POWTÓRKA. Cz. I(2).doc

(100 KB) Pobierz
1

1

A. Adler zakłada, że męski protest jest efektem poczucia bycia zbyt męskim

P

F

2

Wg A. Adlera najstarszy wśród rodzeństwa jest nieodporny na krytykę.

P

F

3

Psychologia indywidualna mówi, że należy zachęcać dzieci do współzawodnictwa.

P

F

4

Według A. Adlera decydujący wpływ na ludzkie zachowanie ma nieświadomość.

P

F

5

Według A. Adlera urojone poczucie krzywdy, upośledzenia daje w efekcie jeszcze większe poczucie niższości niż upośledzenie rzeczywiste.

P

F

6

Sarkazm, roszczeniowość, cynizm, kłótliwość są według Freuda efektem nadmiaru przyjemności czerpanej z doznań oralnych.

P

F

7

W fazie latencji libido ujawnia się pośrednio.

P

F

8

Według Freuda sumienie jako podsystem SUPEREGO rozwija się przede wszystkim
w efekcie działania kar.

P

F

9

Analna faza rozwoju w psychoanalizie to okres nacisku norm i oczekiwań społecznych.

P

F

10

Objadanie się, łatwowierność, nałogowe palenie tytoniu są według Freuda efektem wczesnej frustracji w zakresie doznań oralnych.

P

F

11

Dzieciństwo to wg Freuda okres badań dziecka nad seksualizmem. 

P

F

12

Ego musi respektować żądania superego.

P

F

13

Nieświadome życie psychiczne wg Freuda zachowuje swą strukturę dziecięca.  

P

F

14

Los człowieka wg Freuda wyznaczony jest przez dwie bezduszne siły: przymus i przypadek..

P

F

15

Robotnik, któremu płaci się za każde zasadzone drzewo jest wzmacniany zgodnie z procedurą stałych proporcji.

P

F

16

Sformułowane przez Thorndike’a prawo efektu było rozwinięciem pawłowowskich zasad warunkowania klasycznego.

P

F

17

Uczeń wielokrotnie karcony przez nauczyciela zaczął odczuwać niechęć do szkoły. Może to stanowić przykład uczenia się unikania.

P

F

18

Warunkowanie klasyczne może odgrywać rolę w powstawaniu uzależnień.

P

F

19

Smarowanie smoczka musztardą przez rodziców chcących odzwyczaić dziecko od „ssania smoka” to przykład warunkowania klasycznego.

P

F

20

Usuwanie przyjemnego bodźca to kara.

P

F

21

Użycie kary jako środka skłaniającego do szukania ucieczki to warunkowanie awersyjne.

P

F

22

Warunkowanie klasyczne polega na tym, że uczenie się następuje w wyniku powiązania bodźca z określoną reakcją.

P

F

23

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin