Artur Affek - Dzwonisz, Sprzedajesz! (143 str).pdf

(1536 KB) Pobierz
702128924 UNPDF
702128924.001.png
Copyright by Złote Myśli & Artur Affek, rok 2011
Autor: Artur Affek
Tytuł: Dzwonisz, sprzedajesz
Wydanie: I
Data: 06.04.2011
ISBN: 978-83-7701-211-6
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Spis treści
Prolog akcji ................................................................................................ 5
1. Cechy osobowe handlowca, nastawienie do klienta ............... 9
1.1. Fakty na temat postawy........................................................10
7 cech profesjonalnego handlowca ................................12
1.2. Wypracowanie własnego podejścia .................................23
1.3. Odmowa to dopiero początek............................................45
1.4. Dobór podejścia do „stanu klienta”...................................53
1.5. Rozumienie reakcji klientów ...............................................64
2. Zasady i środki wpływu ..................................................................71
2.1. Twoja motywacja.....................................................................71
8 kroków do żelaznej motywacji ......................................73
2.2. Nastawienie...............................................................................75
2.3. Emocje, które sprzedają ........................................................84
6 sposobów wywoływania emocji...................................87
2.4. Głos, intonacja i kalibracja....................................................88
Jesteś jak John Rambo .........................................................91
3. Etapy sprzedaży ................................................................................95
3.1. Dotarcie do osoby docelowej .............................................95
3.2. PPW ..............................................................................................98
6 sposobów na pozytywne wrażenie .......................... 101
3.3. Badanie poprzez pytania................................................... 102
3.4. Przedstawienie dostosowane do potrzeb................... 108
3.5. Obiekcje................................................................................... 111
Cena ......................................................................................... 113
Czas .......................................................................................... 118
3.6. Zamknięcie sprzedaży........................................................ 122
6 warunków pozytywnej inalizacji .............................. 123
3.7. Notatki handlowca, feedback .......................................... 126
12 pytań poprawiających sprzedaż .............................. 128
4. Praktyka............................................................................................. 131
4.1. Przygotowanie ...................................................................... 132
4.2. Znajomość produktu .......................................................... 133
Pytania na znajomość produktu.................................... 134
4.3. Twój dialog sprzedażowy .................................................. 134
5. Zanim będziesz najlepszy........................................................... 139
Bibliograia............................................................................................ 143
Prolog akcji
„Sprawa jest krótka, choć z tłumikiem” — powie-
dział Szakal do Kilera w ilmie Kilerów 2-óch 1 ,
po czym w niezwykle kurtuazyjny sposób wyce-
lował i oddał strzał. Ten prosty przykład mówi
Ci, w jaki sposób możesz inaczej podchodzić do
tego, co robisz w pracy i w całym swoim życiu.
Jest to równie łatwe, jak oddanie strzału, jednak
musisz być przygotowany.
Jeżeli masz przed oczami, tak jak ja, dużo… na-
prawdę niesamowicie dużo papierów NBP o wy-
sokich nominałach 200 zł, w ogromnej skórzanej
walizce ze złotymi zdobieniami, to jest to ten ob-
raz, który się zrealizuje, jeśli podążysz właściwą
drogą. Zajmijmy się tym!
Gdyby zapytano mnie jakiś czas temu, jak będę
zarabiał na życie, pewnie nie wpadłaby mi do
głowy odpowiedź — dobrze się bawiąc. A jednak
to się dzieje (i nie pomyśl tutaj bardzo niegrzecz-
nie o pewnej profesji, bo to nie ta droga, ta jest
lepsza, bo daje satysfakcję).
1 Kilerów 2-óch , reż. J. Machulski, Polska 1999.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin