35-Przezroczystość.doc

(113 KB) Pobierz
Przezroczystość

 

 

Przezroczystość.

 

Parametr Opacity kontroluje nieprzezroczystość i przezroczystość materiału. Ustawienie standardowe jest w 100 procentach nieprzezroczystym. 0 procent nieprzezroczystości, tworzy sumaryczną przezroczystość.

 

Ustawienie przezroczystości.

 

Z menu wybierz File > Reset. Nie zapisuj żadnych plików.

 

Na klawiaturze wciśnij klawisz M, by otworzyć edytor materiałów.

 

Kliknij ikonę Background. Wielobarwne tło ukazuje się w aktywnym gnieździe próby za kulą.

 

 

Kliknij podwójnie na materiale próby, by powiększyć monitor ekranowy.

 

W rolecie Blinn Basic Parameters, zmień zabarwienie Ambient i Diffuse na zielony.

 

 

Zmień wartość Opacity na 50.

Kula próby stała się półprzezroczysta.

 

 

Ustaw Specular Level na 100 i Glossiness na 80. Dwa małe odbicia światła ukazały się na przeciwległych bokach kuli.

 

 

W rolecie Shader Basic Parameters, zaznacz okienko 2 Sided. Pojawiły się dwa następne punkty odbicia światła. Ustawienie to ukazało wnętrze kuli.

 

 

Otwórz roletę Extended Parameters.

 

W grupie Advanced Transparency, zmień opcję Falloff z In na Out.

 

W tej samej grupie ustaw wartość Falloff Amt na 100. Kula przybrała mniej wyraźny zarys.

 

 

Zmień opcję Falloff z Out na In.

 

 

Nieprzezroczystość zmniejsza się od brzegów kuli do środka, widzimy prawie niewidoczne jej centrum.

 

Zmień zabarwienie Filter na jasno żółty.

Kula przybrała upiorny wygląd.

 

 

W grupie Advanced Transparency w opcji Type zobacz efekt przy zaznaczonej opcji Subtractive i Additive.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin