> > obowiazuje? �- Prokop.
> > Dopisek innej osoby: �Uwazam powyzszy wpis za zlosliwy i arogancki.
> > Ekspedientka miala sluszna racje. �Nie chcemy, aby sprzedawano obcym
> > osobom z niezarejestrowanymi kartkami, bo za malo jest wedlin - Mrowka.
> > Wyjasnienie kierowniczki sklepu: �Klientka Prokop byla bardzo
> > zdenerwowana, gdyz inne osoby z kolejki nie pozwolily jej obsluzyc.
> > � � � � � �
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1988 roku: �Weszlam do sklepu i co widze... �Na stoisku miesnym
> > nie ma zadnej wedliny. �Uwazam, ze przed swietem 22 lipca powinno byc
> > lepsze zaopatrzenie. �Co maja jesc ludzie pracy? �- Alicja Kozakowska.
> > � � � � � � � � 
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1988 roku: �Odmowiono mi sprzedazy miodu z wystawy (podpis
> > nieczytelny).
> > Wyjasnienie kierownika wpisane pod skarga: �Miod znajdujacy sie na
> > wystawie bedzie sprzedany po zmianie dekoracji. �Jest juz sporzadzona
> > lista na te towary, ale klient stwierdzil, ze tyle to on nie bedzie
> > czekal.
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1988 roku: �My, nizej podpisani klienci ze zwyklej kolejki,
> > skladamy skarge na kierowniczke, ktora odmowila naszej prosbie o zmiane
> > zasad obslugi kolejki uprzywilejowanej. �Nie wyrazila zgody, by na piec
> > osob ze zwyklej kolejki obslugiwac jedna z uprzywilejowanej.
> > Obslugiwala jeden na jeden. �Towaru dla nas nie starczylo (tu nastepuje
> > dziesiec podpisow).
> > Dopisek pod skarga: �My, ludzie z kolejki uprzywilejowanej, wyjasniamy,
> > ze jestesmy inwalidami wojennymi, starymi bojownikami o Polske i prosimy
> > o nieuwzglednianie ww. �PASZKWILU - Jerzy Hys.
> > � � � � � � � �
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Pochwala z 1980 roku: �W sklepie jest bardzo uprzejma i szybka obsluga,
> > az przyjemnie postac chwile w kolejce - Beata Malaszko.
> > Dopisek: �My, klientela stojaca obecnie w kolejce, dolaczamy sie do
> > pochwal (tu nastepuje 10 podpisow).
> > Kolejny dopisek: �Jako kierownik sklepu dziekuje za slowa uznania -
> > Wojciechowska.
> > � � � � � � � � 
> > Skarga z 1984 roku: �Mimo iz nie mam kartki zarejestrowanej w tym
> > sklepie, prosze o sprzedanie mi 30 dkg kielbasy krakowskiej, poniewaz
> > bardzo mi zalezy - Wajdzik Alina.
> > Dopisek kierowniczki: �Odmawiam ze wzgledu na stany zerowe wedlin.
> > � � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga ze stycznia 1983 roku: �Bialy ser kladzie sie na wage, trzymajac
> > w dwoch palcach, ktorymi to palcami liczone sa potem pieniadze. Prosze
> > to zmienic - Janik.
> > Dopisek ekspedientki: �Osobiscie uwazam, ze nie ma innej mozliwosci jak
> > podanie sera palcem.
> > � � � � � � � �
> > � � � � � � � �* � � � � � � �* � � � � � � �*
> > Skarga z 1983 roku: �Na wystawie sa wystawione rozne sery zolte, ale w
> > sklepie nie ma ich w sprzedazy. �Co to za zwyczaj reklamowania towaru,
> > ktorego nie ma w sklepie. �Prosze o wyjasnienie - Tadeusz Kedzielski.
> > Wyjasnienie kierownika: �Sklep bierze udzial w konkursie. Zrobiono wiec
> > wystawy konkursowe, na ktorych umieszczono atrapy towarow. Samych
> > towarow od dluzszego czasu niestety brak w sprzedazy
>
>
 
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin