Przezroczystość.
Parametr Opacity kontroluje nieprzezroczystość i przezroczystość materiału. Ustawienie standardowe jest w 100 procentach nieprzezroczystym. 0 procent nieprzezroczystości, tworzy sumaryczną przezroczystość.
Ustawienie przezroczystości.
Z menu wybierz File > Reset. Nie zapisuj żadnych plików.
Na klawiaturze wciśnij klawisz M, by otworzyć edytor materiałów.
Kliknij ikonę Background. Wielobarwne tło ukazuje się w aktywnym gnieździe próby za kulą.
Kliknij podwójnie na materiale próby, by powiększyć monitor ekranowy.
W rolecie Blinn Basic Parameters, zmień zabarwienie Ambient i Diffuse na zielony.
Zmień wartość Opacity na 50.
Kula próby stała się półprzezroczysta.
Ustaw Specular Level na 100 i Glossiness na 80. Dwa małe odbicia światła ukazały się na przeciwległych bokach kuli.
W rolecie Shader Basic Parameters, zaznacz okienko 2 Sided. Pojawiły się dwa następne punkty odbicia światła. Ustawienie to ukazało wnętrze kuli.
Otwórz roletę Extended Parameters.
W grupie Advanced Transparency, zmień opcję Falloff z In na Out.
W tej samej grupie ustaw wartość Falloff Amt na 100. Kula przybrała mniej wyraźny zarys.
Zmień opcję Falloff z Out na In.
Nieprzezroczystość zmniejsza się od brzegów kuli do środka, widzimy prawie niewidoczne jej centrum.
Zmień zabarwienie Filter na jasno żółty.
Kula przybrała upiorny wygląd.
W grupie Advanced Transparency w opcji Type zobacz efekt przy zaznaczonej opcji Subtractive i Additive.
A-n-i-t-a