ocena opisowa z j. angielskiego.docx

(11 KB) Pobierz

Ocena opisowa z języka angielskiego  klasy 1 - 3


Zestaw zdań opisujących poszczególne osiągnięcia ucznia nauczania
zintegrowanego z języka angielskiego:

Słuchanie
Rozumie  polecenia nauczyciela ;
Rozumie krótkie polecenia nauczyciela , często poparte gestem;
Rozumie sens bajek i historyjek   ( przy pomocy  n-la ) ;
Rozumie sens bajek i historyjek ;
Wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;
Nie wykonuje poleceń wydawanych przez nauczyciela po angielsku;
Rozumie sens krótkich tekstów (przy pomocy nauczyciela );
Rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania;
Potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego;
Uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela;
Nie wykonuje ćwiczeń opartych na rozumieniu ze słuchu;

Mówienie
Potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;
Potrafi naśladować wymowę angielską;
Odpowiada na pytania pojedynczymi słowami - przy pomocy nauczyciela;
Odpowiada na pytania zdaniami - przy pomocy nauczyciela;
Używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie;
Samodzielnie zadaje proste pytania;
Wypowiada się zdaniami;
Posiada duży zasób słów;
Trudno zachęcić dziecko do wypowiadania się;
Posiada bogaty zasób słownictwa;
Ma kłopoty z przypominaniem sobie słów;
Tworzy samodzielnie wypowiedzi;
Odgrywa scenki;
Potrafi powtarzać za   n-lem  lub nagraniem , odpowiada na pytania
pojedynczymi  słowami , zna w stopniu dostatecznym podstawowe słownictwo;

Czytanie
Czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisanej z obrazkiem;
Rozumie często powtarzane polecenia pisemne;
Śledzi czytany przez nauczyciela tekst i potrafi wskazać na przeczytany
wyraz;
Czyta głośno proste zdania.
Czyta pojedynczymi wyrazami;
Czyta głośno ze zrozumieniem;
Czyta cicho ze zrozumieniem;
Czyta z podziałem na role;
Czyta  dodatkowe książki , czasopisma;
Ma jeszcze kłopoty z czytaniem;

Pisanie
Pisze czytelnie;
Pisze poprawnie ortograficznie;
Pisze poprawnie gramatycznie;
Konstruuje pisemne wypowiedzi;
Przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy;
Wstawia wyrazy w luki na podstawie wzoru;
Przepisuje poprawnie;
Pisze poprawnie z pamięci;
Pisze poprawnie ze słuchu;
Pisanie sprawia dziecku jeszcze trochę trudności;
Przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy   - często z błędami;
Prowadzi zeszyt starannie;
Prowadzi zeszyt mało starannie; Prowadzi zeszyt starannie , jednak pismo
powinno być nadal ćwiczone;

Rozwój emocjonalno-społeczny
praca na lekcji
Prowadzi zeszyt starannie;
Prowadzi zeszyt niestarannie;
Przychodzi na lekcje przygotowany;
Pomaga innym;
Potrafi współdziałać w grupie;
Łatwo komunikuje się z rówieśnikami;
 Kończy rozpoczętą pracę;
Zawsze odrabia pracę domową;
Często nie odrabia pracy domowej;
Niepowodzenia zniechęcają dziecko;
Nie koncentruje się;
Dobrze koncentruje się na zadaniach wykonywanych w klasie;
Czasami przychodzi na lekcje nie przygotowany;
Przychodzi na lekcje nie przygotowany;
Czasami przychodzi na lekcje nie przygotowana;
Nie sprawia kłopotów wychowawczych;
Czasami sprawia kłopoty wychowawcze;
 Nie zawsze kończy rozpoczętą pracę;
Zazwyczaj kończy rozpoczętą pracę;
Mało aktywna;
Często nie bierze udziału w lekcji;
Bardzo aktywna;
Aktywna;
Rozmowami utrudnia prowadzenie lekcji;
Często przychodzi na lekcje nie przygotowany;
Często przychodzi na lekcje nie przygotowana;


Karta obserwacji postępów ucznia            Język angielski     nauczyciel
................................
( przykład )
Imię i nazwisko  .........................................
klasa  .........
.........   semestr
Słuchanie
Mówienie
Czytanie
Pisanie
Praca na lekcji
............................................................................
............................................................................
.........................
Karta obserwacji postępów ucznia            Język angielski     nauczyciel
( przykład )
Imię i nazwisko                                            
klasa  3 b
I semestr
Słuchanie Rozumie  polecenia nauczyciela ; Rozumie sens bajek i historyjek; Wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku; Rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania; Potrafi wyróżnić najważniejsze informacje z tekstu słuchanego; Uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela;
Mówienie Potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem; Potrafi naśladować wymowę angielską; Odpowiada na pytania zdaniami - przy pomocy nauczyciela; Używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie; Posiada duży zasób słów; Odgrywa scenki;
Czytanie Rozumie często powtarzane polecenia pisemne; Śledzi czytany przez nauczyciela tekst i potrafi wskazać na przeczytany wyraz; Czyta głośno proste zdania.
Pisanie Pisze czytelnie; Pisze poprawnie ortograficznie; Pisze poprawnie gramatycznie; Wstawia wyrazy w luki na podstawie wzoru; Przepisuje poprawnie; Prowadzi zeszyt starannie;
Praca na lekcji Przychodzi na lekcje przygotowana; Pomaga innym; Potrafi współdziałać w grupie; Łatwo komunikuje się z rówieśnikami; Kończy rozpoczętą pracę; Zawsze odrabia pracę domową; Dobrze koncentruje się na zadaniach wykonywanych w klasie; Nie sprawia kłopotów wychowawczych;
Aktywna;
........................................................................................................................................................
.............................................................

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin