Szkoła biznesu - Robert Klyosaka.txt

(303 KB) Pobierz
Szko�a Biznesu
Dla Ludzi, Kt�rzy Lubi�
Pomaga� Innym

Dla Ludzi, Kt�rzy Lubi�
Robert T. KlyOSaki i ShanniLLechter
Autorzy Bogatego ojca, Biednego ojca
H


Celem tej publikacji jest dostarczenie stosownej i solidnej informacji zwi�zanej z opisywanymi zagadnieniami. Przepisy prawne i ich zastosowanie s� cz�sto r�ne w r�nych krajach. Poniewa� ka�da faktyczna sytuacja jest inna, specyficzna porada powinna by� dostosowana do danej sytuacji. Dlatego zaleca si� czytelnikom, aby skonsultowali si� ze swoim doradc�, gdy chodzi o dan�, specyficzn� sytuacj�.
Przygotowuj�c t� publikacj�, autorzy zachowali nale�yt� ostro�no�� i s� przekonani, �e fakty przedstawione w ksi��ce s� zgodne czasem ich opisu. Autorzy i wydawcy zrzekaj� si� wszelkiej odpowiedzialno�ci zwi�zanej z ewentualnymi b��dami lub pomini�ciami. Autorzy i wydawcy zrzekaj� si� wszelkiej odpowiedzialno�ci zwi�zanej z zastosowaniem informacji zawartej w tej ksi��ce, a informacja ta nie ma na celu s�u�y� jako porada prawna, finansowa lub inna porada zwi�zana z indywidualn� sytuacj�. Mimo �e tre�� ksi��ki jest oparta na prawdziwych wydarzeniach, niekt�re z nich zosta�y podane w formie beletrystycznej, kt�ra ma u�atwi� czytelnikowi edukacj�.
Copyright O 2001, 2003 by Robert T. Kyyosaki and Sharon L. Lechter
Ali rights reserved.
Published by TechPress, Inc. in association with CASHFLOW Technologies, Inc.

CASHFLOW Technologies, Inc.
4330 N. Civic Center Pla�a, Suit� 101
Scottsdale, Arizona 85251
U.S.A.
800.308.3585
Tel. 480.998.6971
www.richdad.com
CASHFLOW and Rich Dad are registered trademarks and Rich Dad's Advisors is a trademark of CASHFLOW Technologies, Inc.
E B
S I
E|B
"sTF
A
are trademarks of CASHFLOW Technologies, Inc.

Wydanie polskie:
Wydawca
Copyright � 2004 Books & Software Co.
Wszystkie prawa zastrze�one. �aden fragment tego wydania nie mo�e by� powielany lub rozpowszechniany w �adnej formie i w �aden spos�b oraz nie mo�e te� by� przechowywany w bazie danych lub systemie wyszukiwania, bez uprzedniego zezwolenia na pi�mie sporz�dzonego przez wydawc�.
ISBN 83-913100-9-4
Wsp�wydawca
Instytut Praktycznej Edukacji sp. z o. o.
ul. Storczykowa 9, 86-031 Osielsko
tel./fax(48)(52)581 30 29
email: ipe@ipe.com.pl
http://www.bogatyojciec.pl



