Klasa I
PRACE DOMOWE z edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej
PRACE PISEMNE (sprawdziany i testy) z edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Wypowiedzi ustne:
- redagowanie wypowiedzi
- recytacja
- samodzielne zdobywanie wiadomości, lektury
2. Czytanie:
- technika
- tempo
- rozumienie czytanego tekstu
3. Wypowiedzi pisemne
- poprawność graficzna pisma, estetyka prowadzenia zeszytów
- tworzenie tekstów
- wiedza o języku
- pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa
1. Technika rachunkowa
- pojęcie liczb
- działania na liczbach
2. Rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych.
3. Wiadomości i umiejętności praktyczne
1. Obserwacja zjawisk
2. Doświadczenia
EDUKACJA ARTYSTYCZNA
(PLASTYCZNA - TECHNICZNA, MUZYCZNA),
MOTORYCZNO - ZDROWOTNA
Głównym kryterium oceniania jest:
- stopień indywidualnego zaangażowania
- wysiłek włożony w wykonywaną pracę
- osobiste predyspozycje ucznia
- redagowanie wypowiedzi, odpowiedni dobór słownictwa
6 – wypowiedzi rozwinięte, logiczne, bogate słownictwo
5 – wypowiada się pełnym zdaniem, logicznie i rzeczowo
4 – zazwyczaj wypowiada się pełnymi zdaniami na temat ilustracji, historyjek
obrazkowych i czytanek, zachowując poprawność językową
3 – wypowiada się prostymi zdaniami nieprawidłowo gramatycznie i językowo
2 – wypowiada się wyrazami, ma ubogi zasób słownictwa
1 – nie potrafi dobrać słów nawet przy pomocy nauczyciela
6 – bezbłędnie wygłasza teksty z zastosowaniem odpowiedniej intonacji, tempa i pauz
5 – wygłasza teksty z właściwą intonacją
4 – wygłasza teksty poprawnie bez intonacji
3 – wygłasza teksty z pomyłkami
2 – wygłasza teksty z pomocą nauczyciela
1 – nie potrafi recytować
- lektura
6 – samodzielnie czyta teksty lektur opowiadając ich treść,
- aktywnie korzysta ze zbiorów biblioteki,
- z własnej inicjatywy przynosi dodatkowe materiały na zajęcia,
5 –samodzielnie czyta teksty lektur, potrafi opowiedzieć ich treść,
- często korzysta ze zbiorów biblioteki,
- często przynosi dodatkowe materiały na zajęcia,
4 –czyta cienkie książki do samodzielnego przeczytania w domu,
- opowiada fragmenty lektur pod kierunkiem nauczyciela,
- czasami korzysta ze zbiorów biblioteki,
- czasami przynosi dodatkowe materiały z różnych źródeł,
3 –czyta lektury pod kierunkiem nauczyciela,
- wymienia bohaterów i miejsce akcji,
- rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki,
- rzadko przynosi dodatkowe materiały,
2 - z pomocą nauczyciela czyta lektury i wymienia bohaterów i miejsce akcji,
- bardzo rzadko korzysta ze zbiorów biblioteki,
1 – nie wyraża chęci do poznawania lektur,
- nie korzysta ze zbiorów biblioteki
6 – czyta biegle z odpowiednią intonacją każdy tekst
5 – poprawnie czyta tekst drukowany w tempie umiarkowanym, zwracając uwagę na płynność
4 – czyta poprawnie z nielicznymi przerwami w czytaniu
3 – czyta częściowo sylabami i głoskami z syntezą robiąc nieliczne przerwy
2 –uczeń ma kłopoty z przeprowadzeniem analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej wyrazów, czyta wyrazy popełniając błędy (opuszcza lub dodaje głoski, zniekształca głoski, sylaby, wyrazy)
1 – nie potrafi czytać nawet prostych wyrazów, myli głoski, nie dokonuje syntezy
W ciągu 1 minuty uczeń powinien przeczytać - klasa I-22 wyrazy, klasa II-48 wyrazów, klasa III-78 wyrazów
6 – czyta ponad wymaganą liczbę wyrazów w ciągu minuty
5 - czyta 90-100% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
4 – czyta 70-89% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
