Kierunki współczesnej pedagogiki 30.
- Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX w., Kielce 1998, str. 31-38
- Śliwerski, Kwieciński, Pedagogika. Podręcznik akademicki, Gdańsk 2006, str. 195- 204.
- Watson J., Behawioryzm oraz psychologia. Jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Str. 409-438.
- Dilthey W., Budowa świata historyczneg w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004, str. 19-90, 190-221.
- Hessen S., O sprzeczności i jedności wychowania, Warszawa 1997, str. 142-178.
- Palka S., Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998
- Ablewicz K., Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych
- Lippitz W., Różnica i obecność. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005, str. 11-38, 111-135, 175-193
- Tomaszewski T., Jak wychowywać, Warszawa 1993, str. 57-91
- Buber M., Ja i ty, wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Str. 39-60
- Kierkegaard S., Okruchy filozoficzne. Chwila, Warszawa 1988, str. 66-135
- Maritain J., Od filozofii człowieka do filozofii wychowania, [w:] Adamski F., Człowiek, wychowanie, kultura. Wybór tekstów, WAM, Kraków 1993.
- Gadacz T., Wychowanie jako spotkanie osób, [w:] Adamski F., Człowiek, wychowanie, kultura...
- Gogacz M., Osoba zadaniem pedagogiki, Warszawa 1997, str. 65-75
- Korczak J., Prawo dziecka do szacunku, [w:] Jak kochać dziecko, Warszawa 2002
- Montessori M., Domy dziecięce, Warszawa 2005, str. 48-66
- Claparede E., Szkoła na miarę, Warszawa 2005
- Dewey J., Moje pedagogiczne credo, Warszawa 2005
- Dewey J., Jak myślimy, Warszawa 1988, str. 98- 109, 243-256
- Rorty R., Filozofia, a zwierciadło natury, Warszawa 1994
- Giroux H.A. 103-139, [w:] Witkowski L., Kwieciński, Spory o edukację, Warszawa 1993
- Śliwerski, Kwieciński
- Nikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańsk 2005, str. 200-232
- Lewowicki T., W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, str. 23-40
- Malewska M., Śliwerski B., Pedagogika i edukacja wobec wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, Kraków 2002, str. 23-40
- Illich J., Celebrowanie świadomości, Poznań 1994, str. 113- 148
- Von Schoenebeck, Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Warszawa 1994, str. 86- 128
- Erikson E., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004, str. 46-96
- Rogers, Terapia nastawiona na klienta, Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991, str. 5-54
pedagogika.koszalin