Dedykacja
Ksi��k�, Szko�a biznesu dla ludzi, kt�rzy lubi� pomaga� innym, dedykujemy milionom pojedynczych os�b i rodzinom, kt�re rozpocz�y swoj� w�dr�wk�, zaczynaj�c budowanie w�asnego biznesu w oparciu
0  marketing sieciowy. My, autorzy ksi��ki, po�wi�camy swoje �ycie edukowaniu ludzi w kierunku osi�gania w�asnej niezale�no�ci finansowej. Wsp�dzia�anie w tym zakresie z bran�� marketingu sieciowego, kt�ra jest skupiona na pomaganiu ludziom w rozpocz�ciu i zbudowaniu w�asnego biznesu, jest dla nas niezmiernym wyr�nieniem. Edukujecie rodziny, znajomych, s�siad�w, wsp�pracownik�w i nieznajomych, dziel�c si� z nimi mo�liwo�ciami, jakie stwarza Wasz biznes. Dzi�kujemy Warn za to dzia�anie i wyra�amy Warn nasze uznanie. Codziennie do�wiadczacie korzy�ci ze zdobywania niezale�no�ci, dzi�ki posiadaniu w�asnego biznesu. W naszych bestsellerach: Bogaty ojciec, Biedny ojciec
1  Kwadrant przep�ywu pieni�dzy wykazali�my, �e gdy kto� ju� raz zrozumie, jak dzia�a pieni�dz i pojmie kluczowe sposoby tworzenia zamo�no�ci, �atwo mu jest dostrzec, �e biznes oparty na marketingu sieciowym mo�e by� dla wielu ludzi �ich idealnym biznesem".
S�owa uznania
Byli�my oszo�omieni niesamowitym odbiorem pierwszej edycji tej ksi��ki, po opublikowaniu jej w 2001 r. - w j�zyku angielskim. Jednak sukces ksi��ki jest tylko iskierk� w por�wnaniu z powszechn� akceptacj� marketingu sieciowego, jaka ma miejsce od drugiej po�owy lat 90-tych. Gor�co dzi�kujemy wszystkim osobom i firmom zwi�zanym z marketingiem sieciowym za zaakceptowanie od samego pocz�tku serii Bogaty ojciec i promowanie wiedzy przekazanej przez bogatego ojca. Wszyscy wsp�lnie poszukujemy najlepszych metod, kt�re pomagaj� ludziom przej�� kontrol� nad finansow� sfer� ich �ycia. Nie ustawajcie w uczeniu si� i nauczaniu innych. Dzi�kujemy Wam wszystkim!

Spis tre�ci
Wst�p             Dlaczego polecam marketing sieciowy
jako biznes?  ........................................................     1
Rozdzia� 1      Co sprawia, �e ludzie staj� si� bogaci? ..............     5
Rozdzia� 2      Istnieje wi�cej sposob�w
na wzbogacenie si� ............................................   15
Rozdzia� 3      Walor 1: Prawdziwa r�wno�� szans
w biznesie   ..........................................................   31
Rozdzia� 4      Walor 2: Edukacja biznesowa
zmieniaj�ca �ycie ................................................   41
Rozdzia� 5      Walor 3: Znajomi, kt�rzy ci� wspieraj�,
a nie przygn�biaj�   .............................................   57
Rozdzia� 6      Walor 4: Jaka jest prawdziwa warto��
pracy w sieci?   ....................................................   75
Rozdzia� 7      Walor 5: Rozwijanie swoich najwa�niejszych
umiej�tno�ci w biznesie .....................................   83
Rozdzia� 8      Walor 6: Bycie liderem   ...................................... 101
Rozdzia� 9      Walor 7: Nie pracuj za pieni�dze ....................... 113
Rozdzia� 10    Walor 8: Pod��anie za marzeniami  ...................135
Dodatki          Walor 9: Ma��e�stwo i biznes    .......................... 143
Walor 10: Biznes rodzinny ................................. 147
Walor 11: W jaki spos�b mo�esz korzysta�
z tych samych ulg podatkowych,
z kt�rych korzystaj� bogaci?  .............................. 151
Wybrane cytaty ........................................................................155
O autorach   ................................................................................159
�r�d�a wiedzy Bogatego ojca .................................................162









Wst�p

Dlaczego polecam
marketing sieciowy
jako biznes?
Cz�sto otrzymuj� listy takiej tre�ci: Szanowny Panie Kyyosaki!
Mam na imi� Suzan. Pisz� w imieniu mojego m�a Alana. Przeczyta� on wszystkie Pa�skie ksi��ki, a do tego drzemie w nim potencja� bycia doskona�ym przedsi�biorc� i biznesmenem. Powiedzia�am mu, �e mam zamiar do Pana napisa� i poprosi� o rad�. Osobi�cie nie przeczyta�am �adnej z Pa�skich ksi��ek, a zatem nie znam Pa�skiego punktu widzenia na wiele kwestii. M�j m�� po�wi�ca du�o czasu swojej firmie. Jest to firma zbudowana na zasadach piramidy, zajmuj�ca si� sprzeda�� witamin oraz innych produkt�w zwi�zanych z ochron� zdrowia. Osoba, kt�ra jest na szczycie owej piramidy, zatrudnia innych, aby sprzedawali dla niej i w ten spos�b �a�cuch powi�za� idzie w d�. W og�le by mnie to nie obchodzi�o, gdybym nie s�dzi�a, �e jest to - dla mojego m�a - strata czasu. Istota
�
Szko�a Biznesu Dla Ludzi, Kt�rzy Lubi� Pomaga� Innym
tego przedsi�wzi�cia polega bowiem na tym, �e ca�y jego wysi�ek s�u�y budowaniu czyjego� wizerunku i jego firmy, a wi�c w efekcie, kto� inny zbiera wszystkie profity ci�kiej pracy mojego ma��onka. Przekonano go do tego rodzaju dzia�alno�ci sugeruj�c, �e zaczyna tworzy� sw�j w�asny biznes, �ecz ja nie widz� jego nazwiska w strukturze firmy. Jak zatem mo�e to by� jego biznes, skoro jego nazwisko nie widnieje na witaminach, kt�re sprzedaje? Co wi�cej, pracuje w tej firmie na p� etatu od przesz�o roku i jak dot�d niewiele zarobi�.
Jestem przekonana, �e dla mojego m�a jest to marnowanie jego cennego czasu. Wola�abym, aby on inwestowa� w samego siebie i w sw�j w�asny wizerunek, a nie w cudzy. S�dz�, �e powinien za�o�y� w�asn�firm�, a nie budowa� sieci w ramach marketingu sieciowego. Jestem przekonana r�wnie� o tym, �e ludzie, dla kt�rych pracuje, po prostu go wykorzystuj�. Wiedz�c o tym, �e przeczyta� Pa�skie ksi��ki i bardzo sobie ceni Pa�skie opinie jako biznesmena, by� mo�e us�ucha�by Pana w tej kwestii, poniewa� mnie nie chce s�ucha�. Mo�e si� myl�? By�oby dobrze, gdybym si� myli�a, gdy� to uspokoi�oby mnie.
Je�li odpowie Pan na m�j list, z g�ry dzi�kuj� za po�wi�cony mi czas.
Z powa�aniem Suzan M.
Moja odpowied�
Jak zapewne wiecie, moje biuro jest zarzucone korespondencj�. Niestety, nie jestem w stanie odpowiedzie� na wszystkie pytania, kt�re otrzymuj�.
Rozpoczynam t� ksi��k� listem, poniewa� obawy i pytania pani Suzan dotycz� wielu innych os�b. Jej obawy i pytania s� niezwykle istotne. Poza tym, urzek�a mnie jej szczero�� oraz otwarto�� umys�u. Ta otwarto�� umys�u jest szczeg�lnie cenna w szybko zmieniaj�cym si� dzisiejszym �wiecie.
Jednym z najistotniejszych powod�w, �e zdecydowa�em si� napisa� t� ksi��k�, by� fakt, i� cz�sto zadaje mi si� tego rodzaju pytania i cz�sto s�ysz� tego rodzaju obawy. Wielu ludzi chce wiedzie�, dlaczego polecam
Wst�p
biznes b�d�cy marketingiem sieciowym, chocia� nie jestem zwi�zany z �adn� tego typu firm�, ani te� nie zarabia�em pieni�dzy przy pomocy marketingu sieciowego. Dlatego napisa�em t� ksi��k�, aby odpowiedzie� wszystkim jednocze�nie. Jak mo�na zauwa�y�, patrz�c na liczb� stron w ksi��ce, moja reakcja na powy�szy list nie jest prost� odpowiedzi� na �tak" lub �nie".
Nim zako�cz� ten wst�p, musz� stwierdzi�, �e biznes zwi�zany z marketingiem sieciowym nie jest dla wszystkich. Podczas czytania tej ksi��ki b�dziesz m�g� stwierdzi�, czy marketing sieciowy jest czy te� nie jest stosowny dla Ciebie. Je�eli masz ju� biznes zwi�zany z marketingiem sieciowym - wierz�, �e ta ksi��ka umocni w Tobie to, co ju� wiesz i co czujesz na ten temat. Je�li za� my�lisz o rozpocz�ciu biznesu w marketingu sieciowym, jestem pewien, �e znajdziesz ukryte mo�liwo�ci i walory, jakie marketing sieciowy mo�e Ci zaoferowa�, walory, kt�rych wiele os�b nie dostrzega. Innymi s�owy, biznes zwi�zany z marketingiem sieciowym oferuje o wiele wi�cej, ni� tylko mo�liwo�� zarobienia dodatkowych pieni�dzy.
Z g�ry dzi�kuj� za przeczytanie tej ksi��ki.
Z powa�aniem Robert T. Kyyosaki
Szko�a Biznesu Dla Ludzi, Kt�rzy Lubi� Pomaga� Innym
Co SPRAWIA, �E LUDZIE STAJ� SI� BOGACI?
ROZDZIA� 1
Co sprawi...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin