Zamawiając przez internet dowolne szkolenia z Zarządzania Jakością otrzymują Państwo 10% rabatu od ceny uczestnictwa
· Normy ISO serii 9000 - wydanie 2000 r.
· Profesjonalne doskonalenie jakości
· Wewnętrzny auditor jakości
· Wdrożenie systemu jakości wg ISO 9001 wydanie 2000 r.</< a>
· Przygotowanie do wdrożenia Total Quality Management
NORMY ISO SERII 9000 - wydanie roku 2000
MODUŁ 1 - Nowe normy ISO 9000, - jak umieścić je w oku "Cyklonu Zarządzania"?
Szkolenie dwudniowe
Cele:
· omówienie modelu firmy nastawionej na produkt i klienta (model procesowy), korzyści niesione przez ten model,
· porównanie obecnych struktur organizacyjnych firm uczestników szkolenia z modelem procesowym,
· przegląd zawartości norm ISO 9000, 9001 i 9004 - wydanie 2000,
· wskazanie wpływu zmian wydania 2000 na istniejące, udokumentowane i certyfikowane systemy jakości.
· propozycje wprowadzania zmian do istniejących Systemów Jakości zgodnych z wymaganiami ISO 9001/2:1994, dla spełnienia wymagań wydania ISO 9001:2000.
· dyskusja, wymiana doświadczeń.
Uczestnicy
Prezesi, Dyrektorzy, Pełnomocnicy ds. ISO 9000, Konsultanci, Kadra Kierownicza
Tematyka
§ Jak zamodelować firmę nastawioną na produkty i klienta?
§ Mapa procesów w firmie nastawionej produktowo. Metodologia opisu procesu.
§ Uniwersalna przydatność proponowanego opisu procesowego, jak opis wspomaga:
§ controlling
§ reengineering
§ wdrożenie systemów ISO 9001, 14001, 18001
§ lean management
§ ..............
§ Modelowanie nowej struktury firm uczestników seminarium - warsztaty, prezentacje, dyskusja.
§ Zestaw norm ISO serii 9000 - "wersja 94r." - krótkie przypomnienie.
§ Układ i zawartość norm DIS ISO serii 9000 - wersja 2000:
§ Norma DIS ISO 9000:2000 - układ i omówienie.
§ Norma DIS ISO 9001:2000 - układ, omówienie.
§ Norma DIS ISO 9004:2000 - układ, omówienie istotnych zaleceń.
o Porównanie ISO 9001: wersja 94r. z wersją 2000r.
o Doskonalenie jakości - element składowy ISO 9001:2000. Jak efektywnie połączyć je z polityką i celami jakości?
o QFD - rozwijanie funkcji jakości - technika wspomagająca generowanie dobrych celów.
o Zadowolenie klienta - element składowy ISO 9001:2000. Jak stworzyć dobry kwestionariusz/ankietę?
o Propozycje podejścia do aktualizacji istniejących dokumentów systemu jakości dla spełnienia wymagań ISO 9001: 2000.
MODUŁ 2 - Firma z procesami nastawionymi na produkt i klienta
· Zrozumienie metodologii modelowania procesów
· Przećwiczenie zamodelowania procesów na rozbudowanym przykładzie,
2. Przegląd notacji procesów: Flowchart, Cross-functional flowchart, Structured Analysis and Design Technique, Data Flow Diagram, Sieć Petriego.
o Struktura organizacyjna - funkcjonalna, produktowa
o Wykres interakcji z klientem (zdefiniowanie interfejsu)
o Flowchart - operacje, odpowiedzialność (role, aktorzy), decyzje, interakcje procesów,
o SADT - generowanie i obieg informacji
o Macierz kompetencji
o cała struktura organizacyjna,
o jeden proces główny,
o jeden/dwa procesy pomocnicze z interakcją do procesu głównego. w przerwach szczegółowe omawianie wykonanej pracy, korekty, omawianie szczegółów metodyki.
o wartość dodana (ćw. które operacje dodają najwięcej wartości),
o elementy projektowania procesów (czy zidentyfikowane procesy są efektywne? Co można zmienić?)
Szkolenie realizowane w oparciu o metodologię i na licencji firmy PROCESS FAN
PROFESJONALNE DOSKONALENIE JAKOŚCI
Cel programu szkoleniowego:
Poszerzenie bazy wiedzy i umiejętności menedżerów jakości w zakresie "miękkich technik zarzadzania" i podejścia projektowego.
Uczestnicy:
Dyrektorzy, kadra kierownicza, pełnomocnicy ds. ISO 9000 / ISO 14000 / ISO 18000, inżynierowie jakości, konsultanci wewnętrzni, konsultanci niezależni, auditorzy
Nasze metody pracy:
krótki wykład tematyczny, konwersatorium, moderacja wizualna, ćwiczenia w grupach, indywidualne prezentacje, techniki audiowizualne.
Moduł 1 - EFEKTYWNE SZKOLENIE I PREZENTACJA
warsztat trzydniowy (24 godziny szkoleniowe)
CELE SZKOLENIA
Program:
1. SZTUKA AUTOPREZENTACJI
· Wymogi psychofizyczne stawiane prezenterowi.
· Reguła pierwszego wrażenia - w czym tkwi siła perswazji?
· Pozawerbalna sfera komunikacji, jak odczytywać informacje zakodowane w mowie ciała słuchacza?
· Przekonywujący mówca - zaangażowany odbiorca.
2. SZTUKA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI Z GRUPĄ ODBIORCÓW
· Zasady efektywnej komunikacji.
· Rola informacji zwrotnej.
· Komunikacja jedno - i dwukierunkowa.
· Psychologiczny rys grupy słuchaczy, kim są moi słuchacze?
· Wykorzystanie metody Neurolingwistycznego Programowania przy ocenie potrzeb, nastawień i oczekiwań słuchaczy.
3. ETAPY PRZYGOTOWANIA WYSTĄPIENIA I PREZENTACJI
· Przygotowanie planu merytorycznego i organizacyjnego prezentacji. /aranżacja miejsca, czasu, treści i struktury prezentacji, planowanie metod przeprowadzenia prezentacji/.
· Rodzaje wystąpień publicznych, dobór typu prezentacji do potrzeb i oczekiwań słuchaczy prezentacji. Doskonalenie indywidualnego, najbardziej efektywnego stylu prezentacji.
· Prezentacja ad hoc.
4. PREZENTACJA - BUDOWANIE KONTAKTU ZE SŁUCHACZAMI
· Techniki efektywnego prowadzenia dialogu.
· Techniki budowania klimatu zaufania i wiarygodności w kontakcie ze słuchaczami.
· Jak aktywizować uczestników? Jak wzbudzić i utrzymać zainteresowanie i uwagę uczestników?
· Sytuacje trudne. Jak radzić sobie z biernością, obojętnością, trudnymi pytaniami oraz nieoczekiwaną krytyką ze strony słuchaczy?
5. SZTUKA WYSTĘPÓW PUBLICZNYCH - JAK STAĆ SIĘ MÓWCĄ
· Zasady prezentacji tekstu - jak właściwie sprzedać swój apel?
· Znaczenie prawidłowego doboru argumentacji.
· "Zabójcze frazy" czego unikać, prowadząc prezentację?
· Znaczenie umiejętności wywierania wpływu społecznego. Techniki radzenia sobie z presją i manipulacją.
· Trema, co robić, żeby "nie utknąć"?
· Model konstruowania przemówienia dla forum grupy - Mowa okolicznościowa.
6. JAK JESTEM SPOSTRZEGANY W ROLI PREZENTERA? JA W ROLI PREZENTERA.
Moduł 2 - BUDOWANIE ZESPOŁU (JAK WYZWALAĆ ZACHOWANIA SPRZYJAJĄCE PRACY GRUPOWEJ?)
warsztat - trzydniowy (24 godziny szkoleniowe)
1. KOMUNIKACJA W ZESPOLE ZADANIOWYM
o Czynniki sprzyjające efektywnej komunikacji zespołowej.
o Czynniki blokujące skuteczną komunikację i współdziałanie zespołu.
o Sposoby komunikacji wewnątrz zespołu zadaniowego.
2. GRUPA CZY ZESPÓŁ, KIEDY I DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ W ZESPOLE?
o Czym jest zespół?
o Różnice między grupą a zespołem zadaniowym.
o Rodzaje zespołów zadaniowych.
o Rola zespołu zadaniowego w organizacji uczącej się.
3. ETAPY POWSTAWANIA ZESPOŁU ZADANIOWEGO
o Budowanie zespołu zadaniowego.
o Dynamika zmian w obrębie zespołu zadaniowego.
4. LIDER W ZESPOLE
o Zadania lidera, lider a szef.
o Lider moderatorem pracy zespołu zadaniowego.
o Typologia charakterologiczna liderów zespołów zadaniowych.
5. CO SPRZYJA WSPÓŁPRACY W ZESPOLE?
o Czynniki sprzyjające i blokujące kooperację w zespole.
6. ROLE W ZESPOLE
o Jakie zadania preferuję i jakie role grupowe przyjmuję na siebie w procesie pracy zespołu zadaniowego?
o Autodiagnoza ról przyjmowanych w zespole.
o Znaczenie dopasowania preferowanych ról do zadań stawianych nam przez zespół.
7. JAK JESTEM SPOSTRZEGANY W PRACY ZESPOŁOWEJ, JAKIE ROLE PREFERUJĘ?
o Sesja informacji zwrotnej uczestników warsztatu.
8. ZAGROŻENIA PRACY ZESPOŁOWEJ
o Wypracowanie technik radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami dla zespołu, takimi jak:
o Rozproszenie odpowiedzialności
o Rywalizacja
o Konflikt
9. DEKALOG ZASAD EFEKTYWNEJ PRACY ZESPOŁU ZADANIOWEGO
o Wypracowanie istotnych reguł i priorytetów, ważnych dla pracy zespołowej.
10. PODSUMOWANIE WARSZTATU, PLANOWANIE ZMIAN
Moduł 3 - ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJECT MANAGEMENT
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ - warsztat dwudniowy (16 godzin szkoleniowych)
o Przedstawienie procesu zmiany jako naturalnego aspektu warunkującego postęp - nowego etapu w rozwoju organizacji.
o Uświadomienie znaczenia znajomości amplitudy emocji przeżywanych przez pracownika podczas informowania i angażowania go w proces zmiany.
o Zaprezentowanie psychologii możliwych zachowań pracowników w kolejnych etapach zmiany.
o Zaprezentowanie sposobów angażowania i kreowania poczucia odpowiedzialności u pracowników w poszczególnych fazach procesu zmiany.
o Przedstawienie procesu zmiany jako naturalnego, ewolucyjnego etapu w rozwoju nowoczesnej organizacji - diagnoza gotowości organizacji do zmiany.
o ...
gosicka