3 – czyta 50-69% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
2 – czyta 20-49% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
1 – czyta 20% podanej liczby wyrazów w ciągu minuty
6 – czyta po cichu i głośno ze zrozumieniem polecenia oraz teksty
5 – czyta cicho ze zrozumieniem teksty
4 – samodzielnie potrafi wypowiedzieć kilka zdań na temat przeczytanego tekstu
3 – poprawnie odpowiada na pytania dotyczące przeczytanego tekstu
2 – nie zawsze rozumie przeczytany tekst
1 – nie potrafi czytać cicho ze zrozumienie
WYPOWIEDZI PISEMNE
– poprawność graficzna pisma
6 – pisze bezbłędnie,
- estetyka pisma nie budzi zastrzeżeń
- zeszyt prowadzony starannie, czysty
5 – zachowuje właściwy kształt i proporcje liter,
- właściwie łączy elementy w obrębie litery i wyrazu,
- zeszyt czysty, bez skreśleń,
- bezbłędnie przepisuje tekst zachowując właściwe odległości między wyrazami
4 – zachowuje właściwy kształt, ale niewłaściwe proporcje liter,
- kreśli i rozmazuje,
- tekst przepisuje z drobnymi błędami
3 - pisze niekształtne literki,
- zachwiana proporcja liter,
- właściwe połączenia w obrębie litery i wyrazu
- kreśli i rozmazuje, plamy w zeszycie,
- w trakcie przepisywania popełnia pomyłki
2 – pismo niekształtne, mało wyraźne,
- zróżnicowana wielkość liter,
- nie potrafi utrzymać pisma w liniaturze,
- zeszyt poplamiony, kartki pozaginane,
- podczas przepisywania popełnia dużo błędów
1 – nie potrafi przepisać wyrazu, krótkich zdań,
- pismo nieczytelne,
– samodzielne pisanie tekstów
6 – samodzielnie redaguje i poprawnie zapisuje dłuższe zdania,
5 – samodzielnie układa i poprawnie zapisuje zdania,
4 – potrafi ułożyć kilka zdań na podany temat,
3 - po uprzednim ukierunkowaniu potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań
popełniając błędy,
2 – potrafi ułożyć i zapisać kilka prostych zdań z pomocą nauczyciela,
1 – nie umie zredagować prostego zdania nawet pod kierunkiem
nauczyciela
6 – bezbłędnie rozpoznaje i podaje poznane części mowy
- dzieli wyrazy na sylaby i głoski(samogłoski i spółgłoski),
- układa i wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące
5 – samodzielnie podaje poznane części mowy (rzeczownik, czasownik,),
- rozróżnia liczby pojedynczą i mnogą rzeczowników i czasowników,
- wskazuje zdanie rozkazujące, pytające i oznajmujące,
4 – rozpoznaje w zdaniach poznane części mowy (rzeczownik, czasownik),
- wskazuje zdania pytające i oznajmujące,
3 – potrafi określić poznane części mowy, ale ma trudności z rozpoznawaniem ich w zdaniach,
Ma kłopoty z:
- podziałem wyrazów na sylaby,
- głosek na samogłoski i spółgłoski,
- rozpoznawaniem rodzajów zdań,
2 – nawet z pomocą nauczyciela ma kłopoty:
- z analizą i syntezą wzrokowo-słuchową wyrazów
- ze wskazaniem samogłosek i spółgłosek,
- z podziałem wyrazów na sylaby,
- z podziałem głosek na samogłoski i spółgłoski,
- z rozpoznawaniem rodzajów zdań,
– pisanie z pamięci i ze słuchu w ramach utrwalonego słownictwa
6 – bezbłędnie pisze krótkie teksty oraz wyrazy nie objęte słownikiem ortograficznym
danej klasy
5 – bezbłędnie pisze tekst, czasami popełni 1 błąd
4 – w trakcie pisania popełnia tylko nieliczne błędy (2-3 błędy ortograficzne)
3 – popełnia wiele błędów pisowni poznanych wyrazów (4-5 błędów ortograficznych)
2 – popełnia liczne błędy w pisowni opracowanych wyrazów (6-7 błędów
ortograficznych)
1 – pisząc myli litery, opuszcza wyrazy, popełnia liczne błędy w pisowni opracowanych wyrazów
– pojęcie liczb
...
paolka_pl